אנחנו עדים לרגעים היפים. למלונות היוקרתיים ולטיסות במחלקה ראשונה, למשחקים מול אלפי זוגות עיניים מעריצות, לתארים, לחוזי הפרסום, לצ'קים השמנים, לתהילה. אבל אנדרה אגאסי הגדיר את הטניס כ"ארמון של בדידות", וג'ון מקנרו אמר פעם כי מדובר ב"תא עינויים".
ענף הטניס תמיד היה מוקד משיכה לגאונים גבוליים. אנשים שמסוגלים לנהל שיחות ו־ויכוחים אינסופיים עם עצמם (טניסאים משחקים טניס נטו רק ב־15 עד 25 אחוז במהלך משחק), לנהל משברים, להתגבר על דיכאונות, להתנהל רחוק מהבית, מהמשפחה, מהחברים, מסביבה תומכת. לדעת איך להסתגל מנטלית לתנודות חריפות ברגשות שלך. "אתה מוביל שלושים אפס ואתה מלא בביטחון עצמי", אמר פעם מקנרו, אחת הדוגמאות הבולטות לגאון טניס ואישיות מנטלית על הקצה, "ותוך דקה אתה יכול להפסיד שלוש נקודות ואתה על סף שבירה במשחקון שאתה מגיש. זו רכבת הרים משוגעת". ואת כל זה אתה אמור לעשות לגמרי לבד. אין שום תמיכה, אין חבר לקבוצה, מישהו שיעודד אותך כשאתה בפיגור 5:0 במערכה מכריעה ואלפי עיניים באצטדיון ועוד מיליונים דרך המסכים, שלא להזכיר את התקשורת, בוחנים אותך מקרוב, לראות איך תגיב.
3 צפייה בגלריה
קמילה ג'ורג'י
קמילה ג'ורג'י
אישיות ייחודית בסבב. ג'ורג'י
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
על כל סיפור הצלחה כמו רוג'ר פדרר, רפאל נדאל או האחיות וויליאמס, שהצליחו להילחם ולגרש את השדים, תמיד יש את ניק קיריוס, שהמנטליות שלו מנעה ממנו לממש את הפוטנציאל, או נאומי אוסקה, שלקחה פסק זמן כדי לטפל בעצמה, שלא לדבר על מאות ואלפי טניסאים אלמונים שלא צלחו את המבחן הנפשי שמהווה טניס.
ואז יש את המרוץ לתחתית של קמילה ג'ורג'י.

"טניס נשים? לא עוקבת"

ג'ורג'י, 32, טניסאית איטלקייה שמעולם לא זכתה באחד מתוארי הגראנד סלאם, אבל זכתה בארבעה טורנירים בסבב, כולל אחד במונטריאול ב־2021, מהטורנירים הנחשבים בסבב, פרשה מוקדם יותר החודש מטניס מקצועני. ג'ורג'י הייתה אישיות ייחודית בסבב. מתבודדת שבאה להתאמן, לשחק ולהיעלם. היא הייתה מסתובבת בעולם בעיקר עם אביה הארגנטינאי סרחיו, שהיה גם המאמן שלה וגם איש שאהב לאתגר את רשויות המס. בחשבון האינסטגרם שלה יש בעיקר תמונות שלה בהלבשה תחתונה ובביקיני וכמעט אפס תמונות שלה כטניסאית.
3 צפייה בגלריה
קמילה ג'ורג'י
קמילה ג'ורג'י
הסיפור של ג'ורג'י עובר עכשיו ממסע של עולם מוזר, לעולם הרבה יותר מסתורי ומעורפל
(צילום: Stephen Pond/Getty Images for LTA)
"אני בקושי עוקבת אחרי טניס", אמרה במסיבת עיתונאים בווימבלדון, בית המקדש של הענף, ב־2018. "ואחרי טניס נשים אני לא עוקבת בכלל". אמירה קצת ביזארית עבור מי שב־2018, השנה הטובה בקריירה שלה, הייתה מדורגת במקום ה־26 בעולם והעפילה לרבע גמר ווימבלדון.
הסיפור של ג'ורג'י עובר עכשיו ממסע של עולם מוזר, לעולם הרבה יותר מסתורי ומעורפל. ביולי היא תעמוד לשימוע מקדים בבית המשפט בוויצ'נזה ותנסה להתמודד עם הטענות נגדה כי טיילה מסביב לעולם ומטורניר לטורניר עם תעודה מזויפת לחיסון קורונה. שני רופאים איטלקיים נעצרו ב־2022 בחשד להענקת תעודות חיסון מזויפות לקורונה. אחת מהן, דניאלה גרילאונה, טענה כי ג'ורג'י הייתה אחת מהפציינטיות שלה שביקשו תעודת חיסון מזויפת. אם הטענות נגדה נכונות – וג'ורג'י לא הצליחה לסתור אותן במסיבת עיתונאים ביזארית באליפות אוסטרליה ב־2023 – הרי שמדובר בפשע.
אבל זה רק החלק המשני במסכת הדין שג'ורג'י עומדת לעבור. לפי ה"קוריירה דלה סרה", ג'ורג'י, שהרוויחה יותר משישה מיליון דולר יורו רק מקריירת הטניס שלה, חייבת לרשויות המס באיטליה יותר מחצי מיליון יורו במסים שמהם השתמטה. לפי העיתון, גם הוריה ושני אחיה מסובכים עד מעל לראש עם רשויות המס באיטליה.
בחשבון האינסטגרם שלה יש בעיקר תמונות שלה בהלבשה תחתונה ובביקיני
גם רשויות המס וגם בית המשפט בוויצ'נזה יכולים רק לחלום ולדמיין על חקירה שתוציא את האמת ותייבש את חשבון הבנק שלה. נכון לעכשיו, ומיד לאחר המשחק האחרון שלה בחודש מארס, ג'ורג'י נעלמה מעל פני האדמה.

