6 צפייה בגלריה
גפן פרימו על הפודיום
גפן פרימו על הפודיום
גפן פרימו על הפודיום
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
גפן פרימו עם שני הרשקו
גפן פרימו עם שני הרשקו
גפן פרימו והמדליה עם מאמנה שני הרשקו
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
אחד מאירועי הג'ודו הגדולים בעולם (על הנייר) - גראנד סלאם פריז - יצא היום (שבת) לדרך ואחת מנציגות ישראל בתחרות, גפן פרימו (עד 52 ק"ג), סגרה יום מושלם עם מדליית זהב ומקום בראש הפודיום
פרימו עלתה לגמר אחרי שלושה ניצחונות. הראשון על אניס מוסדיר הצרפתייה, עליה גברה בעונש שלישי בניקוד זהב. השני, על אנסטסיה פוליקרפובה, כשהישראלית רושמת שני וואזרי שהפכו לאיפון והשלישי על הגרמנייה מאשה בולהאוס בניקוד זהב. בגמר היא גברה על צרפתייה נוספת, אסטריד גנטו, וחגגה את הזהב.
6 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
יש מדליה. פרימו
(צילום: AFP)
"אני כל-כך שמחה על המדליה הזו, במיוחד בטורניר הזה", אמרה פרימו לאחר ההישג. "עבורי זכייה בזהב בגראנד סלאם פריז היא עוד חלום קטן שהגשמתי. אני שמחה שהעבודה הקשה שאני משקיעה באה לידי ביטוי בתחרות כה יוקרתית, ורוצה להגיד תודה לצוות, לבנות בנבחרת ולספונסרים שלי על התמיכה והאמון בי".
"הישג אדיר ויוקרתי. אני גאה מאוד בגפן ובכל הצוות, אנו ממשיכים לעשות את כל המאמצים במטרה להמשיך ולעשות היסטוריה", אמר מאמנה שני הרשקו.
6 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
פרימו בקרב הגמר
(צילום: AP)
אחותה של גפן, כרם פרימו, סגנית אלופת העולם לג'וניור הטרייה, הפסידה בסיבוב השני (57 ק"ג) לפירזה מוקאדר הצרפתייה. מדליסטית הארד מגראנד סלאם פריז בשנה שעברה השיגה איפון, 30 שניות בתוך ניקוד הזהב.
בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג, השתתפה ענבל שמש, שהפסידה בקרב הראשון שלה באיפון, לפורטוגלית ברברה טימו, סגנית אלופת העולם מלפני שנתיים.
ראוי לציין שעקב העובדה שהטורניר מתקיים חודשים ספורים בלבד אחרי האולימפיאדה לא מעט נבחרות החליטו לשלוח ספורטאים פחות בכירים כדי שיתנסו במעמדים הגבוהים. גם ישראל עצמה שלחה בסך הכל חמש נשים ואפילו לא גבר אחד.
פורסם לראשונה: 14:51, 16.10.21