בשבוע שעבר ערן זהבי נתן את נאום ה"כלום לא עובד" לאחר ההפסד להפועל ירושלים. אלה לא היו דברים שנאמרו מתוך כעס רגעי, אלא סוג של חשבון נפש. זאת עונה שנייה ברציפות שהמועדון העשיר בישראל לא מצליח להיאבק על האליפות, המינימום הנדרש ממנו בתקציב זה, ומבחוץ נראה שזה מתקבל באדישות. מהבעלים מיץ' גולדהאר ועד אחרון השחקנים.
לטורים נוספים של גיא לייבה:
מועדון אדיש מושך אליו אנשים אדישים, ולכן המינוי של אייטור קראנקה למאמן היה טבעי. הוא הצליח להפוך את מכבי ת"א מקבוצה מסודרת שלוחצת גבוה, לקבוצה שמעיפה כדורים לחלוצים כמו קבוצה אנגלית משנות ה-80. לדעתו, מכבי ת"א שיחקה טוב אתמול ב-1:1 מול הפועל חיפה. היא אמנם בקושי הגיעה למצבים ובין ההגנה לקישור היה אפשר להקים מדינה, אבל המאמן הספרדי מצא נקודות אור. הוא גם בטוח שמכבי ת”א תצא איכשהו מהמשבר הזה, הבעיה היא שעוד עשרה מחזורים נגמרת העונה. כבר אין זמן להתאוששות, הסיפור בליגה נראה גמור ורק נס יחזיר את הצהובים למאבק, קראנקה מעמיד פנים שזה אפשרי. כנראה שאין לו ברירה אחרת, החוזה לעונה הבאה מצוי בסכנה וצריך לשדר עסקים כרגיל עם קלישאות כמו "צריך לעבור את זה ביחד".
1 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה. קלישאות בשפע
(צילום: אלעד גרשגורן)
אם מכבי חיפה תנצח את הפועל ת"א ביום שני, הפער ייגדל לעשר נקודות. מדובר בפער עצום בהתחשב בכך שנותרו רק עוד עשרה מחזורים לסיום העונה. מכבי ת"א תצטרך לנצח פעמיים את מכבי חיפה והפועל באר-שבע בפלייאוף כדי לחזור למאבק האליפות. זה תסריט לא ריאלי, פנטזיה פרועה ממש, כשרואים את היכולת הנוכחית שלה. כשרואים שחקנים שמשחקים כדורגל בהליכה, ומקווים שערן זהבי או ג'ורג'ה יובאנוביץ' יעשו ניסים. מכבי ת"א תראה את משחק העונה בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע בטלוויזיה, אולי זה יטלטל אותה ויגרום לה להבין את גודל הכישלון

מישהו ראה את יצחקי?

אחרי עשרה משחקי ליגה, נראה שקראנקה הוא לא המאמן המתאים. המנהל המקצועי ברק יצחקי היה זה שהביא אותו, אבל בשעת משבר הוא נעלם. בשנותיו של ג'ורדי קרויף, ההולנדי נהג לקחת אחריות על הכישלונות, ספג אליו את כל האש כראש המערכת. מכבי ת"א אולי לא זכתה באליפות בכל עונה כשההולנדי היה פה, אבל היא תמיד הייתה בתמונה. תחת יצחקי, מכבי ת"א הפכה לקבוצה השלישית בטיבה בליגת העל, והוא לא לוקח אחריות מינימלית. התואר של יצחקי הוא "ראש מחלקת הכדורגל". מצחיק, כי הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו זה שהוא עומד בראש, הוא מתחבא מאחורי השחקנים והמאמן ומקווה שהאש לא תגיע אליו.
מכבי ת"א עוד יכולה לזכות בגביע המדינה והעונה תיחשב למוצלחת, אבל אסור להתבלבל. המטרה הייתה לזכות באליפות והיא נכשלה בכך בגדול. מאז הגעתו של קראנקה היא מאכזבת את אוהדיה בכדורגל פחדני ולוזרי, והורסת את כל מה שהשיגה בעשור האחרון. בקיץ הקרוב תהיה הזדמנות לבנות את הכל מחדש, זה יהיה המבחן הגדול של הבעלים מיץ' גולדהאר.