עסק משפחתי שירד למחתרת

את ההודעה הרשמית שלה על הפרישה מסרה ג'ורג'י ב־11 במאי באינסטגרם (שם יש לה 730 אלף עוקבים), כחודש וחצי לאחר המשחק האחרון שלה במארס, הפסד 6:1, 6:1 במיאמי לאיגה שוויונטק. היא הודתה לכולם, ביקשה לא להאמין לשמועות נגדה ואמרה שתסביר הכל, בבוא הזמן. היא סיימה את הפוסט עם המילים "יש לי הרבה זיכרונות נהדרים. היה תענוג לעשות את המסע איתכם ואני מצפה להמשך המסע. באהבה רבה, קמילה" ועם שני אימוג'י בצורת לב.
לפי הסברה, ג'ורג'י נשארה בארה"ב אחרי ההפסד במיאמי, וטסה לקליפורניה, שם יש לה בית. אבל כעת מתגוללת עליה פרשה חדשה. לפי ההאשמות של בעל הבית ממנו שכרה ג'ורג'י וילה בקלנצונה שבחבל טוסקנה, הטניסאית לשעבר לא שילמה שכירות במשך שישה חודשים. לאחר שהשכנים דיווחו לבעל הבית על משאיות שמגיעות לבית ומפנות אותו מתכולתו, הגיע בעל הנכס לווילה ומצא אותה ריקה.
3 צפייה בגלריה
קמילה ג'ורג'י
קמילה ג'ורג'י
פרשה רודפת פרשה. ג'ורג'י
(צילום: AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake)
"לקחו משם את כל הרהיטים, שטיחים פרסיים, וגם שולחן ענתיקה במשקל של חצי טון", אמר בעל הווילה ההמום לעיתון "לה רפובליקה", "מדובר בנזק שבין חמישים למאה אלף יורו. כשפניתי אליהם, אחרי שכבר ויתרתי על שכר הדירה שלא שילמו, אבא שלה אמר לי שמדובר בפריטים זולים וחסרי ערך, אבל אלו פריטים שלי, ופריטים שעברו בירושה אליי מאמא שלי".
לפי השמועות, אביה סרחיו, אמה קלאודיה ושני אחיה, לאנדרו ואמדאוס (אחות קטנה בשם אנטונלה מתה בתאונת דרכים בפריז לפני שנים אחדות), ברחו כולם לארה"ב כדי להימלט מהחקירה של המשטרה הכלכלית בפירנצה, שם הועלו החשדות נגדם על התחמקות מתשלומי מסים.
השאלה האם טניס מושך מתבודדים, או שמתבודדים נמשכים לטניס, היא שאלת הביצה והתרנגולת. לעולם לא נדע. מה שברור הוא שלטובים ביניהם יש חוסן נפשי עצום כדי להתגבר על הבדידות העצומה הכרוכה בענף עצמו ובכל מה שקשור מסביבו.
ג'ורג'י הייתה טניסאית מעולה, אחת מהחובטות החזקות במשחק, אגרסיבית. אתה לא מגיע למקום 26 בעולם ולרבע גמר ווימבלדון רק בגלל שאתה נראה טוב. אבל יותר ויותר מתברר שטניס היה מקום המפלט של ג'ורג'י מהמקום שהיה אמור לתת לה תמיכה נפשית, המשפחה והבית. אביה, שלחם במלחמת פוקלנד, היה המאמן שלה, אמה, מעצבת אופנה, תפרה לה את התלבושות למשחקים שלה (בגלל ששני הוריה יהודים, היא כמעט ועלתה לישראל ב־2012, עלייה שהתבטלה בגלל כישלון המשא ומתן בין סרחיו לבין איגוד הטניס הישראלי).
קמילה ג'ורג'י לא הייתה טניסאית. היא הייתה עסק משפחתי. עכשיו העסק הזה חייב כספים והסברים. במקום לספק אותם, העסק הכריז שהוא מגיף את שעריו וירד אל המחתרת.
פורסם לראשונה: 01:30, 22.05.24