הסגל המלא של שחייני ושחייניות נבחרת ישראל לאליפות העולם לנוער בשחייה, שתיפתח מחר (שני), התכנס אתמול כדי לשהות יחד לאורך כל התחרות שתתקיים בין ה-4 ל-9 בספטמבר במכון וינגייט. הנבחרת מונה 28 שחיינים ושחייניות, 17 בנים ו-11 בנות, כאשר השחיינית הבולטת היא דריה גולובטי שהשתתפה ביולי האחרון באליפות העולם לבוגרים. המאמן הראשי הוא כרמל לויתן יחד עם המאמנים ולדי רדובסקי ויעל אשכנזי.
גולובטי, שחגגה לפני מספר ימים יומולדת 18, תשחה שלושה משחים אישיים - 100, 200 ו-400 מטר חופשי - ותהיה חלק מרביעיות השליחות. במשחה ל-200 מטר מדורגת גולובטי שניה על פי זמני ההרשמה, אולם צפוי קרב לא קל על מקום בגמר וגם על הפודיום. בנוסף, תנסה גולובטי גם לקבוע את הקריטריון האולימפי לפריז 2024 במשחה זה.
1 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער של ישראל בשחייה
נבחרת הנוער של ישראל בשחייה
נבחרת הנוער של ישראל בשחייה
(צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה)
"אני מאוד מתרגשת לקראת אליפות העולם לנוער בשחייה וממש מחכה שהיא כבר תתחיל", אמרה גולובטי. "אני חושבת שזה מאוד מיוחד שזה קורה בבריכת הבית שלי ושמחה שאיגוד השחייה הצליח להביא תחרות בסדר גודל כזה לישראל. המטרה העיקרית שלי היא כמובן לתת את הכול מעצמי, את הביצוע הכי טוב שאני יכולה ברגע האמת ולהעפיל לכמה שיותר גמרים במשחים האישיים והקבוצתיים שאשחה".
בנוסף נמשכו ההכנות לפתיחת האליפות מחר, כאשר המשלחות כבר מתאמנות בבריכה הלאומית. כ-450 מתנדבים בכל הגילאים הסכימו לתרום מזמנם במהלך כל השבוע לטובת האליפות: נוער, סטודנטים, פנסיונרים, נשים וגברים המחוברים לעולם השחייה ועוד אנשים מכל הארץ שבאו להיות חלק מהחוויה של אליפות עולם. הם יאיישו מגוון תפקידים - מלווי משלחות, עזרה בבתי המלון, ארגון טקסי המדליות, ניהול התחרות, במדיה ועוד.