ארמנד דופלנטיס עוד ישבור את שיא העולם בקפיצה במוט, לאף אחד אין ספק, אבל העונה זה כבר לא יקרה. הקופץ השבדי בן ה-22 סיים הערב (חמישי) את ליגת היהלום בציריך עם ניצחון צפוי בגמר אחרי שחלף על פני 6.06 מטר, אך פסל שלוש פעמים בניסיון לשבור את שיא העולם ולעבור 6.19 מטר.
דופלנטיס כל כך טוב שהוא הרגיל אותנו לקפיצות מעל שישה מטרים בכל תחרות, גובה שמעט מאוד קופצים בהיסטוריה בכלל הצליחו לעבור, ונכון לעכשיו היריב היחיד שלו הוא הרף.
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
הרגיל אותנו לטוב. ארמנד דופלנטיס
(צילום: AFP)
הניסיונות שלו לחלוף על פני 6.19 מטר היו ממש בסיום התחרות וכל הקהל, כמו גם המנצחים בכל הענפים, צפו בו ועודדו אותו. בקפיצה הראשונה זה היה קרוב מאוד, בהמשך מעט פחות. בסופו של דבר הניצחון המיוחל הגיע, וגם זה חשוב.
ב-100 מטר לנשים לא היו הפתעות. האלופה האולימפית איליין תומפסון-הרה אמנם קיוותה לשבור את שיא העולם של פלורנס גריפית'-ג'וינר שמחזיק מעמד מ-1988, אבל הסתפקה בזכייה בליגת היהלום. הג'מייקנית חצתה ראשונה את קו הסיום עם 10.65 שניות וסיימה עונה מושלמת מבחינתה.
פרד קרלי מארצות הברית סיים ראשון בריצה המקבילה אצל הגברים עם 9.87 שניות לא רע בכלל מול רוח פנים. הקנדי אנדרה דה גראס השווה את שיאו האישי (9.89 שניות), אך זה הספיק לו רק למקום השני.
3 צפייה בגלריה
איליין תומפסון
איליין תומפסון
שנה מושלמת. איליין תומפסון-הרה
(צילום: AFP)
במרחק הכפול כריסטין אמבומה עצרה את השעונים על 21.78 שניות נהדר, שיא עולם חדש עד גיל 20 וגם שיא אפריקאי חדש. הכישרון האדיר מנמיביה אותתה שזו רק ההתחלה מבחינתה ונראה מה היא מכינה לנו בשנה הבאה.
קנת' בדנארק מארה"ב ניצח ב-200 מטר לגברים עם 19.70 שניות, וגם כאן דה גראס נאלץ להסתפק רק במקום השני (19.72 שניות).
האלוף האולימפי הטרי מטוקיו ג'אנמרקו טמברי מאיטליה ניצחה בקפיצה לגובה עם 2.34 מטר, ולאחר שחלף על פני הגובה האחרון לקח את הגביע ורץ לחגוג עם הקהל.
תוצאה מרשימה במיוחד קיבלנו בקפיצה במוט לנשים, כשהרוסייה אנג'ליקה סידורובה חלפה על פני 5.01 מטר, הקופצת הרביעית בהיסטוריה בלבד שעוברת חמישה מטרים לפחות (השלישית אם מחשיבים רק אצטדיון פתוח).
פדרו פיצ'ארדו מפורטוגל לא התקשה לנצח בקיפצה המשולשת לגברים עם קפיצה של 17.70 מטר. אצל הנשים, שיאנית העולם יולימאר רוחאס שוב סיפקה קפיצות ברמה אחרת משאר המתחרות וניתרה ל-15.48 מטר. הישראלית חנה קנייזבה-מיינקו פסלה ארבע פעמים וסיימה ללא תוצאה.
3 צפייה בגלריה
יולימר רוחאס
יולימר רוחאס
ברמה אחרת. יולימאר רוחאס
(צילום: רויטרס)
האמריקאי דבון אלן ניצח ב-100 מטר משוכות עם 13.06 שניות, בדיוק באותה תוצאה כמו רונלד ליוויי מג'מייקה, אך התמונה בפוטו-פיניש נתנה לו את המקום הראשון.
הגרמני יוהנס פטר ניצח בקלות בהטלת כידון עם 89.11 מטר, יותר משני מטרים מיוליאן וובר שסיים שני (87.03).
קרסטן וארהולם מנורבגיה, שיאן העולם והאלוף האולימפי ב-400 מטר משוכות, הראה שהוא ליגה אחרת במרחק הזה ולמרות ריצה איטית שלו (באופן יחסי), הוא ניצח עם 47.35 שניות.