אומרים שיש גבול דק בין גאונות לשיגעון, ולפחות בהקשר של מלאדן קרסטאיץ', מאמן מכבי ת"א, נדמה שהדעה הציבורית והתקשורתית עליו משחקת עם הגבול הזה.
במחצית אחת כולם שואלים את עצמם "מה קרסטאיץ' מנסה לעשות?", במחצית השנייה הוא נתפס כממציא מחדש של הגלגל. גבול דק בין שתי נקודות קיצון, והשחקן שאחראי יותר מכל לכך שהרעיונות של קרסטאיץ' כן מצליחים ולא מתרסקים הוא גבי קניקובסקי.
3 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי. הבאנקר של קרסטאיץ'
(צילום: עוז מועלם)
קרסטאיץ' מנסה הרכבים מהפכניים. הוא יכול להציב, למשל, את טל בן־חיים כמגן ימני. הוא משחק עם שני החלוצים המרכזיים שלו, סטיפה פריצה וג'ורג'ה יובאנוביץ', יחד בהתקפה. קרסטאיץ' בעיקר רוצה להביא יצירתיות מהמרכז, ולכן הוא פתאום יכול להציב את דן ביטון ומתן חוזז כקשרים מרכזיים.
זה מעניין, זה שונה, אבל זו גם נטייה שעלולה להוביל להפקרות על הדשא. רק שחקן אחד במכבי יכול לקחת על עצמו תפקיד כפול במרכז השדה – גם ליצור מצבים לחברים, כפי שקרסטאיץ' רוצה, אבל גם לכסות על שחקנים אחרים ואיכשהו לייצב את העסק. השחקן הזה הוא קניקובסקי (24).
3 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'. מנסה הרכבים מהפכניים
(צילום: גיל נחושתן)

טס ממקום למקום

אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים דיבר קניקובסקי על קרסטאיץ'. "מה שאני אוהב אצלו ואצל מאמנים זרים אחרים זה שהם כל הזמן דוחפים לעוד", אמר הקשר על המאמן שלו. "קרסטאיץ' לא מסתפק במה שקיים, ואנחנו לא רגילים לכך בארץ". כן, רואים שיש בין השניים חיבור, ואי־ההסתפקות של קרסטאיץ' מוציאה מקניקובסקי לא מעט.
שליטה בקצב המשחק והיכולת להריץ את הקבוצה קדימה היו לקניקובסקי תמיד, והנה הוא גם טס ממקום למקום וסוגר חורים בהגנה. מחלץ כדור ואז דוחף אותו קדימה, כמעט בנגיעה אחת. 7 בישולים יש לקניקובסקי העונה, הכי הרבה במכבי יחד עם ביטון, חמישה מהם הגיעו אחרי חילופי המאמנים. גם שלושה שערים יש לקניקובסקי, אבל עד שקרסטאיץ' הגיע הוא לא הבקיע בליגה אפילו פעם אחת.
3 צפייה בגלריה
קארצב מול שרי
קארצב מול שרי
הגיע ממכבי ת"א במקום קניקובסקי. קארצב
(צילום: עוז מועלם)

טרייד מנצח

בשבת תשחק מכבי ת"א מול מכבי נתניה, ממנה הגיע קניקובסקי. ההעברה הזו הייתה חלק מטרייד במסגרתו עברו עדן קארצב ופארפה גויאגון לנתניה. נתניה זכתה למחמאות על העסקה. קארצב הפך לשליט במרכז המגרש, הוא גם מנהיג את הנבחרת הצעירה, וגויאגון מלהיב. אבל מכבי ת"א לא יצאה מופסדת מהעסקה הזו. ממש לא. קניקובסקי הוא מהשחקנים הבולטים בישראל. מי שקיבל הכי הרבה דקות במכבי העונה, למעט השוער דניאל פרץ. שחקן שזכה השבוע לבכורה בנבחרת ואף פתח בהרכב.
קניקובסקי גדל במכבי ת"א, כיכב בקבוצת הנוער ואף שיחק בקבוצה הבוגרת בגביע הטוטו, אבל לא יותר מכך. אחרי כמה השאלות עבר לנתניה ושם הראה את היכולת שלו, זו שהחזירה אותו למכבי ת"א מהדלת הקדמית. עכשיו הוא לא סתם עוד שחקן במכבי, אלא אחד החשובים בה. בטח עבור קרסטאיץ', שבלי קניקובסקי המהלכים האמיצים שלו היו עלולים להתרסק.
פורסם לראשונה: 13:00, 02.04.22