עסקת מכירת הפועל ת"א: התפתחות דרמטית נרשמה הלילה (בין שלישי לרביעי) כאשר אדמונד ספרא סיכם עם דייויד מינצברג על תנאי רכישת המועדון באופן מיידי, כך נודע לראשונה ל-ynet.
כתנאי למימוש הסיכום ביקש איש העסקים היהודי מראש קבוצת המשקיעים האמריקאית, מינצברג, כי יישלח לצלע השלישית בעסקה, מאיר תושב, מכתב שיידרש לחתום עליו ובו התחייבות לקיום בוררות, שתתקיים בין הצדדים בניו יורק, ותדון באחריות על חובות העבר.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
התפתחות דרמטית. מינצברג וספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
מדובר במתווה הראשון שספרא הציע אחרי שהחליט לפני מספר שבועות להשהות את העסקה. גורמים המעורים בעסקה טוענים כי בהנחה שתושב ידחה את ההצעה, ספרא יירד סופית מהעסקה. יש לציין כי ספרא נחוש מאוד לרכוש את הפועל ת"א באופו מיידי, ולכן בשל העיכוב בתגובתו של תושב לדוח דלויט (המפרט את חלוקת חובות העבר של המועדון), ביקש איש העסקים לדחוף את הצדדים להסכים להצעת בוררות שתאפשר את קידום העסקה. כזכור, תושב הצהיר לאחרונה באמצעות באמצעות אחיינו בועז תושב כי הוא יהיה מוכן להגיע לבוררות ולהעמיד 4.5 מיליון שקל בנאמנות, אך בקבוצת מינצברג טוענים כי ההצעה מעולם לא נמסרה להם.
על פי הסיכום שהושג לפנות בוקר בין ספרא למינצברג, קבוצת מינצברג תעמיד מיליון דולר בנאמנות כדי לכסות חובות שעולים מתקופת הבעלות הנוכחית. מינצברג שלח את המתווה של ספרא במכתב רשמי לתושב, כשהוא כבר חתום עליו. ההצעה מחייבת את תושב לשלם מיליון דולר כעת כפיקדון לחובותיו ולהעמיד מיליון דולר נוסף בנאמנות כדי להגן על המועדון מפני תביעות לא פתורות במס ההכנסה ובפיפ"א.
סעיף נוסף בהסכם קובע כי מינצברג ותושב יילכו לבורר פרטי בבוררות שתתקיים בניו-יורק, העיר בה מתגוררים ספרא ותושב, שיפסוק בסוגיות שנמצאות במחלוקת בין הצדדים וההחלטה תחייב את שני הצדדים. במקרה שתצוץ מחלוקת עתידית בין הצדדים תידרש אף היא להתנהל בבוררות - וקבוצת מינצברג תהיה אחראית לכל תביעה של תושב כלפי המועדון.
עופר ינאי: "זה ערב מורכב"
(באדיבות ONE)