כמעט שאין אוהדי כדורגל שלא זוכרים את השער המטורף שכבש חאמס רודריגס נגד נבחרת אורוגוואי במונדיאל 2014, ובכלל את הטורניר המעולה של הקולומביאני שלקח את נבחרתו עד רבע הגמר והוכתר כמלך השערים (שישה לצד שני בישולים(. הקריירה שלו נסקה, הוא חתם בריאל מדריד ולאחר מכן בילה שנתיים לא רעות בהשאלה בבאיירן מינכן, אך אותו כישרון שהובטח לא באמת הצליח להתממש, ובאותה מהירות שהקריירה עלתה כך היא גם ירדה. עכשיו, אחרי 3 שנים מחוץ לרדאר של הבמה המרכזית של הכדורגל, חאמס חוזר לדחוף את קולומביה בטורניר נבחרות. כמו בימים הטובים שלו.
4 שנים חלפו מאז שראינו את חאמס רודריגס בבמה הזו. הוא לבש באותה עונה את המדים של אברטון במעבר שכבר היה ההתחלה של הירידה, אך הייתה בו קצת אופטימיות כשחבר בחזרה לקרלו אנצ'לוטי והיה נראה שהשניים נכנסים ביחד לפרויקט נהדר עם הטופיז. הפרויקט פחות עבד, ולאחר עונה אחת, כשגם אנצ'לוטי שהביא אותו ותמך בו פתאום עזב לריאל מדריד, חאמס נשאר ללא הרבה תומכים באברטון - היכולת לא הייתה מרשימה, השכר גבוה מאוד, ההתאמה לקבוצה לא טובה.

1 צפייה בגלריה
חאמס רודריגס
חאמס רודריגס
חאמס רודריגס
(צילום: Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

הסיום באנגליה לא היה יפה. סם אלרדייס, המאמן הוותיק שעבר גם באברטון, אמר על חאמס: "השחקנים של רפא בניטס יודעים לעשות את העבודה, כולם יודעים לשחק בשיטה שלו. רודריגס הוא שחקן אינסטינקטיבי, רוצה חופש, הוא לא רוצה את האזיקים. הוא פשוט לא שחקן שמתאים לשיטה של רפא, שם טמונה הבעיה". כאמור, הקולומביאני לא הצליח להסתדר עם הספרדי שהגיע לאברטון, לצד שורת בעיות משמעת, כולל נסיעה לאיביזה בזמן שהקבוצה פותחת עונה בפרמיירליג. זה גם לא כ"כ עניין את חאמס, ששאל בראיון בפלטפורמה Twitch: " אני אפילו לא יודע נגד מי הם משחקים היום, אתה יכול להגיד לי בבקשה?"
חוסר המקצועיות הוביל אותו החוצה ולתחילתה של הצניחה החופשית בקריירה. פתאום הוא מצא את עצמו בקטאר בגיל 30. אחרי עונה חאמס עבר לאולימפיאקוס, וכעבור שנה לא מאוד מוצלחת החליט שהוא נפרד מבמת הכדורגל האירופי ועבר לשחק בסאו פאולו בקיץ של שנת 2023. חאמס כבר לא אותו חאמס כמה שנים טובות ונעלם לנו כמעט לחלוטין, אולי חוץ מאלה שעוקבים אחר הליגה הברזילאית והכדורגל הדרום אמריקאי, אך בפתיחתו של טורניר הקופה אמריקה נראה ששוב חוזר הניגון עבור חאמס, ולמרות השנים הרעות הוא מגיע להוביל את נבחרת קולומביה כמו בימים הטובים שלו.
כשחאמס התקשה בקריירה, אז גם קולומביה התקשתה לשחק טוב, כשחאמס החמיץ כמעט את כל משחקי מוקדמות המונדיאל של 2022, קולומביה גם כשלה להעפיל. כעת, בגיל 32, הוא מקבל את הקרדיט מנסטור לורנסו הארגנטינאי, ומחזיר עם שלושה בישולים בשלב הבתים בדרך למקום הראשון בבית שכלל גם את ברזיל. בין שבת לראשון מחכה רבע הגמר מול פנמה. לקולומביה יש רצף של 26 משחקים ללא הפסד, ונראה שהיא מאיימת ברצינות בטורניר על מה שיכול להיות הריקוד האחרון של מסי בנבחרת, על הסלסאו שרוצים להחזיר את הכבוד או על נבחרת אורוגוואי תחת "אל לוקו", מרסלו ביילסה.
חאמס מאיים לגנוב את הכותרת של הקופה אמריקה, דווקא אחרי השנים הקשות והיכולת שירדה עם השנים, לצד התפקיד שלו שהולך ונעלם לאט לאט ממשחק הכדורגל המודרני, חאמס מחפש למצוא הצלחה עם הנבחרת וגם להחזיר את עצמו לבמה המרכזית של הכדורגל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.