אחרי ה-1:1 מול מאלי במשחק הפתיחה בטורניר בפריז, הנבחרת האולימפית של ישראל בכדורגל ערכה הבוקר (שישי) אימון מסכם לקראת המפגש מחר (20:00) מול פרגוואי, שגם הוא ייערך באצטדיון של האלופה המקומית פ.ס.ז'.
היריבה סיימה במקום הראשון בטורניר הקדם אולימפי של דרום אמריקה (השאירה את האלופה האולימפית המכהנת ברזיל בחוץ), אך במחזור הראשון של הטורניר בפריז חטפה 5:0 מיפן, זאת לאחר שהייתה בחיסרון מספרי החל מהדקה ה-25. "זה לא משפיע על כלום, מהסיבה הפשוטה שהיא מהקבוצות הטובות בטורניר", אמר על כך מאמן נבחרת ישראל גיא לוזון, "הופתעתי מאוד, אבל בגלל שהיה אדום מוקדם הבנתי למה זה קרה. התוצאה לא שיקפה את הפערים, אין לי שום ספק".
2 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
לא מתרגש מהתבוסה של פרגוואי. לוזון
(צילום: REUTERS/Yves Herman)
על המשחק מול מאלי אמר: "כל פעם שהיינו שקטים עם הכדור והזזנו אותנו הגענו להזדמנויות. יכולנו לעשות את זה יותר ולסיים בצורה יותר מוצלחת. בהגנה כשהיינו רכים הם חדרו בקלות וכשהיינו יותר אגרסיביים עשינו להם בעיות. זה דברים שצריך לשפר. אני חשוב שבמחצית הראשונה לא היינו קיימים מבחינת אגרסיביות, בשנייה היה הרבה יותר טוב וצריך להמשיך את זה גם נגד פרגוואי".
החבורה של לוזון, שפתחה את הטורניר ביכולת פושרת מול מאלי העדיפה בכל פרמטר, תצטרך להתעלות מחר כדי לנצח ולשמור על סיכוי להגיע לרבע הגמר לפני המשחק ביום שלישי בנאנט נגד יפן.
המצטיין במשחק שלשום, עומר ניראון, יקבל את הקרדיט גם מחר בין הקורות, ואוסקר גלוך יהיה כשיר אחרי שהוחלף בגלל מתיחה בשריר. הצפי הוא למספר קטן יותר של צופים בפארק דה פראנס, גם בגלל שלפרגוואי יש פחות אוהדים מאשר למאלי וגם מפני שהמשחק יתקיים בשבת, מה שימנע מיהודים דתיים להגיע לאצטדיון.
על ניראון אמר לוזון: "בכדורגל שחקנים מקבלים הזדמנויות וכשהם מנצלים אותה אז מגיע להם להמשיך, זה לא קשור לשם כזה או אחר". על גלוך: "אוסקר שחקן מצוין, אבל אנחנו לא במשחק טניס. צריך את כולם ביכולת שיא כדי להביא את התוצאה הדרושה. הוא יהיה בסדר לקראת מחר".
2 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
כשיר. גלוך
(צילום: REUTERS/Yves Herman)
הבלם סתיו למקין הוסיף: "לפני המשחק הייתה התרגשות שאי אפשר להסביר, אנרגיות כאילו שכל המדינה מאחורי. אנחנו כבר מסתכלים על המשחק הבא. כן, בודקים איך היינו במשחק האחרון, זה היה משחק פתיחה וכולנו היינו לחוצים". על שיתוף הפעולה במרכז ההגנה עם חריג הגיל שון גולדברג, אמר: "היה לי קליק עם איתו מהרגע הראשון, אנחנו מאוד דומים בסגנון, מתואמים מאוד ואני נהנה לשחק איתו".
"לכל טורניר באנו עם ציפיות להצליח, אז זה לא חדש לנו", המשיך למקין, "אנחנו מרגישים שיש ציפיות מבחוץ, ורוצים לעמוד בהם ולהגיע רחוק. רוצים יותר ביטחון עם הכדור, היינו נרגשים והתעסקנו יותר בקטע ההגנתי".
הקשר עדי יונה, שמול מאלי עלה מהספסל, אמר: "זה מעמד שכל אחד חולם להגיע אליו, ולא כל אחד זוכה לזה. אני שמח שאני כאן ומצפה גם מעצמי וגם מהנבחרת להרבה. מי שלא עובר את זה, אי אפשר להסביר לו במילים. זו חוויה שונה בהכל. בכפר, בתנאים, באווירה".
צפו באימון הפתיחה של בית"ר ירושלים
(צפו: אימון פתיחה בית"ר ירושלים)