בטור הדעה אשר פורסם מוקדם יותר במדור זה, נטען כי עלינו לבקש סליחה מגיא גודס על הביקורת אותה ספג לאור כישלון הנבחרת ביורובאסקט. אך כמו בכל ספורט קבוצתי, בהצלחה ובכישלונות, תמיד למאמן יש מידת אחריות. ושכזה נוגע לתצוגת הנבחרת הישראלית בפראג, לגודס אף נתח גדול ומשמעותי מהאחריות הזאת.
לעניות דעתי, נבחרת ישראל החזיקה באחד הסגלים המוכשרים שלה בשנים האחרונות, לפחות ברמה האישית. ציפיות גבוהות מנבחרת המורכבת משחקן NBA ומספר שחקני יורוליג הן דבר לגיטימי ומתבקש, במיוחד כאשר מתחילת תהליך "ההצערה" לאחר יורובאסקט 2017, הנבחרת נראתה טוב תחת שרביטו של עודד קטש.
1 צפייה בגלריה
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
גיא גודס
(צילום: רויטרס)
נכון, יש דברים שאין בשליטת המאמן. בין אם זו האווירה בחדר ההלבשה (לפחות לא בצורה ישירה), ובין אם משחקי הכנה שאינם תואמים את הרמת הנדרשת. אך בפרמטרים המקצועיים לאורך כל תקופת ההכנה ובאליפות עצמה, הצוות המקצועי של הנבחרת בראשות גודס לא עמד במשימה.
ראשית, הוא נכשל בהסקת המסקנות ויצירת גרף שיפור. נבחרת ישראל, לאורך כל תקופת ההכנה והאליפות, פשוט לא התקדמה. היא לא הצליחה לגשר על הפערים בהגנה, לייצר שטף וסגנון בהתקפה, או לשנות את הגישה למשחק. כל מה שראינו הוא ניסוי וטעייה של הרכבים רנדומליים על המגרש, שחיקת הרוטציה ובלבול בקרב השחקנים. לאורך תקופה של כמעט חודשיים ביחד, כל אוהד ואיש מקצוע מצפה לשיפור, להיראות טוב יותר ממשחק למשחק, אך לצערנו הטעויות שבו וחזרו על עצמן. וזו היא האחריות המרכזית של המאמן.
שנית, גודס לא הצליח לשלב את דני אבדיה בשטף ובסגנון המשחק של שאר שחקני הנבחרת. לאורך כל תקופת ההכנה, היה נראה שאין הרמוניה בכדורסל הקבוצתי כשהכוכב שלנו על המגרש (יש לציין שגם בלעדיו). פעמים רבות שוחק אותו התרגיל בהתקפה, שהיה נראה כמו "תנו את הכדור לדני ואל תפריעו". לא פעם דני הוביל את הכדור בהתקפה, וכבר מול השוודים ניתן היה לראות שהסגנון הזה לא מתאים לא לו, ולא לנבחרת. מאידך, כשדני היה כדור שלישי בהתקפה, קיבל את הכדור אחרי חדירה או פיק אנד רול של שחקן אחר, כבר הצליח לחדור לסל ולייצר נקודות או מסירה חכמה. בזה הוא מצוין. וחבל שלא ראינו את זה יותר עם שני גארדים מצויינים כמו ים מדר ותמיר בלאט.
כאמור, אפשר למצוא עוד סיבות רבות לכישלון. בין אם ההכנה, האווירה בין השחקנים, הפיטורים המיותרים של קטש או סוגיית בחירת הסגל והמתאזרח. וכנראה שהכל נכון. אך לנבחרת הזאת היה פוטנציאל. היא מורכבת משחקנים טובים. כל שנותר הוא למנות לה מאמן שינצח על התזמורת, ויבנה תלכיד מגובש מהחבורה הזאת. אך עם כל הכבוד וההערכה לגודס, בזה הוא נכשל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.