עוד שנה ועוד שנה, וכלום לא השתנה... ההפסד הכואב (והמוצדק) לסקוטלנד עורר בי זיכרון כואב, כזה שחוויתי לא מזמן, בעצם לפני שנתיים וחודש, מול סלובניה ב-9.9.19. אמנם הקמפיין לא הסתיים, אך ניתן לשים לב למשהו ברור: התוצאות של הנבחרת מול נבחרות מ-3 הדרגים שמעלינו נשארו אותו הדבר כמו התוצאות בעידן אנדי הרצוג.
אני מודה, הייתי בעד הרצוג לעוד קדנציה. אחרי שהוא עזב, נשארנו עם וילי רוטנשטיינר. למרות שלא העפלנו ליורו 2020, חשבתי שזה טוב שהוחלט להמשיך עם וילי כמאמן הנבחרת. הוא כבר מכיר את כולם, השחקנים מכירים אותו ואת השיטה, הוא מביא גישה שהיא לא תבוסתנית. אולי סוף סוף ייצא משהו טוב.

1 צפייה בגלריה
מנור סולומון מקדים את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מקדים את סקוט מקטומיניי
מנור סולומון מקדים את סקוט מקטומיניי
(צילום: AP)

בבית עם וולי קיבלנו את דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד. בבית עם אנדי קיבלנו את פולין, אוסטריה וסלובניה. אל שתי הקדנציות הגענו מהדרג הרביעי עם חלומות העפלה מהדרג השני. שני הקמפיינים נגמרו מעשית עם מפח נפש של 3:2 בדקה ה-90, אחרי שהנבחרת כבר הובילה 1:2 במשחק חוץ מול הנבחרת מהדרג ה-3.
קווים לדמיון בין הקמפיינים:
1. בשניהם הנבחרת סיימה בבית בתיקו 1:1 עם הנבחרת מהדרג ה-3. 2. בשניהם הנבחרת הפסידה פעמיים לנבחרת מהדרג הראשון (פעמיים זה נגמר בתבוסה במשחק החוץ). 3. בשניהם הייתה תצוגה יוצאת דופן במשחק הבית מול הנבחרת מהדרג השני (פעמיים אוסטריה). 4. אצל הרצוג המאזן בששת המשחקים מול 3 הגדולות היה ניצחון, תיקו ו-4 הפסדים, והפרש שערים 15:9. אצל וילי: ניצחון, תיקו, 3 הפסדים ו-13:8, כשעוד מחכה משחק קשה באוסטריה. הזוי כמה שזה דומה. אפילו כמות השערים שספגה הנבחרת מיריבות מכל דרג כמעט זהה, ורק השער החמישי בדנמרק הפר את השוויון בין הקמפיינים, ולא לטובה...
אז עם כל הצער, ולהבדיל מהדיבורים על תהליך ועל התקדמות, נראה שלא למדנו כלום מהקמפיין הקודם ולא הופקו הלקחים. עכשיו רק נשאר לראות מה יהיה בווינה בעוד חודש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.