פיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד באולימפיאדת פריז 2024! הג'ודוקא (עד 100 ק"ג) פתח את היום עם שני ניצחונות, אך לאחר מכן נכנע ברבע הגמר. הוא לא ויתר, ניצח בקרב בבית הניחומים, ובקרב על הארד - אליו הגיע דרך בית הניחומים - השיג ניצחון דרמטי במיוחד על דניאל אייך השווייצרי (המדורג 14 בעולם) בעזרת ווזארי.
פלצ'יק, מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2023 ואלוף אירופה מ-2020 שהגיע לפריז מהמקום ה-11 בעולם, הוביל בווזארי על יריבו, אך 5 שניות לסיום הקרב פסק השופט עונש שלישי לחובתו, מה שאמר שלמעשה הוא הפסיד. לאחר בדיקה התברר כי בטעות רשמו לחובתו של הישראלי עונש אחד מיותר, מה שלמעשה ביטל את ההפסד והחזיר את הקרב לחיים. פלצ'יק שמר על יתרונו עד לסיום. מדובר במדליית הארד האולימפית השנייה בקריירה שלו, אחרי שבטוקיו הוא היה חלק מהנבחרת שסיימה במקום השלישי בתחרות הקבוצתית.
1 צפייה בגלריה
פלצ'יק
פלצ'יק
יש מדליה. פלצ'יק
(צילום: עוז מועלם)
ענבר לניר ופיטר פלצ'יק, לאחר הזכייה במדליות
(צילום: עוז מועלם)
בבית הניחומים ניצח פלצ'יק את מיכאל קורל ההולנדי (המדורג 7 בעולם), עם איפון במהלך ניקוד הזהב. הישראלי החל את היום בסיבוב הראשון, שם ניצח באיפון את גונשיצ'ורן באטוויג המונגולי, המדורג 10 בעולם בהופעתו הראשונה במשחקים האולימפיים. פלצ'יק נראה מצוין מתחילת הקרב, היה הרבה יותר אקטיבי מהיריב שלו, והטיל אותו בקלות.
בשמינית הגמר גבר פלצ'יק על אורליין דיסה הצרפתי (50 בעולם), שזכה לתמיכת הקהל המקומי שצעק "אורליאן, אורליאן". הקרב נמשך לא פחות מ-8:45 דקות, והגיע לסיומו רק כשהצרפתי ספג עונש שלישי.
ברבע הגמר הפסיד פלצ'יק לאלוף העולם זלים קוסטוייב האזרי (1 בעולם). קוסטוייב השיג ווזארי, ובשניות הסיום היה נראה כי פלצ'יק הצליח להשוות עם ווזארי משלו, אך הוא בוטל בהחלטת שופטי הווידאו.
המדליה של פלצ'יק היא ניצחון אדיר גם לאורן סמדג'ה. מאמן נבחרת הג'ודו שכל לפני כחודש וחצי את בנו, עומר, שנפל בקרב ברצועת עזה. מדליסט הארד מאולימפיאדת ברצלונה 1992 טס לפריז כדי להדריך את חברי הנבחרת, עם סיום 30 ימי האבל הראשונים על בנו. ההישג שלו כמאמן מסמל את ניצחון הרוח, וגם את הימים המורכבים שעוברים על ישראל במלחמת חרבות ברזל, כשכל שמחה מתערבבת עם צער על האובדן הקשה.
פורסם לראשונה: 17:08, 01.08.24