התאחדות הכדורגל האנגלית התנצלה היום (חמישי) בפני הקהילה היהודית במדינה על כך שהחליטה לא להאיר את וומבלי בצבעי דגל ישראל אחרי הטבח של ה-7 באוקטובר.
כזכור, אחרי הזוועה, עלתה בהתאחדות האנגלית הצעה להאיר את הקשת בצבעי דגל ישראל במשחק של נבחרת אנגליה מול אוסטרליה. אולם לאחר התייעצויות רבות, הוחלט שלא לעשות זאת על רקע חשש כי מיצג תמיכה בישראל יעורר תגובות נגד מצד חלק מהאוהדים ומארגונים פרו פלסטיניים. כעת, יו"ר ההתאחדות דבי יואיט מודה בטעותה.
1 צפייה בגלריה
וומבלי
וומבלי
הקשת בוומבלי. ההתאחדות הודתה בטעות
(צילום: Paul Gilham/Getty Images)
יואיט כתבה באתר "ג'ואיש ניוז": "התקפת הטרור של חמאס הכניסה את כולם להלם. רצינו לאחד ולא לפלג. כולנו בעד שלום במזרח התיכון. אנחנו מבינים שזאת תקופה טראומטית עבור הקהילה היהודית ומתנצלים על הצער שגרמנו לכם". הקשת הוארה בעבר בצבעי דגל אוקראינה לאחר שרוסיה פלשה אליה ובצבעי דגל צרפת אחרי פיגועי הטרור בפריז.
גורם בקהילה היהודית אמר ל"דיילי מייל" בתגובה: "זאת הצהרה נחמדה, רק חבל שזה לקח חודשיים ודרש לחץ גדול. הסקנדל הזה היה נמנע אם היו מתייחסים ליהודים באותה רגישות בה מתייחסים למיעוטים אחרים".
לפני כחודש דווח ב"סקיי ספורט" כי ההתאחדות האנגלית החליטה כי הקשת של וומבלי לא תואר יותר להזדהות עם מטרות חברתיות ופוליטיות. בהתאחדות טענו כי הדבר יצר עליהם לחץ לבחור צד בסכסוכים בינלאומיים שונים. הוחלט כי הקשת תואר בצבעי דגל אנגליה רק באירועים לאומיים כמו מוות של אישיות חשובה.