אחרי המהלכים האחרונים שלה בשוק ההעברות, נותרו שתי שאלות פתוחות במכבי ת"א: 1. האם יובל זוסמן ישתכנע להישאר, או יעזוב לאלבה ברלין. 2. מה יחליט עומרי כספי בנוגע לעתידו.

השארתו של זוסמן

מכבי משקיעה הרבה זמן וכסף בפיתוח שחקנים ממחלקת הנוער כמו זוסמן, בכדי לשלב אותם בקבוצה הבוגרת. זוסמן מסיים את חוזהו עם המועדון לאחר 6 שנים. תחילה היה נראה כי אם זוסמן יעזוב, זה יהיה רק לפנאתנייקוס, היות ועודד קטש היה המאמן שם, אך קטש פוטר, ולכן היה נראה כי אין אופציה יותר טובה ממכבי. עם זאת, לאחרונה דווח כי זוסמן סיכם לשלוש שנים באלבה ברלין, בה משחק חברו הטוב מהנבחרת, תמיר בלאט. זוסמן אף ביקש ממכבי שלא לממש את האופציה להשוות כל הצעה שיקבל, אך מכבי עושה מאמצים לשכנע אותו להמשיך.

2 צפייה בגלריה
יובל זוסמן ועומרי כספי
יובל זוסמן ועומרי כספי
יובל זוסמן ועומרי כספי
(צילום: אורן אהרוני)

אם זוסמן לא יישאר, מכבי תנסה להחתים את גולן גוט או רפי מנקו שסומנו כמועמדים. לפי דעתי, זוסמן צריך לעזוב לאור היכולת הרעה שהציג בעונה הקודמת ו-2 פציעות קשות שעבר. ברוב חלקי העונה זוסמן לא היה פקטור מרכזי, הן בליגה והן בזירה האירופית, ועל כן יש לנסות לחפש אופציות אחרות בשוק. ממילא הוא רוצה לשחק בברלין.

מצבו של כספי

לאחר זכיית הקבוצה בתואר ה-100 שלה בישראל, כספי שלח רמזים על כך שהוא מעוניין להודיע על פרישה מכדורסל. מאז הוא לא דיבר על כך בתקשורת, ולא ברור מהי החלטתו. בנוסף לכך, יש סיכוי שהחוזה הכבד שלו יגרום למכבי לוותר על האופציה, ולהציע לו סכום נמוך יותר לעונת פרידה. אם כספי יודיע על פרישה , האופציות בשוק הן רומן סורקין וטי-ג'יי ליף. בעונה שעברה מכבי ניסתה להביא את סורקין, העסקה נפלה, אך כעת הוא שחקן חופשי.
הפורוורד הישראלי המצוין יכול לעזור מאוד לקבוצה בכל המסגרות מאוד בליגה וביורוליג, בתור גבוה בעל יכולת טובה מבחוץ, אך נראה שבמכבי מעריכים יותר את ליף, בנו של כוכב העבר של הקבוצה, בראד ליף. הפורוורד האמריקאי-ישראלי שנבחר במקום ה-18 בדראפט 2017 לא הרשים ב-NBA, ונראה שאירופה היא אפשרות טובה עבורו. במקרה כזה, מכבי תהיה המועמדת המובילה לקלוט את הפורוורד ולסגור מעגל משפחתי. אני מאמין שבגלל הניסיון, ליף הוא באמת מועמד עדיף.

מי אתה, קינן אוואנס?

לפני שניכנס לכמה תחזיות לעונה הבאה, רציתי לדבר קצת על קינן אוואנס. האמריקאי בן ה-25 (1.90 מ') מגיע למכבי על תקן הרכז הבכיר. הוא היה אחד השחקנים הטובים בעונה החולפת בליגת העל, עם 18.5 נקודות, 4 ריבאונדים, 6.4 אסיסטים ו-40% משלוש ב-32 דקות משחק. מכבי מקווה שמדובר ב"גניבה" כמו ג'רמי פארגו, כי אוואנס מזכיר את סגנון משחקו של הכוכב, אבל לכו תדעו אם לא יהפוך לשחקן שולי שיחמם את הספסל.
לפי דעתי מדובר בהימור מסוכן של המועדון הצהוב, כיוון שהוא מגיע ללא ניסיון אירופי, ולאור הסגל החזק שנבנה (בעיקר בעמדות הגבוהים) מכבי צריכה ללכת על בטוח. כלומר, היא הייתה צריכה להחתים רכז בעל ניסיון אירופי כמו בראד וונאמייקר או לורנזו בראון.

2 צפייה בגלריה
קינן אוואנס, דניאל קופרברג
קינן אוואנס, דניאל קופרברג
קינן אוואנס
(צילום: שרון צור)

תחזיות לעונה הבאה (כל עוד כספי אינו פורש)

התחזית המומלצת: גוט וליף חותמים, כספי ממשיך לעונת פרידה על חוזה נמוך: מכבי תיכנס לשמונה הגדולות ביורוליג כמעט בוודאות (כל עוד לא יהיו פציעות קשות לשחקניה המובילים), וצפויה לעלות גם לפיינל פור. משם הכל יכול לקרות, עד זכייה בתואר (נס מילאנו הראשון, השני והשלישי, זוכרים?).
התחזית הריאלית: זוסמן נשאר, כספי ממשיך באותו שכר ומשחק כרגיל עם פציעות קלות במהלך העונה, סורקין מגיע ומפתיע לטובה: מכבי תגיע לפיינל 8 ממקומות 7-5, סיכוי נמוך שתצליח להגיע לפיינל פור (תלוי עד כמה אוואנס יעשה את קפיצת המדרגה הגדולה, כמו טייריס רייס בזמנו). אבל אתם יודעים, אולי יהיה נס חדש.
התחזית הפסימית: זוסמן נשאר, כספי ממשיך על חוזה הכבד מאוד ונפצע, סורקין מגיע ומציגיכולת מאכזבת למדי: מכבי לא תצליח להגיע להעפיל ל-8 הגדולות ותישאר באזור ה-14-10.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.