ריאיון עם אלופת העולם אנסטסיה גורבנקו על האולימפיאדה: לא יודעת מה יהיה
(צילום: שמוליק דודפור)
אחרי שזכתה בשתי מדליות זהב היסטוריות באליפות העולם בבריכות קצרות, התפנתה אנסטסיה גורבנקו לראיון באולפן ynet ובו סיפרה איך זה להיות אלופת העולם בגיל 18 וגם קצת על הגיוס הקרוב לצה"ל.
"עדיין קשה לי לקלוט את מה שקרה, אני שומעת הרבה פרגונים וזה מאוד מרגש, אבל קשה לי לקלוט", אומרת גורבנקו, "עכשיו הגעתי לארץ לבידוד עם המשפחה. כיף להיות בבית, זה לא קורה לי הרבה".
2 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו. אלופה
(צילום: EPA)
ספרי לנו קצת על שגרת היום שלך. איך בעצם נראת שגרת יום של אלופת עולם בת 18, רגע לפני גיוס לצבא? "האמת שאני טסה הרבה למחנות אימונים ותחרויות בחו"ל מן הסתם. אבל כשאני נמצאת בארץ, יש לי אימון בוקר מוקדם, לאחר מכן אני אוכלת ונחה, ואז חדר כושר ועוד אימון. החיים שלי מנוהלים סביב השחייה".
את כבר יודעת לאן תתגייסי? "האמת שאין לי מושג".
המקצים שהשתתפת בהם הם לא מקצים אולימפיים איך את הולכת לתכנן את זה ככה שתגיעי הכי מוכנה למקצים האולימפיים בפריז? "עכשיו זאת הייתה עונה של בריכות קצרות שזה לא אולימפי. עכשיו מתחילה עונה של בריכות ארוכות ויש אליפות עולם במאי ואליפות אירופה באוגוסט. אני אישית יותר טובה בלהיות על פני המים ולשחות מאשר לעשות סיבובים וצלילות, אז כשאני רואה את השיפור בקצרות אני יודעת שאני יכולה להשתתפר בבריכות הארוכות. מן הסתם אין משחים כמו 50 חזה ו100 מעורב בבריכות הארוכות, אבל אני שוחה במשחים שונים אז אני חושבת שאני אצליח להסתדר שם".
2 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
"עוד לא יודעת לאן אתגייס". גורבנקו
(צילום: גטי אימג'ס)
אפשר לסמוך עלייך שנשמע את ההמנון באולימפיאדה? "אי אפשר לדעת, אני חושבת שהכל יכול לקרות כי זה נורא תלוי באותו יום ומה יקרה באותו יום. אפשר לפשל בגדול ואפשר להצליח. אם אני אצליח להגיע לגמר אז הכל יכול להיות פתוח. יש עוד שנתיים וחצי עד האולימפיאדה. אנסה לייצג את המדינה הכי טוב שאני יכולה".
את מרגישה שאת יודעת יותר טוב מאנשים אחרים מה טוב לך ואיך לעשות את האימונים? "אני חושבת שלמדתי הרבה על עצמי במהלך הקריירה שלי כשחיינית אבל יש לי עוד הרבה מה ללמוד ולהשתפר. אני לא חושבת שאני יודעת, הכל זו אמירתי אבל אני כן חושבת שאני יכולה לזהות על עצמי רגעים יותר קשים או רגעי משבר ולעשות התאמות".
את בטח גאה בעצמך. "כן, אני גאה בעצמי על הדרך שאני עוברת ועל מה שאני לומדת בדרך. אני גם נהנית מזה".
מה תעשי בזמן הפנוי שיש לך? "עכשיו הדבר הכי כיף זה באמת לטייל קצת עם המשפחה ולחוות זמן עם המשפחה זה הדבר הכי חשוב עבורי. זה היה לי קצת חסר בזמן האחרון, אבל אני עכשיו יש לי קצת חופש לפני הטירונות ואז בטירונות אני אכיר חברים חדשים ואראה איך הכל עובד ויהיה מעניין. להתגייס לצבא זה חלק מלהיות ספורטאית ישראלית וזאת תהיה חוויה שונה ומיוחדת, מחכה לזה בקוצר רוח".