ולנטינה פטרילו צפויה להיות הספורטאית הטרנסג'נדרית הראשונה שתתחרה במשחקים הפראלימפיים. פטרילו בת ה-50 השיגה את הקריטריון לפריז באתלטיקה ותייצג את איטליה באירוע שייערך בין ה-28 באוגוסט ל-8 בספטמבר בבירת צרפת.
פטרילו, שתתחרה בריצות ל-200 ו-400 מ' בדרגת נכות T12 (לקויי ראייה), עברה הליך להתאמה מגדרית בשנת 2019. בריאיון ל-BBC, אמרה פטרילו כי השתתפותה במשחקים תהווה "סמל חשוב להכלה". עם זאת, מריוצ'ה קווילרי, עורכת דין וספורטאית המייצגת אתלטיות המתנגדות להשתתפותה של פטרילו במרוצי נשים, טענה כי הספורטאית בת ה-50 נבחרה "בצורה לא הוגנת", אך לצערה "אין הרבה מה לעשות בנדון".
2 צפייה בגלריה
האצנית הפראלימפית האיטליקיה ולנטינה פטרילו
האצנית הפראלימפית האיטליקיה ולנטינה פטרילו
בדרך לסערה חדשה? פטרילו
(Matthias Hangst/Getty Images)
אנדרו פרסונס, נשיא הוועד הפראלימפי הבינ"ל (IPC) הבהיר כי בעוד פטרילו תהיה "מקובלת ורצויה" בפריז, הוא היה רוצה לראות את עולם הספורט "מאוחד" במדיניותו כלפי ספורטאים טרנסג'נדרים.
כיום אין עמדה אחידה בספורט לגבי הכללת ספורטאים טרנסג'נדרים בתחרויות. הוועד הפראלימפי הבינ"ל מאפשר לאיגודי ספורט בינלאומיים לקבוע את המדיניות שלהם. ישנם הבדלים משמעותיים בין המדיניות של איגוד האתלטיקה העולמי ואיגוד האתלטיקה הפראלימפי.
2 צפייה בגלריה
האצנית הפראלימפית האיטליקיה ולנטינה פטרילו
האצנית הפראלימפית האיטליקיה ולנטינה פטרילו
פטרילו עם דגל איטליה
(Matthias Hangst/Getty Images)
איגוד האתלטיקה העולמי אוסר על נשים טרנסג'נדריות להתחרות בקטגוריה הנשית באירועים בינלאומיים. לעומת זאת, על פי איגוד האתלטיקה הפראלימפי, אדם המוכר חוקית כאישה זכאי להתחרות בקטגוריה שהמוגבלות שלו מאפשרת לו.
פרסונס אמר כי הוא מוכן לביקורת על ה-IPC כאשר פטרילו תתחרה, אך הדגיש כי "כולם צריכים לכבד את הכללים שלנו". פרסונס הוסיף כי הוא מקווה שהמדע יספק תשובות טובות יותר לסוגיה זו בעתיד.
פטרילו, שאובחנה עם מחלת סטארגרדט (מחלת עיניים ניוונית) בגיל 14, זכתה ב-11 אליפויות איטליה בקטגוריית T12 לגברים בין השנים 2015 ל-2018. היא החלה לחיות כאישה ב-2018 והחלה טיפול הורמונלי בינואר 2019.
לאחר שהשיגה את הקריטריון למשחקים הפראלימפיים, אמרה פטרילו: "הערך ההיסטורי של היותי האישה הטרנסג'נדרית הראשונה שתתחרה במשחקים הוא סמל חשוב להכלה. זו לא בחירת אורח חיים עבורי, זו מי שאני".