לאחר לא פחות מ-16 ניצחונות רצופים, רשם הערב (שישי) נובאק ג'וקוביץ' את הפסדו הראשון מאז 20 בדצמבר 2022, כשהודח בחצי גמר טורניר דובאי בידי דניל מדבדב. זהו היה הפסדו הראשון של הסרבי מאז החלה שנת 2023.
'נולה' היה נראה מבולבל במערכה הראשונה, והתקשה לשמור על ההגשה שלו. מדבדב הצליח לשבור ארבע פעמים את הסרבי בדרך לניצחון במערכה תוך 40 דקות. המערכה השנייה ארכה כמעט שעה וגם בסיומה יצא הרוסי כשידו הרוסי על העליונה בדרך לניצחון 4:6, 4:6 ולמפגש בגמר עם בן ארצו אנדריי רובלב.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הפסד ראשון ב-2023. ג'וקוביץ'
(AP)
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב
רובלב מחכה בגמר. דניל מדבדב
(AP)
מבחינת מדבדב, מדובר בניצחון יוקרתי מאוד - החמישי שלו בקריירה על שיאן תארי הגרנד סלאם (יחד עם רפאל נדאל). מעבר לכך, הניצחון של המדורג שביעי בעולם הגיע לאחר ארבעה הפסדים רצופים לג'וקוביץ'.

תקופה של שיאים

ההדחה המתיעה של ג'וקוביץ' כמובן לא תעיב על כך שמדובר באחת התקופות הנפלאות בקריירה של הפנומן הסרבי. הסרבי, שזכה רק לאחרונה באליפות אוסטרליה בפעם העשירית בקריירה, שבר את שיאה של שטפי גראף לאחר שרשם את השבוע ה-378 שלו בפסגת הדירוג העולמי.
ג'וקוביץ' חזר בחודש ינואר האחרון למקום הראשון בעולם יותר מחצי שנה אחרי שאיבד את פסגת הדירוג. הוא שבר כבר מזמן את שיא הגברים של רוג'ר פדרר, שניצב בפסגה במשך 310 שבועות וכעת כאמור, גם שיאה של גראף.