מיכאלה משה עשתה הבוקר (חמישי) היסטוריה בפריז עם הופעה ראשנה של קשתית ישראלית במשחקים האולימפיים, כרשמה הופעה נהדרת וסיימה במקום ה-18 מתוך 64 במקצה הדירוג של הנשים.
מנגד, הקשת רועי דרור סיים עם המקום ה-42 המאכזב, ובשל כך הצמד הישראלי לא יעפיל לתחרות הזוגות המוערבים (היו צריכים להתברג יחד בין ה-16 הצמדים הראשונים). הישראלי נכשל בחץ האחרון, מה שגרם לו לאבד חמש מקומות בדירוג.
4 צפייה בגלריה
משה
משה
עשתה היסטוריה. משה בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
אך לפני התחרות, הבוקר ספגה משה איומים ברשתות החברתיות מצד אנשים שטענו כי יפגעו בה במהלך המקצה, והיא גם הוזמנה להלוייה של עצמה. כזכור, גם הג'ודוקא פיטר פלצ'יק והשחיין מירון חירותי קיבלו מייל ובו "הזמנה" להלוויות של עצמם, רגע לפני שהמריאו לבירת צרפת.
משה, כאמור, לא נתנה לאיומים להשפיע עליה והשיגה תוצאה מרשימה למדי של 660 נקודות, שיא אישי עבורה (שיפור של 18 נקודות מהשיא הקודם) שהוא גם שיא ישראלי. מה שהופך את הסיפור שלה למיוחד הוא שעד לפני שנתיים היא כנראה בכלל לא ידעה שיש ענף כזה חץ וקשת. היא הייתה מתעמלת אמנותית בנבחרת ישראל, שמאסה מהענף ורצתה "להתאוורר" במקום אחר. 20 חודשים בלבד חלפו מאז.
4 צפייה בגלריה
מיכאלה משה פריז 2024
מיכאלה משה פריז 2024
האיומים לא הפריעו. משה
(צילום: עוז מועלם)
הקשתים בתחרות האולימפית יורים בקשת מדגם ריקרב למטרות ממרחק של 70 מ', ובמקצי הדירוג כל קשת יורה 72 חצים ב-12 מקבצים של שישה חצים. כל 64 הקשתים שמתחילים את מקצי הדירוג ממשיכים לשלבי הנוקאאוט שייפתחו ב-30 ביולי, אבל המיקום שלהם במוקדמות קובע את היריבים שלהם. למשל, מי שזכה בניקוד הרב ביותר במקצי הדירוג יפגוש את המדורג 64, המקום השני יפגוש את המדורג 63 וכן הלאה.
המשמעות: משה תפגוש בסיבוב הנוקאאוט הראשון את מדלינה אמאסטרויה, קשתית בת 22 שסיימה היום במקום ה-47 (השיגה 637 נקודות) והעפילה פעמיים לשלב שמינית הגמר באליפות העולם. דרור יפגוש בשלב הנוקאאוט את סטיב ויחלר ההולנדי, שזכה במדליית כסף בזוגות מעורבים באולימפיאדת טוקיו ובמדליית ארד אישית באליפות העולם ב-2017.
אגב, גם קיבלנו היום שיא שיא עולם ראשון באולימפיאדה: הקשתית הדרום קוריאנית לים סיאון השיגה 694 נקודות, שיפור של שתי נקודות לשיא הקודם.
בשלבי הנוקאאוט, התחרות היא בשיטת ראש בראש כשכל קשת יורה 12 חצים בארבעה מקבצים, שלושה חצים בכל פעם. ניצחון בכל מקצה מעניק שתי נקודות, תיקו מעניק נקודה לכל צד. הראשון שמגיע לשש נקודות מבטיח ניצחון וממשיך לשלב הבא.
4 צפייה בגלריה
לים סיאון
לים סיאון
שיא עולם חדש. סיאון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
משה
משה
שיא אישי וישראלי. משה מרוצה
(צילום: עוז מועלם)

תשחק נגד ישראל? המשלחת הפלסטינית למשחקים האולימפיים - דיווח של עינב חלבי, כתבתנו לענייני פלסטינים
(צילום: ירון ברנר)
פורסם לראשונה: 11:55, 25.07.24