יעקב טומרקין אמנם סיים היום (רביעי) את השתתפותו במשחקים האולימפיים בטוקיו, אבל לא את הקריירה. השחיין החליט להמשיך לקמפיין נוסף וינסה להשיג את הקריטריון לפריז 2024. העובדה שהמשחקים הבאים יתקיימו בעוד שלוש שנים בשל הדחייה של טוקיו הובילה אותו להחלטה.
אולימפיאדת טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
"היו לי הרבה מחשבות והחלטתי להמשיך", אמר טומרקין בשיחה עם ynet. "אני רוצה להיות שיאן ההופעות במשחקים האולימפיים בענף ולתת תמיכה להרבה ספורטאים צעירים".
2 צפייה בגלריה
יעקב טומרקין
יעקב טומרקין
יעקב טומרקין
(צילום: רויטרס)
טומרקין בן ה-29, רשם את הישג השיא של השחייה הישראלית, כאשר הגיע למקום השביעי בגמר האולימפי במשחה ל-200 מטר גב בלונדון 2012. כעת הוא מעוניין גם להגיע לארבע אולימפיאדות, ובכך כאמור לשבור גם את שיא ההופעות של שחיין ישראלי.
לטוקיו 2020, טומרקין אמנם קבע את הקריטריון הבינלאומי, אך המתין לרגע האחרון שבו אושרה השתתפותו במשחים ל-100 ו-200 מטר גב. הוא גם נבחר לשאת את דגל המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה לצד קופצת המשולשת חנה מיננקו.
2 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית
המשלחת הישראלית
טומרקין עם הדגל הישראלי בטקס הפתיחה בטוקיו
(צילום: AP)
באולימפיאדה עצמה טומרקין לא הצליח להעפיל לחצאי הגמר במשחים בהם לקח חלק. היום הוא רשם תוצאה חלשה של 1:59.65 דקות במוקדמות 200 מטר גב, אותו משחה בו הגיעה לגמר אולימפי בלונדון, ודורג רק במקום ה-28. במוקדמות 100 מטר גב לפני שלושה ימים הוא קבע 54.81 שניות, שגם כן לא הספיקו לו על מנת להעפיל לחצי הגמר.