אחרי שנחשף ב-ynet כי בעקבות חיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן, לצד חיסול בכיר החיזבאללה פואד שוכר בביירות, השב"כ תגבר את האבטחה של המשלחת הישראלית בפריז, החלו פעולות קונקרטיות.
לכוח האבטחה של היחידה לאבטחת אישים ומשלחות של השב"כ נוספו מאבטחים נוספים שהוצמדו לחברי המשלחת בכפר האולימפי ובמתקנים המרוחקים ממנו, כשמדובר בעיקר בכפר האולימפי של הגולשים במרינה במארסיי, בשל התמהיל של האוכלוסיה בעיר בחלק הדרומי של צרפת, שם נמצאים לא מעט מוסלמים.
2 צפייה בגלריה
שוטרים ליד מגדל אייפל
שוטרים ליד מגדל אייפל
שוטרים ליד מגדל אייפל
(צילום: Joel Saget, AFP)
ההנחיות לחברי המשלחת הוחמרו וכן תוגברה האבטחה של הכוחות המקומיים שמספקים מעטפת רחבה לצד האבטחה הישראלית. משב"כ נמסר כי "מתקיימות הערכות מצב יומיות ובהתאם לכך נקבעים סידורי האבטחה". יציאות מתוכננות של ספורטאים ישראלים לעיר בוטלו ביומיים האחרונים.
עוד לפני החיסולים, הספורטאים הישראלים ספגו איומים ברשתות החברתיות, כחלק ממתקפת שנאה שעוברת המשלחת הישראלית - מה שהוביל לחקירה של האירועים בצרפת והודעה חריגה של המועצה לביטחון לאומי כי מדובר במתקפה יזומה על ידי איראן.
2 צפייה בגלריה
גולשת הרוח הישראלית שרון קנטור
גולשת הרוח הישראלית שרון קנטור
דגש מיוחד על הכפר האולימפי במארסיי. שרון קנטור
(Phil Walter/Getty Images)
כפי שתוגברה האבטחה סביב נציגויות ישראל בעולם, קיים חשש שהמשלחת הישראלית בפריז תהפוך ליעד, ולכן גורמי הביטחון הישראלים קיימו הערכת מצב ספציפית לגביה, מחשש לאירועים שמכוונים נגדה. גם כוחות הביטחון הצרפתים מעורבים בנושא.
הספורטאים הישראלים תודרכו לגבי כללי התנהגות ולגבי פרובוקציות אפשריות שעלולות להיות מכוונות נגדם. "המשלחת הישראלית לאולימפיאדה יכולה להפוך ליעד נקמה, אנחנו בהערכת מצב מיוחדת", טענו גורמים ביטחוניים.