כל מדינת ישראל התרגשה אתמול (ראשון) לא רק ממדליית הכסף של אנסטסיה גורבנקו במשחה ל-400 מ' מעורב באליפות העולם בקטאר, אלא גם מדבריה של השחיינית בסיום, שהקדישה את ההישג ההיסטורי למתן אנגרסט בן ה-21, שנחטף על-ידי חמאס בשבת השחורה ועדיין נמצא בעזה.
מי שאולי התרגשה יותר מכולם מההקדשה היא אמו של מתן, ענת אנגרסט, שהודתה היום לגורבנקו. "אנסטסיה ומתן למדו יחד בחטיבה, הם היו שלוש שנים יחד בכיתת ספורט בחטיבת אפק בקריית ביאליק", סיפרה ענת. "מתן היה בקבוצת הכדורסל ואנסטסיה בקבוצת השחייה. בתיכון היא עברה לווינגייט, אבל נשארה בקשר עם החברים בשכבה".
4 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו ומדליית הכסף
אנסטסיה גורבנקו ומדליית הכסף
גורבנקו ומדליית הכסף
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
גורבנקו: "היה לי שוק של רבע שעה, לא מעכלת"
(צילום: באדיבות ONE)
"מאז שהיא עולה בסולם ההצלחות, כולם גאים בה", המשיכה ענת. "מתן לא הפסיק לדבר עליה ועל ההישגים שלה. מאז מה שקרה, היא לא מפסיקה להפיץ את הסיפור שלו ולדבר עליו. אתמול בערב התחלנו לקבל המון הודעות וצילומים אחרי הזכייה. זה היה מרגש כל-כך, במיוחד כשזה בקטאר. אנחנו מבינים את המשמעות הענקית הזאת לעם ישראל ובמיוחד לנו כמשפחה של חטוף".
"מתן היה גאה בה לאורך כל הדרך, הוא לגמרי עקב אחריה. כל החברים נפגשו לצפות באנסטסיה שוחה באולימפיאדה. העובדה שהיא בחרה להקדיש את המדליה למתן - זה יהיה עוד צעד בדרך לניצחון שלנו כעם ישראל".
4 צפייה בגלריה
מתן אנגרסט  נעדר
מתן אנגרסט  נעדר
מתן אנגרסט
4 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו מתקבלת בנתב"ג
אנסטסיה גורבנקו מתקבלת בנתב"ג
גורבנקו מתקבלת היום בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
הישג שיא לשחייה הישראלית. גורבנקו
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
מלבד המדליה ההיסטורית, גורבנקו בת ה-‭20‬ הפכה אתמול לישראלית הראשונה שמעפילה לארבעה גמרים במשחים אישיים באליפויות עולם, ולראשונה שמעפילה לשני גמרים באליפות עולם אחת. פודיום בתחרויות גדולות הוא לא דבר זר לגורבנקו, שזכתה במדליית הזהב באליפות אירופה פעמיים ברציפות, ב-2021 וב-‭.2022‬ ב-‭2021‬ הוסיפה שתי מדליות זהב באליפות העולם בבריכות קצרות. יש לה גם מדליית זהב מהמשחקים האולימפיים לנוער ב-2018. ‬
התוצאה שהשיגה אמש גורבנקו שוות ערך לגמר אולימפי באחד המשחים הקשים ביותר בעולם השחייה, ‭ 100‬מטר מכל אחד מסגנונות השחייה, כשאחרי למעלה מ-‭350‬ מטר היא הצליחה עוד להיות בראש המשחה, לפני הבריטית פרייה קולברט. אולם בסופו של דבר, כאמור, סיימה במקום השני ושיפרה ב-‭54‬ מאיות את השיא הישראלי שלה.