הישג ישראלי מרשים במסגרת יומו השני של גראנד סלאם באקו, לאחר שגילי שריר (63 ק"ג) ניצחה את פיובסנה לוביאנה האוסטרית בווזארי וזכתה במדליית הארד, החמישית שלה בתחרויות גראנד סלאם. זכייה זו מצטרפת לזכייה אמש (שישי) של תמנע נלסון-לוי, אף היא במדליית ארד.
שריר (23) פתחה את היום בשלב שמינית הגמר וניצחה בווזארי מתחרה מאוסטריה. ברבע הגמר הפסידה לאחר שספגה שלושה עונשים לחובתה מול מתחרה מהונגריה, ונשרה לבית הניחומים. שם ניצחה הישראלית ועלתה לקרב על הארד, לאחר שהמתחרה הרוסית צברה שלושה עונשים לחובתה.
2 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
גילי שריר
(צילום: איגוד הג'ודו)
ענבל שמש, שמתחרה באותו המשקל, ניצה את הקרב הראשון שלה, לאחר שיריבתה מגרמניה צברה שלושה עונשים לחובתה, אולם בסיבוב שלאחר מכן ספגה שלושה עונשים לחובתה בהתמודדות מול פיובסנה לוביאנה האוסטרית. בכך למעשה הגדילה שריר את סיכוייה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024, במשקל זה.
מאיה גושן (70 ק"ג) ניצחה את הקרב הראשון שלה בזכות שלושה עונשים שספגה יריבתה מארה"ב. עוד קודם, גושן הובילה בווזארי. בסיבוב השני היא הפסידה בווזארי למתחרה מקרואטיה.
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי מאוכזב
שגיא מוקי מאוכזב
מוקי מאוכזב
(צילום: אורן אהרוני)
נבחרת הגברים סיימה היום את דרכה בתחרות כאשר טוהר בוטבול (73 ק"ג) ושגיא מוקי (81 ק"ג) היו אלה שייצגו אותה. בוטבול הפסיד באיפון כבר בקרב הראשון שלו למתחרה ברוסיה, בעוד מוקי ניצח את הקרב הראשון שלו באיפון מרהיב מול מתחרה מפינלנד, אבל הפסיד בסיבוב שלאחר מכן בשלושה עונשים שספג לחובתו מול מתחרה אוזבקי.
בכך, נבחרת הגברים של אורן סמדג'ה, מסיימת את התחרות שטל פליקר הוא היחיד שמעפיל לרבע הגמר (סיים אתמול במקום השביעי) מתוך חמשת הספורטאים שטסו לאזרבייג'ן. פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) לא יצא לתחרות, בשל יום הכיפורים שיחול מחר- יום הקרבות שלו.
פורסם לראשונה: 13:22, 23.09.23