כל מי שחי את ביצת הכדורגל הישראלי, חש שערן זהבי לא שבע רצון בלשון המעטה מהמקום אליו נדחק. אך דווקא הוא, אם יידע להיות ה"תקווה" של מכבי מודל 2024-2025, ייצר חותמת סופית של "הגדול מכולם", הן ככוכב הראשי (כפי שכבר הוכיח) והן ככוכב משנה. פה תיבחן אישיותו ככדורגלן, הפן היחיד שבו הרזומה שלו מעט פחות חזק.
העונה התחילה בכאוס עבור מכבי ת"א. חסרונם של שחקני הנבחרת האולימפית במוקדמות קמפיין האלופות בלט, כשמכבי שיחקה (רע) נגד סטיאווה בוקרשט. כשהם חזרו ועם שני זרים שצורפו, הקבוצה העפילה לליגה האירופית ומשדרת בינתיים דומיננטיות "סרבית" בליגה המקומית.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)

הרבה נכתב על זהבי. זהבי מודל 2024-2025 הוא רכב יוקרה, יד ראשונה, שמור במיוחד, שנמצא בצומת דרכים. האם הוא בדרך לזכות במספר "אספנות"? או שהוא (כמו שרק זהבי יודע) מתכנן פרק נוסף כרכב יוקרה שמור, שכוחו בניסיונו? התקשורת לא התאפקה ומספר פרשנים קראו לו לפרוש. הם אף התפלאו על שלא הבין הכל מראש ומנע "בושה מעצמו". כל זה צפוי כשעסקינן בתקשורת הספורט הישראלית האימפולסיבית וחסרת הסבלנות. יש עובדות שקשה להתווכח איתן: האיש התבגר, והמהירות שאף פעם לא אפיינה אותו, דעכה. ובנוסף, נטען שלא מחפשים אותו, ולכן אינו בא לידי ביטוי. אז האם זה הסוף?
גם אחרי שערו הראשון העונה נגד נתניה, ניכר שיש צורך בשינוי כדי שהזהב(י) יחזור לנצוץ. ויש תקווה. כל אוהד מכבי זוכר את עונת הסיוטים 1999/2000. שלום תקווה החל את העונה הרביעית בהפועל ת"א, זו של תינוקות קשטן, צעיר מזהבי בשנתיים. אבל בהתחשב בשבריריותו ונטייתו להיפצע, תקווה בהחלט נראה כשחקן בן 37 לפחות, כבר אז. קשטן ז"ל, השועל, זיהה את הפוטנציאל. תקווה הצנוע והחכם הבין הן את העורמה שבתכנית והן את המקום שאליו עליו לשאוף. התכנון היה שתקווה יעלה לשחק בכל משחק בו יהיה כשיר בדקה ה-60, ויוכל ע"י כך להשפיע על המשחק ולהכריע אותו לטובת הקבוצה. וזה עבד כמו שעון שווייצרי. בכל משחק בו שותף תקווה בעונה זו (ויש להודות על האמת, גם בעונה זו נפצע והושבת ל-20 מחזורים) הוא בישל גול מכריע או בכלל הבקיע אותו. האם זה אפשרי גם אצל זהבי?
לגמרי אפשרי. לזהבי ולמאמן לאזטיץ' יש הזדמנות לשחזר את ההישג, רק בגדול יותר. אמנם המאמן צעיר, וצריך לרצות להשקיע בשחקן הוותיק, לעודד אותו, לתת לו את המקום המרכזי בחדר ההלבשה ובקבוצה, ולהתאמץ להתאים לו אימונים מיוחדים כדי שיוכל לתפקד עפ"י התוכנית; ואמנם השחקן צריך לרצות לפעול לפי הפורמט הזה תוך שהוא נוטל סיכון, כי כניסה למגרש בדקה ה-60, גם כשאתה בכושר משחק מלא, לא מבטיחה יכולת לשלוט במשחק, כי מי שמשתף איתך פעולה עייף ולא ממושמע.
אך אם יש כדורגלן ישראלי שיכול לשחזר את הפורמט המוצלח מ-99/00, זה ערן זהבי. יש לו הרצון, התשוקה, היכולת, ההתמדה באימון, להפוך את הבלתי ייאמן להגיוני, ולצחוק בסוף היום על כולם; ואם יש מאמן שיכול לשחזר את ההישג של קשטן ז"ל, השועל, זה לאזטיץ', כי הוא יצירתי וחושב מחוץ לקופסה; כי הוא יודע להעריך איכות; כי הוא מבין שהפוטנציאל של הצלחת פרויקט כזה יכול להיות ההבדל בין עונה טובה לעונה שיזכרו אותה לתמיד. והכי חשוב, הוא יידע לזהות שכך, בפורמט המוצע, הוא ירוויח הכי הרבה מזהבי. וזהבי יחיה בשלום עם הפרויקט כי יהפוך לכוכב יותר גדול מכפי שהוא.
נכון, זו לא הצעה פשוטה והביצוע של תוכנית כזו לא פשוט. יצטרכו להשקיע בזה כסף, אנרגיה, סבלנות ואורך רוח. תוכנית אימונים מיוחדת תצטרך להיבנות לזהבי (יותר עבודה על ספרינטים, על זריזות, ואולי אף תידרש חשיבה על בניית מצבים נייחים בדקות הסיום של משחקים שייבנו סביב זהבי). אך אם זה יהיה פרויקט שכולם רוצים בהצלחתו, ואם כולם ירצו בהצלחת הקבוצה, זה יכול להיגמר לא רק באליפות שנייה ברצף, ובצמצום הפער מהאווירון, אלא בעונה היסטורית שכולם ירצו ברזומה שלהם.
ואם לא, לא קרה דבר. לך על זה זהבי. חכה לשלב מאוחר, ותשרה שלום ותקווה על האוהדים!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.