צפו: האסיפה המרגשת של נבחרת הנוער שעשתה היסטוריה
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

חצי גמר אירופי. תנו לשלוש המילים האלה לשקוע רגע, להבין את גודל ההישג. שלוש מדינות כדורגל ענקיות - צרפת, אנגליה, איטליה - וישראל. הפעם היחידה שהיינו במעמד כה גבוה עם אימפריות כאלה הייתה באירוויזיון. אז נכון, לא מדובר בנבחרת הבוגרת, ופעמים רבות הצלחה של הנבחרות הצעירות לא מבשרת הצלחה לאומית בגיל מתקדם יותר, אבל לפעמים צריך לחיות את הרגע. לנבחרת הנוער של אופיר חיים מגיע לחיות את הרגע.
מדובר בחיים משוגעים, לטובה. גם אם הדרך ביורו תסתיים בחצי הגמר מול צרפת ביום שלישי (וצרפת, כמו אנגליה, היא ברמה אחרת מיתר הנבחרות בטורניר), אפשר לסמן ביומן גם את מאי 2023 - השתתפות ראשונה אי פעם במונדיאליטו, אליפות העולם עד גיל 20, הטורניר בו קיבלו את תואר השחקן המצטיין כוכבים כמו דייגו מראדונה, לאו מסי ופול פוגבה. אגב, בנבחרת הנוער של צרפת, היריבה הבאה, כמעט כל השחקנים בגודל של פוגבה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
לפעמים צריכים לחיות את הרגע. שחקני נבחרת הנוער חוגגים
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
זה היה קשה מול אנגליה, נבחרת אדירה (הקפטן קארני צ'וקוואמקה, שבלט אתמול, כבר עם 14 הופעות פרמייר-ליג באסטון וילה), והבדלי הגודל היו ברורים, אבל ישראל לא עלתה לחצי הגמר במקרה, אלא עשתה את העבודה במשחקים הקודמים. בעוד כמעט כל הנבחרות מציגות שחקנים חסונים, בכחול-לבן היה אפשר להתרשם מהצירופים המהירים של תאי עבד (גם אתמול חילק מסירת-על), אוסקר גלוך ואריאל לוגסי. שלושתם, אגב, נולדו ב-2004, שנה אחרי רוב השחקנים בטורניר.

לא פוחדים לתקוף

שוב - מול אנגליה זה היה הרבה יותר קשה, אבל אחד הדברים היפים בנבחרת הנוער הזו הוא שאינה מפחדת, אינה מתבצרת אלא מנסה ליזום, לשלוח את הכדור קדימה, תוך שיתוף של כמה שחקנים יצירתיים במקביל. הדוגמה הטובה ביותר היא השער השני מול אוסטריה: עבד חילץ, אחמד סלמן עשה תנועה שמשכה שחקן יריב, גלוך הבריק במסירה בנגיעה, לוגסי סיים. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שנבחרת שעד השבוע מעולם לא השיגה ניצחון בטורניר הזה, אליפות אירופה לנוער, היא חלק מארבע הגדולות.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
ביום שלישי - צרפת כבר מחכה. נבחרת הנוער, אחרי העלייה לחצי גמר היורו
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
יש עוד הרבה שחקנים שאפשר לציין, מהקפטן איליי מדמון, לחבר לקישור אל-ים קנצפולסקי (שאיבד לא מעט, אבל ממשיך להראות פוטנציאל גדול), לבלם סתיו למקין, שכבר שיחק המון בהפועל ת"א העונה. יש נוספים, לא נציין פה את כולם, והם יפגשו ביום שלישי את צרפת. שני משחקי ההכנה האחרונים של הנבחרת לפני הטורניר היו מול צרפת והסתיימו שניהם בתיקו, אבל לא להתבלבל, צרפת היא הנבחרת הכי חזקה בטורניר. שלשום הביסה את איטליה 1:4. הגובה הממוצע של שני הבלמים שלה הוא מעל 2 מטרים.
ועדיין, גם אם התוצאה ביום שלישי תהיה רחוקה מלהיות טובה, מדובר בהישג חסר תקדים מבחינה ישראלית, גם כי הוא מוביל, כאמור, למונדיאליטו, האירוע הכי נצפה על-ידי סקאוטים בעולם. רק חמש נבחרות אירופאיות יהיו בטורניר וישראל אחת מהן.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
הנבחרת שלו לא מתבצרת, אלא מנסה ליזום. חיים ושחקניו
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
הפעם הקודמת והיחידה בה נבחרת ישראל לדורותיה הגיעה לחצי גמר אירופי הייתה עם הנבחרת עד גיל 16, אותה הוביל יוסי בניון. הנבחרת שחגגה אתמול, המבוגרת יותר, אולי תוציא מתוכה איזה בניון (גלוך? עבד?) ואולי לא, אי אפשר לדעת, אבל יש בה כישרון עצום, בכל החלקים של המגרש. הכישרונות האלה, ועבודת אימון מעולה של אופיר חיים, עשו היסטוריה. חצי גמר עם איטליה, אנגליה וצרפת. זה בכדורגל, כן?