אנשי ספר השיאים של גינס יכול להיות שוקדים בשעות אלה על עדכון המהדורה, לאור ההתרחשויות בשבוע האחרון בכדורסל התיכונים בארה"ב. קבוצת הבנות של תיכון הלב הקדוש מקונטיקט פגשה ביום חמישי שעבר את ליימון הול למשחק במסגרת טורניר בית-ספרי. משחק שייזכר אצל שתי הקבוצות עוד הרבה זמן.
לאחר 40 דקות של התגוששות, התברר ששחקניות הלב הקדוש עדיפות בהרבה על היריבה שממול. אתם יודעים מה, הרבה זה אנדרסייטמנט. השריקה הסופית הותירה גם את הצופים הבודדים שהגיעו לאולם המומים: התיכון מקונטיקט הביס את יריבתו 4:92.
2 צפייה בגלריה
כדורסל
כדורסל
הסיפור כבש את כותרות הספורט גם בארה"ב
(צילום: gettyimages)
אם חשבתם שהמאמן המנצח - ג'ייסון קירק שמו - קיבל פרס עבור הניצחון המוחץ, טעות בידכם. מה שקרה זה בדיוק ההיפך. הנהלת בית הספר החליטה להשעות את קירק למשחק אחד בטענה שהתנהג ב"חוסר ספורטיביות". הסיפור, איך לא, עלה לכותרות בארה"ב.
המנהלת שירה אוניל אף פרסמה מכתב התנצלות בעקבות התוצאה הלא שגרתית: "אנחנו מצרים על מה שקרה. אקדמיית הלב הקדוש שמה לה מול העיניים התנהגות אתית ואחראית, כולל כבוד ליריבים".
ועדת האתלטיקה של קונטיקט, המפקחת על קבוצות הספורט בבתי הספר במדינה, אמרה שהיא מפעילה תוכנית בשם "Class Act", המלמדת מאמנים להיות מודעים לאיזון התחרותי במשחקים ולנצח "בצורה ספורטיבית שמכבדת את יריביה". הלב הקדוש אינו בין בתי הספר שהשתתפו בתוכנית זו, אמר הארגון.
סמנכ"ל הוועדה, גרג סיימון, סיפר כי "הצענו תמיכה לבתי הספר אחרי המשחק הזה בתקווה שאירועים כאלה לא יחזרו בעתיד".

"הם לא הראו שום רחמים"

מי שנותר עדיין המום ופגוע מהתבוסה הוא מאמן ליימון הול, טום ליפקה. "למאמן יש שליטה על התוצאה הסופית", אמר ליפקה. "הוא יכול לבקש מהשחקניות לא לזרוק מחוץ לקשת או לצאת להתקפה מתפרצת. זה בדיוק מה שקרה ביום חמישי שעבר, ועוד ברבע האחרון".
2 צפייה בגלריה
כדורסל
כדורסל
הבדלי הכוחות היו ידועים מראש
(צילום: gettyimages)
שיהיה לכם ברור. הבדלי הכוחות היו ידועים מראש. תיכון הלב הקדוש מקונטיקט הוא אחד הטובים במדינה ולמשחק הגיע עם מאזן 0:2 ואחרי ניצחונות ב-35 הפרש על סטמפורד ו-43 על שלטון. מול ליימון הול, הוא הוליך 0:29 בסיום הרבע הראשון, 0:56 בהפסקה ו-0:80, עשר דקות לסיום.
"הם לחצו עלינו מהרגע הראשון ועד הסיום", המשיך ליפקה, שקבוצתו הפסידה העונה בכל חמשת משחקיה - והכולם הפער דו-ספרתי. "הם המשיכו לזרוק שלשות בכל רגע נתון ולא האטו לרגע. לא הראו שום רחמים".