כבר במהלך הראשון שלו כמנהל המקצועי של הפועל ת"א, עומר בוקסנבוים ניסה להוכיח מי הבוס החדש בוולפסון, כאשר העביר מסר ברור למאמן קובי רפואה: אני אקבע מי יהיה העוזר שלך.
לא רגוע במועדון האדום, שעובר לא מעט שינויים הקיץ. זה התחיל עם קידומו של "בוקסה" לקבוצה הבוגרת בזכות ההצלחה שלו במחלקת הנוער, אותה שיקם והפך לאחת הטובות בכדורגל הישראלי. על פניו מדובר במהלך שאמור ליצור היררכיה בריאה, אלא שמאחורי הקלעים נוצרה מתיחות בין המנהל המקצועי לבין המאמן. הרקע לכך הייתה התעקשותו של רפואה להשאיר את עוזרו, נמרוד קוסטיקה, שלטענת גורמים בהפועל אפילו הציע להמשיך ללא שכר. הכיוון של בוקסנבוים היה שונה לגמרי: תחילה הוא רצה לתפקיד את מאמן קבוצת הנוער, מיכאל זנדברג, אך האחרון סירב ובסופו של דבר הוחלט שעומר דמארי יוצמד לרפואה. בין לבין, דמארי ניסה ליצור קשר עם רפואה – ורק בשבוע שעבר נערכה פגישה ביניהם.
4 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א איציק ושרון ניסנוב
בעלי הפועל ת"א איציק ושרון ניסנוב
האוהדים רוצים משקיע חדש. הניסנובים
(צילום: ראובן שוורץ)

בין הכיסאות

עוד מתברר על פי עדויות במועדון שקוסטיקה סירב ללחוץ את ידו של המנהל המקצועי אחרי שזה בישר לו על סיום עבודתו. רפואה בלע איכשהו את הגלולה המרה, וביקש להשאיר את מאמן השוערים ניר דוידוביץ', כדי שלפחות כלפי חוץ ייראה שיש לו שליטה מסוימת על הכוורת שלו. בקשה אחרת של רפואה לא התקבלה: המאמן רצה לצרף את אריאל הרוש, אך הדרישות הכספיות של השוער היו גבוהות מדי, ובשלב הזה הוחלט להשאיר את ארנסטס שטקוס.
בוקסנבוים, שהוצג אתמול כמנהל המקצועי במסיבת עיתונאים בה רפואה לא השתתף, הגדיר אמנם את היחסים עם המאמן כטובים מאוד, אבל במועדון טוענים כי מתחת לפני השטח קיים משבר בין השניים, שמנסים להסתיר את המתיחות כדי ליצור שקט תעשייתי. אגב, בהפועל טוענים שמסיבת העיתונאים נועדה להצגת המנהל המקצועי ולא היה צורך במאמן.
4 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
מחלוקת עם בוקסנבוים. רפואה
(צילום: עוז מועלם)
חלק מהבעלים סבורים שרפואה היה צריך לשלם את המחיר כבר אחרי התבוסה המשפילה 5:0 בדרבי התל־אביבי האחרון. "הטעות הקטנה ביותר שיעשה והוא בחוץ", אמר אחד מהם לגבי העונה שבפתח. סלים טועמה, שמודר על ידי רפואה כעוזר מאמן עם הגעתו של קוסטיקה, צפוי לשמש כמנהל הקבוצה וכאחראי על שיתופי הפעולה של המועדון בחברה הערבית.

על המדף

לבוקסנבוים מצפים לא מעט אתגרים – עוד לפני טבילת האש על המגרש: מהיחסים עם רפואה, דרך אוהדים שדורשים שינוי ועד תקציב שחקנים שקוצץ בכ-20 אחוז - מ-11 מיליון שקל לשמונה מיליון. עד כמה המצב עגום תעיד הדוגמה הבאה: החלוץ שלומי אזולאי קיבל הצעה להישאר לעונה נוספת בשכר של 100 אלף דולר, אך בסופו של דבר חתם בבני ריינה תמורת סכום כפול.
4 צפייה בגלריה
שי אליאס
שי אליאס
באר-שבע רוצה אותו. אליאס
(צילום: גיל נחושתן)
במועדון ינסו למכור שחקן או שניים מהצעירים כדי להעשיר את הקופה, אך לא בטוח שזה ישנה את התמונה הכללית. מתברר כי הבעלים של הפועל באר-שבע, אלונה ברקת, נפגשה עם ראשי הפועל ת"א, במטרה לסכם על מעברו של אחד השמות החמים בשוק ההעברות הקיץ, הקשר שי אליאס. פורטונה דיסלדורף מליגת המשנה בגרמניה הגישה עבורו הצעה של חצי מיליון אירו, אך תג המחיר שלו עומד על 800 אלף אירו. גם דורון ליידנר מבוקש בלא מעט קבוצות באירופה, אבל הפועל מחכה להצעות כספיות גבוהות יותר. השם השלישי הוא אושר דוידה, אך רוב הסיכויים שהחלוץ יישאר עונה נוספת.
בשל התקציב המוגבל ולמרות ההבנה כי בשוק הישראלים המוגבל רק בחירת זרים נכונה תשדרג את המועדון, בהפועל יכולים להציע לא יותר מ-160 אלף דולר עבור רכש מחו"ל. בינתיים נודע כי הושג סיכום עקרוני עם הבלם ההולנדי הבכיר של ספרטה רוטרדם, בארט וריאנדס. המטרה היא להחתים בנוסף קשר האחורי, שחקן כנף וחלוץ זרים.
בגזרה המקומית האפשרויות כאמור מצומצמות. האדומים פנו לאליאל פרץ, אך קשר וולפסברגר האוסטרית הבהיר כי הוא אינו מתכוון לחזור לארץ. מי שהוחתם תחת סיכון גדול אחרי פציעה ארוכה הוא קייס גאנם ששוחרר מבאר־שבע. במועדון יבחנו בלית ברירה צירוף של שחקנים מהליגה הלאומית, כאשר השמות שעלו הם של יוני סטויאנוב מכפר־סבא והישאם ליוס מכפר-קאסם. בינתיים עידן ורד התבשר שהוא לא בתוכניות המקצועיות, אלא שהקשר - שעלות שכרו מגיעה למיליון שקל - לא ממהר לעזוב גם במחיר של ישיבה ביציע. מבין הוותיקים הוחלט להשאיר את דן איינבינדר, בן ביטון והקשר שלומי אזולאי, יחד עם אדי גוטליב.
4 צפייה בגלריה
בארט וריאנדס
בארט וריאנדס
סיכם עקרונית. בארט וריאנדס
(צילום: gettyimages)
נקודת החוזקה של הפועל היא התוצרת מקבוצת הנוער, כמו הבלם המצוין סתיו למקין, אור ישראלוב, עומר סניור ושחקנים נוספים שיוקפצו לבוגרים.

על הגדרות

גם בגזרת הקהל העניינים מתלהטים, אחרי שחלק מהארגונים הכריזו על חרם מינויים עד שהבעלים יעזבו. בהפועל הודיעו על שובו של זאב גרינברג לדירקטוריון, מה שהתסיס עוד יותר חלק מהאוהדים, אך ניסו במקביל לצנן את האווירה כשהבהירו כי מתנהלים מגעים עם רוכשים פוטנציאלים. מי שאמון על הנושא הוא בועז תושב, שטוען כי ישנו איש עסקים בריטי שמעוניין ברכישת המועדון.