דרמה לקראת יציאתה מחר (שני) של נבחרת ישראל למשחק הידידות שאמור להתקיים בשבת הקרובה בהופנהיים מול נבחרת גרמניה, זאת בשל עיצומים במשרד החוץ, אשר לא מאפשרים מתן אבטחה הולמת לשחקני הנבחרת הבוגרת ולנבחרת הנוער שאמורה לצאת מחר להונגריה. במכתב ששלח יו"ר ההתאחדות אורן חסון, הוא ביקש מרה"מ נפתלי בנט להתערב בנושא.
"שקלתי במצב האמור להורות על ביטול יציאת הנבחרות כדי להבטיח שלא יאונה רע לאיש מהיוצאים לייצג את מדינת ישראל, ודאי כאשר איני יודע לומר לשחקנים ולאנשי הצוות שהטובים ביותר מטעם מדינת ישראל יכולים לאבטח אותם", כתב יו"ר ההתאחדות אורן חסון, במכתב שהגיע לראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר התרבות והספורט, חילי טרופר. "האפשרות להשאיר כאן את שחקני הנבחרות והצוותים אינה על הפרק מאחר שהיא עלולה להמיט נזק חסר תקדים על הספורט הישראלי ועל מדינת ישראל בזירה הבין-לאומית אני מצפה מכלל הגורמים למצוא פתרון מידי, נכון ואחראי, לסיטואציה חסרת התקדים שתיארתי".
1 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
כבר לפני כשבועיים התבשרו אנשי ההתאחדות כי נוכח העיצוצים במשרד החוץ, השב"כ לא יכול לקבל סיוע מהנציגות ביעדים, כולל טיפול בהסדרי האבטחה הנוגעים לנסיעת נבחרות ישראל. "ביקורים אלה, כידוע לכם, זוכים לחשיפה תקשורתית רחבה, שמהווה כר פורה לארגוני טרור המבקשים לייצר פרובוקציות. כל נסיעה של משלחת כזאת מהווה מטרה לארגוני הטרור ואבטחת הנסיעה הינה יסוד בסיסי וחשוב ביותר במטרה לשמור על המשלחת ולמנוע אסון בקנה מידה לאומי ובין-לאומי כפי שלדאבוננו כבר ידענו בעבר. משכך, הנסיעות האמורות מחייבות אבטחה צמודה וכבדה 24/7 לכל אורך המסע", כתב חסון.
בסיום המכתב פנה חסון לראש הממשלה בנט: "אני מכבד, מחד, את ועד עובדי משרד החוץ ואת זכותם לנקוט בעיצומים במסגרת מאבקם להיטיב ולשפר את תנאיהם, ומאידך, פונה בכל לשון של בקשה לפעול לבחינת האפשרות להחרגת אבטחת משלחות אלו, אשר בשל גודלן ונראותן הציבורית, על כל הסממנים של מדינת ישראל, מחויבים באבטחה כבדה".
מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "משרד החוץ נמצא על סף שיתוק וקריסה. אחרי חודשים של סכסוך עבודה אנחנו דורשים פעולות מיידיות להפסקת התעמרות האוצר. אנו מבהירים כי לא נחריג ולא נטפל בסוגיות חשובות ככל שיהיו. אם אפשר להתעלם מאיתנו כל כך הרבה אז ראוי לבוא בטענה לנושאים באחריות. לצערנו, בעוד הציבור מוקיר את פועלם, ושליחי משרד החוץ מוכיחים, בפעם המי יודע כמה, עד כמה הם חיוניים לביטחונה ולשגשוגה של ישראל, הם זוכים לזלזול מצד פקידים באוצר הממשיכים לגרור את רגליהם במקום לפתור את המשבר במשרד החוץ. ההתעלמות הבוטה מהדרישות המוצדקות של עובדי שירות החוץ תוביל רק להחרפת הצעדים".
דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, אמר: "הזהרנו שוב ושוב שאם המשבר לא ייפתר, העיצומים יוחרפו. אנו מצפים לפתרונות לבעיות שהוצגו על ידי ההסתדרות ו-ועד העובדים, ללא דיחוי. עובדי משרד החוץ הם עובדים מסורים ונאמנים, אבל אין לצפות שיישבו בחיבוק ידיים כשזכויותיהם נפגעות".