הפועל חולון הגיעה להישג מדהים השבוע, אך היא רק משל לכך שאנחנו בישראל, וגם בעולם כולו לא בדיוק שמים לב אליו. ליגת העל בכדורסל ובכללי הכדורסל הישראלי הם אנדרדוג בין לאומי וכלל-ספורטאי בכל פרמטר. מה משותף לג'ודו, התעמלות מכשירים וספורט פראלימפי? לכל אלו יש מקום נכבד בדירוג המדליות הבין לאומיות במקצועות הספורט בישראל. ואנחנו יודעים זאת.
כשנשאלים במה הישראלים הכי טובים, הציפייה הראשונה היא שיגידו שזה לא כדורגל, אך אם נסתכל יותר לעומק יכול להיות שכדורסל, הענף ספורט השני האהוד בעולם, הוא בעצם הפנים של מדינת ישראל.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
(צילום: ראובן שוורץ)
נתחיל עם מכבי תל אביב, קבוצת יורוליג קבועה ומקום שלישי אי פעם בטבלת הזכיות במפעל הבכיר באירופה. העונה, בעיקר בזכות חוק הקבוצות הרוסיות, היא הבטיחה את מקומה בפלייאוף ונראית מצוין מאז קיבל את המושכות אבי אבן, ראש מערך הסקאוטינג של הקבוצה. אבל הליגה הישראלית היא דבר מאוד מתעתע, כאשר יומיים לאחר ניצחון ענק על מוליכת היורוליג, ברצלונה, מכבי נחלה הפסד להפועל חולון.
ונגיע להפועל חולון. יש משהו מאוד נוצץ בעונה של חניכיו של גיא גודס. כל ניצחון מתוק, כל שחקן מרגש, הסגולים עלו לפיינל פור בליגת האלופות לראשונה, לאחר ניצחונות מרשימים מול מועדוני פאר, כאלו שאם היינו רואים את מכבי חיפה בכדורגל משחקת מולם היא כנראה הייתה מפסידה, לרובם.
ליגת העל היא הפכפכה ואטרקטיבית. מכבי תל אביב אמנם מוליכה את הליגה, אבל היא לא פייבוריטית בפער. ממש לא. הפסדים ''מביכים'' דוגמת סוויפ עונתי לטובת היריבה העירונית, הציגו את המגוון שיש לליגה להציע. אגב, אותה יריבה עירונית, נמצאת רק במקום השביעי, כשלפניה קבוצות כמו הפועל חיפה שזאת עונתה הראשונה בליגה מזה 40 שנה. נבחרת ישראל היא הדובדבן שבקצפת. לאחר שבשנים האחרונות יצאו לחו''ל שחקנים מוכשרים כמו כספי ואבדיה, בלאט וזוסמן, גל מקל ואפילו המאמן דייויד בלאט שזכה באליפות המזרח עם קבוצתו קליבלנד ב־NBA, הנבחרת הישראלית שומרת על איזון בין לאומי לאורך שנים שמעמיד אותה בדרגים הגבוהים באירופה, עם הופעות קבועות ביורובאסקט וסגל שמסוגל להתמודד מול כל קבוצה באירופה, ועם קריצה קטנה לנבחרת העתודה שביצעה את הלא יאומן וזכתה פעמיים ברציפות באליפות אירופה בשנים 2018 ו-2019.
עוד אנדרדוג לתפארת. קחו סיפור מעניין - עמית ויגודה בן ה-19, משותק לכיסא גלגלים, הוחתם לפני כחצי שנה באחת מהקבוצות הטובות באירופה לכדורסל נכים, והוא רק חלק מנבחרת העתודה בכדורסל נכים, שזכתה ביוני האחרון במקום השלישי באליפות אירופה. השנים הקרובות הן המעניינות ביותר כאשר הצעירים מנבחרות העתודה מגיעים לשיא הכושר שלהם, ומעניין לראות אם אולי נזכה לעוד נציג ב-NBA, או לעוד זכייה, של מכבי תל אביב ביורוליג, או אפילו השנה נחלום בגדול והפועל חולון יזכו בליגת האלופות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.