כל העולם מדבר היום על "הקסם של הברנבאו", החוסן המנטלי של ריאל מדריד שחוזרת פעם אחר פעם ממצבים בלתי אפשריים לניצחונות, הטירוף המיוחד של ליגת האלופות. ודי בצדק. אבל היו שתי קבוצות אתמול על המגרש, ובעיניי המפסידה מרתקת הרבה יותר.
מנצ'סטר סיטי הייתה אמורה, לפחות על הנייר, להחזיק כבר שני גביעי צ'מפיונס ביד בתקופת פפ גווארדיולה, אבל היא בדיוק כמו אותו מהלך של ג'ק גריליש במצב של 0:1 שהסתיים בהצלה של פרלאן מנדי מהקו: אטרקטיבית וחסרת אופי. באנגליה זה מספיק לאליפויות, כנראה שגם השנה, בגלל שמדובר במרוץ לטווח ארוך. בליגת האלופות צריך ניסיון של הנפות, ובשביל לצבור ניסיון של הנפות, חובה לעשות את כל הדברים הקטנים נכון.
3 צפייה בגלריה
 פפ גווארדיולה
 פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה. בנה קבוצה אטרקטיבית אך חסרת אופי
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
שחקני ריאל חוגגים
שחקני ריאל חוגגים
שחקני ריאל חוגגים בסיום
(צילום: גטי אימג'ס)
סיטי היא לא קבוצה כזו, אלא אחת שנהנית יותר מדי מכדורגל. היא באה בשביל לתת את המנה הכי מטורפת, עיצוב לא ייאמן של עוגת ארבע קומות, בזמן שמה שהלקוחות שלה צריכים זה בסך הכל עוד פיתה כדי לנגב את החומוס. ואז אף אחד מהשפים לא יודע בדיוק מה לעשות, כי לא הכשירו אותו לכך.
מה שמקבלים אלו 11 שחקנים שלא הגיעו בכלל להארכה מרוב הלם. ההרגשה הייתה שאחרי השלישי של ריאל, סיטי תשב לה על הראש עד השנייה האחרונה. בפועל היא לא יצרה מצב אחד אמיתי שיעביר את ההכרעה לפנדלים ונראתה כבויה ומפוזרת. הפיתה היחידה עם צורה נורמלית שפפ שלף מהמקפיא, גריליש, הייתה חסרה באופן ניכר את הזיכרון ממשחקים אירופיים מכריעים אחרים.
ובנקודה מסוימת זה היה אמור להשתנות. הרי הבסיס של סיטי כבר עבר מספיק באירופה כדי ללמוד ולתקן. אבל חילופים גרועים של פפ ומנטליות הרסנית של השחקנים ביזבזו עוד צ'אנס.
3 צפייה בגלריה
רודריגו
רודריגו
רודריגו. ריאל מקבלת את כל הכותרות
(צילום: AFP)
המזל היחיד של סיטי הוא שזה קרה בצורה כ"כ מפוארת, שריאל סוחטת את הכותרות ודוחקת את המפסידה לאזכורים רחוקים יותר. אבל זו תהיה טעות להביט על זה כך. לכל נס יש קטסטרופה בצד השני שלו, הקבוצה שנתנה לו להתרחש. על כל דרק שארפ יש גידריוס גוסטאס אחד שפיספס מהקו ברגע האמת והשאיר את הפתח. על כל רודריגו יש פרננדיניו.
ישנם פרטים טכניים שתמיד חוזרים לתפוס את סיטי לא מוכנה – שיטת החלוץ המזויף שמובילה אותה רחוק, אבל עד נקודה מסוימת; מחסור במנהיגים בחלק הקדמי, כאלה שיכולים גם לעלות מהספסל ולתפוס פיקוד כשדה בריינה בצד; לחץ גדול לזכות בליגת האלופות שמפריע לתפקד.
כל אלו לא היו אמורים להשפיע פעם אחר פעם, בגלל שהיא נראית כ"כ טוב עד שמגיעה הסטירה. והיא תמיד מגיעה. היא לועגת לכולן עם כדורגל מושלם ממרכז הבמה, עד שמגיע וויל סמית' ומוריד אותה למציאות בגלל שלא שמה לב למה שקורה סביבה. יכול להיות שזה משהו שפפ והכסף כבר לא יוכלו לתקן.