המסך יורד על עונת 2022/23 ומכבי חיפה מלמדת את כולם מהו ניהול מוצלח. העזיבה של ברק בכר הייתה ידועה כבר מראש, אבל מחליפו מונה עוד לפני ההודעה הרשמית – מסאי דגו, מאמן קבוצת הנוער.
בזמן שמכבי תל אביב הלכה על המודל הזר, ובהפועל באר שבע אליניב ברדה עדיין לומד את עמדת המאמן גם אחרי עונה שבה הלך ראש בראש עם מכבי חיפה, הירוקים מבינים שהגיע הזמן להיות הראשונים שמכשירים דור חדש של מאמנים.
1 צפייה בגלריה
דגו
דגו
מסאי דגו
(צילום: עוז מועלם)
34 מאמנים זרים אימנו בליגת העל, רק 5 מהם זכו בתואר כלשהו בעידן המודרני (גביע או אליפות) כאשר אליהם אפשר לצרף גם את היווני גיורגי דוניס, שאמנם נכשל בליגה אך הוביל את מכבי ת"א לקמפיין מוצלח בליגה האירופית.
המינוי של דגו הוא חידה. מצד אחד, הקולות סביב האלופה מדברים על מאמן שמתאים למנטליות המועדון ובעצם ממשיך דרכו של בכר. מאמן שמאמין בכדורגל התקפי בדיוק כמו קודמו בתפקיד.
מצד שני, הלחץ במועדון גדול כמו מכבי חיפה לעשות את הבלתי ייאמן בדמות זכייה באליפות רביעית ברציפות ועלייה נוספת לשלב בתים אירופי עלולים להכריע את המאמן הצעיר.
וכאן המשימה של גל אלברמן גדולה אפילו יותר. מנהלה המקצועי של מכבי חיפה חייב להיות האיש שיתווה את הדרך של המועדון, ועד עכשיו הוא עושה את זה בצורה מדהימה, עם הכנה טובה לעונה ורכש מדויק המתקן את הליקויים בקבוצה בכל עונה. העבודה של אלברמן בתחילת העונה חשובה לא פחות משל צוות האימון.
עצם העובדה שמכבי חיפה הולכת בניגוד לתחזיות של מאמן זר בעל רזומה עשיר או מאמן ישראלי בכיר כמו רן בן שמעון שהוזכר לא מעט פעמים כמועמד למשרה הנחשקת, מלמד על שינוי המגמה שחייבת להיות בליגה שלנו - השבחת מאמנים ישראלים איכותיים שצומחים מתוך המועדונים עצמם.
האם המינוי יצליח או ייכשל? ימים יגידו, אך נכון לסוף העונה הנוכחית מגיע לשדרה הניהולית של מכבי חיפה כל הקרדיט על הליכה נגד המוסכמות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.