ההצגה של מנור סולומון בערב שבת באלבניה, כולל הצמד שכבש במשחקו הטוב ביותר במדים הלאומיים, הגיעה בעיצומו של הקרב שהוא מנהל כבר תקופה ארוכה על התחנה הבאה בקריירה - כשהמטרה היא לסיים אותו עוד השבוע, מיד אחרי המשחק מחר באיסלנד.
שחטאר דונייצק ופולהאם סיכמו כבר, כי סולומון יעבור לקבוצה הלונדונית תמורת שבעה מיליון ליש"ט ו-20 אחוז מדמי מכירה עתידית שלו, אבל לקבוצה האוקראינית יש דרישה שמעכבת את החתימה. במקרים כאלה מקובל שמפחיתים מהסכום שתקבל פולהאם בעתיד את הכסף שהיא שילמה עליו, ואז מחשבים 20 אחוז מההפרש, אלא שאחד מסוכניו של סולומון, שלומי בן-עזרא, סיפר בשיחות סגורות שהאוקראינים דורשים 20 אחוז מסכום ההעברה הבאה באופן מלא.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
אמור לקבל כ-1.5 מיליון ליש"ט לעונה כולל בונוסים. סולומון
(צילום: AP)
סולומון עצמו אמור לקבל כ-1.5 מיליון ליש"ט לעונה כולל בונוסים בחוזה לארבע או חמש שנים. את הקשר בין הצדדים יצר סוכן העל פיני זהבי יחד עם גלעד קצב, ומי שמעוניין במנור במיוחד הוא מרקו סילבה, המאמן הפורטוגלי של פולהאם, שעלתה העונה לפרמייר-ליג, כמחליפו של פאביו קרבאליו שעבר לליברפול.
לסולומון נמאס מהסחבת בעניינו, וסוכניו סיפרו כי במהלך השבוע שעבר הוא קיים שיחה קשה עם ראשי שחטאר, שבה הוא ביקש להשתחרר מיידית לפולהאם. הכעס של סולומון נובע גם מהעובדה שהוא לא מקבל מהם כבר מספר חודשים שכר, ולמרות זאת הוא טס על חשבונו למחנה האימונים של הקבוצה בטורקיה ולמשחקי הראווה שנערכו במסגרתו.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
רוצה להגיע לאנגליה. סולומון
(צילום: AP)
סולומון הבהיר לראשי שחטאר, כולל למנהל המקצועי קרלו ניקוליני שהצהיר לאחרונה בתקשורת האיטלקית כי טורינו היא המועמדת הבכירה לצרפו, כי הוא רוצה לשחק רק בפרמייר-ליג. למרות דיווחים כי עסקת פולהאם נפלה, מסתבר כי הפערים בין הצדדים לא גבוהים – וההכרעה תגיע השבוע לבעלים הפרו־רוסי של שחטאר, רינאט אחמטוב.
היכולת של סולומון שלשום באלבניה יכולה מצד אחד להקשיח את העמדה של שחטאר במו"מ עם פולהאם, מצד שני לפתות את פולהאם ללכת עליו בכל הכוח, והיא עשויה להגדיל את ההצעה שלה ל-8 מיליון ליש"ט, ומצד שלישי לפתוח בפניו אפשרויות נוספות בפרמייר־ליג.

הטיפ של בניון

הניצחון של ישראל באלבניה היה אחד הגדולים שלה בתקופה האחרונה, מול אצטדיון מפוצץ בקהל עוין, ונגד נבחרת שההרכב שלה בנוי משמונה לגיונרים באיטליה, שניים בספרד וחלוץ צעיר שהושאל מצ'לסי לסאות'המפטון, ארמנדו ברויה המוכשר. חוליית ההגנה, איתה התמודדו סולומון וחבריו, הורכבה משוער טורינו אטריט ברישה, הבלמים בראט ג'ימשיטי מאטאלנטה, פרדריק וסלי מסלרניטנה ואדריאן איסמעילי מאמפולי, איבן באליו המגן הימני של ראיו וייאקנו ואלסייד הוסאי המגן השמאלי של לאציו.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
כועס על שחטאר. סולומון
(צילום: AP)
אם הייתה ביקורת על סולומון זה שהוא לא מספק מספרים, אבל השבוע היא נעלמה. אחרי הבישול נגד איסלנד, מול אלבניה הוא תרם שני שערים בשתי בעיטות לשער, שהגדילו את התפוקה שלו בנבחרת לשישה שערים. בהפסקה הוא קיבל טיפ מיוסי בניון, שנחשב לאחד הדריבלסטים הגדולים בכדורגל הישראלי, לעשות את ההטעיה מול ג'ימשיטי לצד שמאל, וזה בדיוק מה שעשה הקשר בשער הראשון.