זה אפילו לא היה טיול. 59 דקות של טניס במעמד צד אחד - ודווקא בגמר אחד הטורנירים החשובים בסבב ה-WTA השנה. איגה שוויונטק פשוט לא ריחמה הלילה (בין שני לשלישי) על ג'סיקה פגולה והביסה אותה 1:6, 0:6 בקרב על התואר בטורניר גמר הסבב בקנקון, מקסיקו.
הפולנייה בת ה-22 הציגה טניס חלומי, השלימה זכייה ראשונה בקריירה בטורניר היוקרתי והבטיחה כי תסיים שנה שנייה ברציפות בפסגת הדירוג העולמי (תעקוף את ארינה סבאלנקה). "אני רוצה להודות לכל הצוות שלי", אמרה שוויונטק בסיום. "היו לנו הרבה עליות ומורדות לאורך העונה, אבל כעת זו עלייה אחת גדולה. אם נמשיך כך - נגיע להישגים נוספים".
3 צפייה בגלריה
שוויונטק
שוויונטק
טורניר חלומי. שוויונטק
(צילום: AP Photo/Fernando Llano)
3 צפייה בגלריה
שוויונטק
שוויונטק
שוויונטק בטירוף אחרי הניצחון הקליל
(צילום: AP Photo/Fernando Llano)
שוויונטק (שלא שמטה מערכה לאורך כל הטורניר) שברה לראשונה במשחקון הרביעי ולמעשה השיגה ניצחון ב-11 נקודות רצופות מול האמריקאית (5 בעולם). היא הטניסאית הצעירה ביותר מאז פטרה קביטובה ב-2011 (שעשתה זאת בגיל 21) שזוכה בטורניר גמר הסבב והפולנייה הראשונה לעשות זאת מאז אגנישקה רדוואנסקה ב-2015.
שוויונטק זכתה העונה בשישה טורנירים ולמעשה מחזיקה ברצף של 11 ניצחונות רצופים בסבב. "זה באמת מדהים מה שאיגה עושה", החמיאה לה פגולה. "כל הכבוד לה על סיום שנה מופלאה. הלוואי שהייתי יכולה לשחק טוב יותר, אבל יש ימים שזה לא הולך".
3 צפייה בגלריה
שוויונטק
שוויונטק
ברמה בפני עצמה. שוויונטק
(צילום: AP Photo/Fernando Llano)
כידוע, טורניר גמר הסבב הוא החשוב ביותר בסבב הנשים העולמי, היוקרתי אחרי ארבעת טורנירי הגראנד סלאם והמקביל למאסטרס בגברים. משתתפות בו שמונה המדורגות הראשונות בעולם, וסך הפרסים בו עמד על 4.9 מיליון דולר.