ויניסיוס ג'וניור הוא ללא ספק חלוץ מאוד מוכשר. הטכניקה, הדיוק והמהירות הופכות אותו לחלוץ הברזילאי הטוב ביותר כיום, בטח שבשלהי עידן ניימאר (שרק עכשיו חזר מפציעה בליגה הסעודית אחרי למעלה משנה). הקביעה עשויה לקבל חותמת רשמית, אם בקרוב יזכה ויני בפרס כדור הזהב, כנראה בסיכוי גבוה ביותר.
יש להזכיר כי מעטים הלא אירופאים שזכו בפרס הנחשק - רונאלדו הברזילאי, רונדאלדיניו, קאקה, ג'ורג' וואה (כיום נשיא ליבריה) וכמובן לאו מסי, המחזיק הנוכחי ושיאן כל הזמנים. על מה שוויניסיוס עושה בריאל מדריד, בספרד ובליגת האלופות אפשר להסיר את הכובע. שיתוף הפעולה שלו עם בלינגהאם, רודריגו והשנה גם אמבאפה עולה על כל דמיון. בנזמה שעזב בקיץ 2022 חנך את ויני יפה והשאיר יורש מהסרטים, בעיקר כשרואים את השלושער של האחרון בניצחון 2:5 על דורטמונד בליגת האלופות.
1 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
ויניסיוס
(רויטרס)
אבל, וזה אבל מאוד גדול, הברזילאי צריך להוכיח את עצמו גם בנבחרת. עד כה מאזנו של ויני בנבחרת הסלסאו עגום למדי. רק חמישה שערים ב-35 הופעות. משחקן שיש לו בנבחרת עמיתים כמו רודריגו, אנדריק, רפיניה, מרטינלי וסאביניו מצפים לקרוע את הדשא ולהוביל את הנבחרת לדירוג גבוה במוקדמות מונדיאל 2026.
על המונדיאל עצמו, בהנחה ששום דבר לא יתפקשש בדרך, אין כלל על מה לדבר. מוקדם לדעת אם המאמן יהיה דוריבל ג'וניור או מישהו אחר. כך או כך, ויני חייב להיות השחקן המרכזי של נבחרתו. בגיל 24, הוא כבר מספיק בוגר (מנטלית וספורטיבית) כדי לדרוש ממנו את זה.
אז, בהצלחה רבה לוויני בכדור הזהב 2024 (המועמדים היחידים שיש להם סיכוי מולו הם בלינגהאם ורודרי). אבל, מחכים שיפרע שטרות גם במדים הלאומיים ויהיה אלוף עולם - במוקדם או במאוחר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.