הקאמבק המרגש של נבחרת ישראל לטורניר הכדורגל האולימפי, שהגיע אחרי 48 שנות היעדרות, הסתיים אתמול (רביעי) עם נקודה, כשהכחולים-לבנים סיימו ב-1:1 מול מאלי במחזור הפתיחה של בית 4 בפארק דה פראנס. החבורה של גיא לוזון הייתה פחות טובה מהיריבה, אך עלתה ליתרון משער עצמי של חמידו דיאלו אחרי מבצע של אוסקר גלוך (56). שש דקות לאחר מכן היא ספגה מנגיחה של צ'ייקה דומביה (63), אבל יכולה להיות מרוצה מכך שלא הפסידה, בעיקר בזכות הופעה נהדרת של השוער עומר ניראון בין הקורות.
ניראון פתח רק בגלל שניב אליאסי, שהוא בעצמו המחליף של מי שהיה אמור להיות הקפטן אבל נעדר בגלל פציעה, דניאל פרץ, לא היה כשיר, ומעניין יהיה לראות האם ימשיך בשער גם במשחק הבא, כאשר ישראל תשחק שוב בפארק דה פראנס (שבת, 20:00) מול פרגוואי, שהובסה הערב 5:0 בידי יפן.
3 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
"מצפה מהקבוצה ליותר ומצפה מעצמי ליותר". לוזון
(צילום: עוז מועלם)
התגובות אחרי ה-1:1 בין ישראל למאלי בפתיחת הטורניר האולימפי
(צילום: עוז מועלם)
לוזון התייחס לאווירה: "אני כבר מעל 20 שנה מאמן, זה המשחק הכי מרגש בחיים שלי. הדגלים פה, הכל וואו. חבל שלא יצאנו עם שלוש נקודות, אבל אני מבטיח שנעשה את זה בהמשך".
על המשחק: "תחושות מעורבות. שיקחנו מול יריבה מאוד פיזית עם יכולת אישית, בעיקר בקווים. היה לנו לא קל איתם הגנתית. היינו צריכים להיות יותר שקטים עם הכדור. אני מצפה מהקבוצה ליותר ומצפה מעצמי ליותר. אנחנו נלך ונשתפר. כשאתה בטורניר עם 16 הנבחרות הטובות בעולם אין ארוחות חינם ואין ירח דבש". על הפציעה של גלוך: "הפציעה של אוסקר לא חמורה. הוא לא היה יכול להמשיך אבל היא לא חמורה".
3 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
הפציעה שלו לא חמורה. גלוך
(צילום: עוז מועלם)
גלוך הוסיף: "התחושות חצי חצי. ברור שאנחנו שמחים לצאת עם נקודה ולא להפסיד. מצד שני אנחנו תמיד רוצים לנצח. המשחק לא הלך לנו בדיוק כמו שריצנו. הם כן שלטו ואנחנו חיכינו למעברים. בסוף יצא 1:1, ועם זה נמשיך". על האווירה: "היה מרגש מאוד, באו לעודד אותנו מלא. רצינו לשמח אותם אבל זה לא קרה בסוף. נקווה שזה יקרה במשחק הבא".
ניראון אמר: "אני מרגיש בסדר גמור. משחק ראשון, אנחנו מסתגלים לטורניר הזה. היה משחק לא קל. אפשר להגיד שבדקות ארוכות נקלענו למשחק שלא רצינו, שהוא מעברים. גאה בחברים שלי שהצליחו לשמור על התוצאה".
3 צפייה בגלריה
ניראון ופיינגולד
ניראון ופיינגולד
הצטיין בין הקורות. ניראון באוויר
(צילום: עוז מועלם)
על אפודת השוער הראשון: "דניאל פרץ וניב אליאסי, כבודם במקומם מונח. באופן אישי אני חושב שאני ראוי, רוצה להוכיח את עצמי ומקווה לעשות את זה בהמשך. הכי חשוב שאסייע לנבחרת לעבור שלב". על האווירה: "פארק דה פראנס זה אצטדיון מדהים. היה מרגש, כל הישראלים פה וההמנון. רוצים לעשות הכל כדי לתת טיפה של נחת. ברור שאני מאמין שנעבור את שלב הבתים, לא באנו לשמש תפאורה. אנחנו צריכים תיקונים קטנים, להיות יותר מרוכזים ונהיה מוכנים למשחק הבא".