קודם כל ברכות לזוכה. הפועל ירושלים שיחקה טוב ויעיל וזכתה בצדק בגביע המדינה. אוהדי מכבי ת"א יכולים להסכים או לא - יש זוכה ראויה בגביע המדינה העונה. הנה כמה נקודות מהגמר שכדאי לדבר עליהן.
1. ווייד בולדווין: לקראת העונה הבאה, מכבי תידרש לקבל החלטה קשה בנוגע להמשך דרכו של בולדווין בקבוצה. אם היו לי ספקות, בגמר הכל התברר. בולדווין לא טוב למכבי. כשבראון היה פצוע ראינו את "מכבי של בולדווין". כן, הוא קלע הרבה נקודות, הוביל אותה ולא היה מי שיערער על עליונותו, אבל שחקנים כמו ג'יילן אדאמס או ג'וש ניבו נעלמו. גם לג'ונדי לקח זמן למצוא את הנישה שלו ליד בולדווין. אבל מעבר לכל זה, בולדווין פשוט מעלים את בראון. לא ברורה לי ההחלטה של מכבי להחתים רכז ב-1.5 מיליון דולר אם לא הוא זה שמנהל את המשחק. זה קורה בניהול המשחק השוטף, זה קורה לא מעט במאני טיים. איבוד הכדור של בולדווין בסיום הגמר, ההחטאה מול פאו. למשל.

2 צפייה בגלריה
איתי שגב שחקן הפועל ירושלים
איתי שגב שחקן הפועל ירושלים
הפועל ירושלים עם הגביע
(צילום: עוז מועלם)

2. מכבי ת"א: אף אחד מאוהדי מכבי או מההנהלה מכבי לא צריך להיות מופתע מההפסד. מכבי חורקת כבר תקופה. הקבוצה לא שומרת. הקליעה שלה לשלוש לא יציבה במקרה הטוב וגרועה במקרה הריאלי. הריבאונד... בואו לא נתחיל. ובכלל, נראה שיש במכבי שחקנים שחסרים חוכמת משחק. במצב של 55:58 לירושלים מכבי העיפה שלשות כמו משוגעת וכמובן החטיאה. אף אחד לא חשב לנסות להיכנס לסל ולהוציא עבירה, או לזרוק מחצי מרחק (אה... בולדווין?). אחד אחרי השני שחקני מכבי העיפו עוד שלשה ועוד שלשה. ככה לא זוכים בגביע.
3. הפועל ירושלים: מנגד הגיעה קבוצה ממושמעת הגנתית. לא קולעת גדולה, לא שמות מהטופ של אירופה, אבל מאמן שיודע לנהל ולשלוט בקבוצה שלו. אל תטעו לרגע, ירושלים לא ניצחה את מכבי בהתקפה, היא שיתקה אותה הגנתית. מישהו יודע איפה לורנזו? זאק הנקינס הוא גניבה של החיים, שחקן חוויה, לדעתי לפחות. מודה שהייתי סקפטי לגביו, אבל הוא שומר נפלא, הוא ריבאונדר, הוא אנרגטי והוא מדליק את הקהל. בעצם כל מה שחסר למכבי בעמדת הסנטר. ירושלים, כמו שהיא נראית כרגע, יכולה ללכת עד הסוף בכל המפעלים. יש לה מאמן שיודע את העבודה, יש לה סגל טוב. ומעל לכל יש לה ארנה שמספקת לה בית חם. לתשומת ליבם של ראשי ואוהדי הקבוצה כאחד - איזה יופי היה לראות את הארנה מלא. למה במשחקי ליגת האלופות חצי אולם ריק? לטיפולכם.
4. עמדת המאמן במכבי: אקדים ואומר שאני לא חסיד גדול של פיטורי מאמן. בדרך כלל הם סימפטום של מחלה שהרבה מאוד אנשים (בעיקר אנשי הנהלה ואוהדים) מתעלמים ממנה, שהקבוצה פשוט לא טובה. אבל לדיון שלנו כרגע זה לא משנה. לפי תחושת הבטן שלי, העונה של מכבי ביורוליג גמורה, וגם אם תצליח לעשות פלייאוף זה יהיה ממקום 7 או 8, לא מעבר לזה. לעלות לפלייאוף כדי לחטוף 3:0 (שוב) מקבוצה כמו אולימפיאקוס או ריאל, זה לא מקדם את המותג שנקרא מכבי ועדיף להישאר בבית. מכבי צריכים לשבת ולשאול את עצמם שאלה אחת: האם עודד קטש, עם הסגל הנוכחי הוא המאמן שיכול להוביל את מכבי לאליפות?

2 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן הפועל ירושלים
עודד קטש מאמן הפועל ירושלים
עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)

אם נסתכל קצת מעבר לחודשים מאי-יוני, אותה שאלה תצטרך להישאל בקיץ. בשלב הזה כבר יהיו שמות יותר מעניינים - פסקוואל, שאראס (אולי), לאסו ועוד. אם מכבי תחליט להיפרד מקטש, לדעתי, היא צריכה ללכת על מאמן כמו שאראס. לא בגלל שאני חושב שהוא מאמן כל כך גדול, אלא בגלל שהתקופה שלו בז'לגיריס הראתה שהוא יודע לקחת קבוצה עם תקציב מוגבל ולהביא אותה להישגים. פסקוואל, לשם השוואה, עבד בשנים האחרונות בברצלונה וזניט, שתי קבוצות עם כיסים מאוד עמוקים, שיכולים להנחית כמעט כל שם שהוא רוצה. במכבי זה לא המצב. צריך מאמן שיודע לאמן קבוצה קטנה.
5. לסיכום. צריך לומר את האמת, לא היה לי ספק שירושלים תנצח במשחק הזה. שפת הגוף של השחקנים בצהוב כבר מזמן משדרת לי שמשהו לא עובד שם. יותר מזה, בנקודת הזמן הזו, מכבי לא יותר טובה מירושלים. לתשומת ליבו של אבי אבן.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.