הישג ענק לנבחרת ישראל בשחייה: נבחרת השליחים ב-ב-100X4 מעורב מיקס זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה, זאת לאחר שאתמול (שני) נבחרת השליחות ב-4X200 זכתה במדליית הזהב.
הנבחרת סיימה במקום השני בגמר בתוצאה של 3:45.74 דק', כאשר פולין סיימה לפניה. אולם לאחר מכן התברר כי הפולנים נפסלו - ועל כן נבחרת ישראל זכתה במדליית הזהב. הנבחרת כוללת את גל כהן גרומי (פרפר), אנסטסיה גורבנקו (גב), אנדי מורז (חופשי) ורון פולונסקי (חזה). במקום השני סיימה גרמניה, ובמקום השלישי הונגריה. הנבחרת כבר השיגה את הקריטריון לאולימפיאדה הקרובה לאחר שסיימה במקום ה-15 באליפות העולם.
2 צפייה בגלריה
הנבחרת עם הזהב
הנבחרת עם הזהב
הישג נפלא. הנבחרת עם הזהב
(צילום: AP Photo/Darko Bandic)
כהן גרומי אמר: "אני חושב שהיה לנו משחה מדהים, אנחנו יכולים לתת עוד המון וזה היה ניסיון מצוין וחזרה גנרלית מעולה לקראת פריז. ברגעים אלה ממש חשוב לשמוע את ההמנון ולהראות שאנחנו נוכחים, חשוב לכולנו לייצג את המדינה בכבוד ובצורה הכי טובה שאפשר והראינו אתמול וגם היום שאפשר לעשות הכול. והכי חשוב - שיחזירו את החטופים הביתה". גורבנקו הוסיפה: "אני חושבת שהיתה התחלה טובה, כל אחד נתן את המקסימום שלו הערב וזה מרגש לראות איפה אנחנו חודש לפני פריז. אני חושבת שיש לנו עוד הרבה מה לתת ומה לשפר לקראת המשחקים האולימפיים".
במוקדמות נבחרת ישראל סיימה במקום הרביעי, כאשר הרביעייה כללה את איילה ספיץ, יהונתן יצחקי, אריאל חיון ואלכסיי גליבינסקי. גם הם יקבלו מדליית זהב.
2 צפייה בגלריה
הנבחרת עם הזהב
הנבחרת עם הזהב
"היה לנו משחה מדהים". גורבנקו, כהן גרומי, פולונסקי ומורז
(צילום: AP Photo/Darko Bandic)
הערב התקיימו עוד שלושה משחי גמר עם נציגים מישראל. אביב ברזלי סיימה חמישית בגמר ל-200 מטר גב על זמן של 2:10.06 דקות; מירון חרותי סיים רביעי בגמר ל-50 מטר פרפר עם זמן של 23.28 שניות, שתי מאיות ממדליית הארד; ואנדי מורז סיימה שישית בגמר ל-100 מטר חופשי עם זמן של 54.91 שניות. דוד גרצ'יק העפיל לגמר המשחה ל-200 מטר גב לאחר שסיים במקום השביעי הכללי עם 1:58.38 דקות, ענבר דנציגר סיים במקום ה-11 הכללי (1:59.72). אריאל חיון סיימה במקום ה-11 הכללי בחצי הגמר ל-50 מטר פרפר עם 26.59 שניות.
עוד קודם לכן בבריכה, אנסטסיה גורבנקו שברה עוד שיא ישראלי, הפעם ב-100 מטר חזה, כשקבעה תוצאה של 1:06.15, שיפור של למעלה מחצי שניה לשיאה שנקבע לפני שנתיים בספרד. גורבנקו קבעה גם קריטריון אולימפי במשחה זה והעפילה לחצי הגמר מהמקום הראשון.
פלצ׳יק: ההמנון בפודיום יהיה הניצחון שלנi
(ONE)
פורסם לראשונה: 14:08, 18.06.24