נבחרת ישראל קרובה מתמיד להעפיל ליורו הראשון בתולדותיה, וזה קורה בצל מלחמה רוויית דמים. כוכבי הנבחרת, יהודים וערבים כאחד, יצאו למסע באירופה במטרה להנחיל לעם ישראל הישג אדיר בתקופה כה קשה – האם הרוח הישראלית תנצח? האם אכן כוחנו באחדותנו? האם מהזעם תגיע תקומה? להלן האופציות:

האופציה הסנסציונית

ישראל תנצח בארבעת המשחקים הקרובים נגד קוסובו, שווייץ, רומניה ואנדורה – ותסיים באופן ודאי במקום הראשון בבית עם 23 נקודות – וכרטיס ראשון, היסטורי, מרגש וסנסציוני – ליורו 2024.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל אלון חזן דן גלזר עם עדן קארצב
שחקן נבחרת ישראל אלון חזן דן גלזר עם עדן קארצב
שחקני הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)

האופציה האידיאלית

כדי להעפיל, ישראל תצטרך לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית. למעשה, 9 מתוך 12 הנקודות שבקופה יספיקו כדי לעלות ליורו באופן ודאי באחד משני המקומות הראשונים. כלומר, גם עם הנבואה הצפויה תתגשם, ונפסיד מול שווייץ – ניצחון בשלושת המשחקים שנותרו יבטיחו לנו עלייה ליורו עם 20 נקודות, ללא תלות בתוצאות המשחקים האחרים.

האופציה האופטימית

המשחק החשוב ביותר של נבחרת ישראל יהיה נגד רומניה. ניצחון נגד הרומנים יבטיח כמעט בוודאות עלייה לנבחרת הישראלית, שכן, במידה ששווייץ לא תמעד בבוקרשט – ישראל תצטרך 3 נקודות בלבד מ-9 אפשריות כדי לעלות – כשבדרך היא פוגשת גם את אנדורה החלשה, מהמקום ה-159. כלומר, מדובר במצב בו ישראל תשיג 6 נקודות בלבד מ- 12 האפשריות – ועדיין תעפיל ליורו. אך חשוב לזכור, באופציה זו ישראל תלויה בתוצאת המשחק בין רומניה לשווייץ – וכדי להבטיח עלייה, עליה להשיג לפחות 9 נקודות בארבעת המשחקים הקרובים.

יותר מזל משכל

ישראל תסיים בתיקו מול רומניה, תפסיד לשווייץ, אך תנצח את קוסובו ואנדורה – במצב הזה ישראל תסיים את הבית עם 18 נקודות – ותצטרך להתפלל שהרומנים לא יפתיעו בביתם את שאקירי וחבריו.
2 צפייה בגלריה
אלבק חוגג
אלבק חוגג
משחק המפתח. שחקני רומניה
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)

האופציה הפסימית

בדיוק כפי שניצחון על רומניה יספק סיכויי עלייה משמעותיים ביותר לנבחרת הישראלית – הפסד לרומנים משמעותו ההפך. ישראל, ככל הנראה, ובמידה שהשווייצרים לא ימעדו – תהיה חייבת לנצח את שלושת המשחקים האחרים, כולל נגד שוויץ – דבר שנראה כמעט כבלתי אפשרי. מצב נוסף ממנו חוששים רבים - ישראל אמנם תנצח את אנדורה החלשה במחזור האחרון, אך תפסיד לשווייץ כצפוי, ותסיים בשתי תוצאות תיקו נגד רומניה וקוסובו. במצב הזה, ישראל תסיים עם 16 נקודות, ובוודאות לא תעפיל. בנוסף, במצב בו ישראל מנצחת את הרומנים, אך לא מצליחה להשיג ניצחון באף אחד מהמפגשים האחרים – רומניה תצטרך נקודה בלבד נגד שוויץ על מנת לחטוף את המקום השני מישראל.

האופציה יוצאת הדופן

אם האופציה הזו תתממש, כולנו נישאר פעורי פה – ישראל ורומניה ינצחו שתיהן את שווייץ, יסיימו ביניהן בתיקו, וישראל תנצח את אנדורה וקוסובו. בסיטואציה כזו – שווייץ תודח מהמפעל היוקרתי וישראל ורומניה יעפילו ליורו.
כשמסתכלים על הניתוח באופן מעמיק, נראה שהמשוואה די פשוטה – על מנת שישראל תעפיל ליורו בבטחה היא צריכה לנצח את הרומנים, או לחילופין – לנצח את כל המשחקים האחרים. תיקו, כאמור, יסבך את המשוואה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.