האלופה מכבי חיפה החלה את העונה עם זכייה בשני תארים, אלוף האלופים וגביע הטוטו, אבל דווקא בליגה היא רושמת פתיחה מגומגמת.
אחרי חמישה מחזורים, הירוקים סופרים כבר שני הפסדים לקבוצות שאמורות להתמודד איתם על האליפות מכבי ת"א ובאר-שבע, תיקו אחד ורק שני ניצחונות. לא זה מה שציפו מהסגל העמוק והאיכותי שנבנה בקיץ, לא מבחינת היכולת ולא מבחינת התוצאות. בשבת הליגה חוזרת ולירוקים מחכה הפועל ירושלים בטדי.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
לא כך ציפו בחיפה לפתוח את העונה
(צילום: עוז מועלם)
ההפסד במחזור האחרון לבאר-שבע היה הרבה יותר מאיבוד נקודות. מדובר במכה מורלית לא פשוטה למכבי חיפה, שעשתה את כל הטעויות האפשריות ואיבדה בדקות האחרונות יתרון של שער ושני שחקנים שהורחקו.

קופת חולים מכבי

אחרי שנים ארוכות ללא שלב בתים באירופה, מכבי חיפה שברה את הבצורת ועשתה זאת בליגה האזורית החדשה. היא אפילו נערכה לסיטואציה ובנתה סגל עמוק, אבל העומס עדיין עושה את שלו. הקבוצה קיבלה בית אטרקטיבי אבל חסר סיכוי לחלוטין, עם אוניון ברלין, פיינורד וסלביה פראג, והמאבק בשתי החזיתות מקשה עליה מאוד. מסתבר שהקבוצות הישראליות לא מסוגלות לעשות את

הסוויץ' בין אירופה לליגה.

חלק מהבעיה הוא מכת הפציעות שנחתה על הקבוצה וכוללת את נטע לביא, מוחמד אבו-פאני, בוגדן פלאניץ', עלי מוחמד, עומר אצילי, בן שהר, ראיין סטריין, חוסה רודריגס ועופרי ארד. זה צריך להדליק נורה אדומה לצוותים הפיזיולוגי והמקצועי. כנראה שחלוקת העומסים לא נכונה, למרות העומק בסגל והתחליפים הראויים שממתינים על הספסל.
3 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ'
בוגדן פלאניץ'
חלוקת עמוסים לא נכונה גורמת לפציעות. בוגדן פלאניץ'
(צילום: עוז מועלם)

געגועים לרוקאביצה

שישה שערים בחמישה משחקים, אלה לא מספרים של אלופה. למכבי חיפה אין חלוץ קילר אמיתי, מישהו שיכבוש מכל מצב - או בקיצור, ניקיטה רוקאביצה. גודסוויי דוניו לא פוגע, דין דוד לא מספיק חד ובן שהר חוזר רק עכשיו מפציעה. ברק בכר ייאלץ להסתדר עם זה בחודשים הקרובים, אבל כדאי כבר להתחיל בחיפושים אחרי חלוץ 9 איכותי, שיגיע בינואר וישדרג את החוד הקהה של הקבוצה.

סדקים בהגנה

במרכז ההגנה של מכבי חיפה משחק פלאניץ', כנראה הבלם הטוב ביותר בליגה, אבל לידו יש בור די גדול. זה לא שאין בסגל בלמים נוספים, אבל הם לא מספקים כרגע את הסחורה. ארד, הבחירה המועדפת של בכר, ירד ברמה לעומת העונה שעברה, אורי דהן יציב אבל לא מנוסה, ורמי גרשון רחוק מלהרשים. נראה שהזיגזג בין הבלמים לא מוסיף ביטחון לאף אחד, והתוצאות נראות במגרש.
רז מאיר הועדף על פני ארנסט מאבוקה בעמדת המגן הימני, כיוון שהוא טוב יותר הגנתית ולמרות שהוא לא תורם כמעט התקפית. האוסטרלי ראיין סטריין הוחתם כדי לשדרג את העמדה, אבל מהיום שהגיע הוא יותר פצוע מאשר כשיר, וגם כששיחק הוא לא הראה שום דבר מיוחד.
3 צפייה בגלריה
עופרי ארד סופג כרטיס אדום
עופרי ארד סופג כרטיס אדום
לא מספק את הסחורה. עופרי ארד סופג כרטיס אדום
(צילום: עוז מועלם)

הטעויות של בכר

בכר הוא המאמן הישראלי המעוטר ביותר בליגה, עם ארבע אליפות וגביע מדינה אחד עד גיל 42, אבל יש גם אבל. אין מאמן שלא טועה, אבל לפעמים נראה שהטעויות של בכר נובעות מיהירות. הוא מנסה שוב דברים שלא הלכו לו בפעם הראשונה, כמו מערך שלושת הבלמים, כדי לנסות להראות שהוא לא נכשל בפעם הקודמת. יש לו גם לא מעט החלטות על הרכבים מוזרים. נכון שלפעמים זה מצליח, אבל לבכר, עם הידע שלו, הניסיון שצבר וההתקדמות המקצועית שעשה, אסור לעשות טעויות של טירון. זה עלול להשאיר אותו בסיום העונה ללא צלחת אליפות, וזה ייחשב לכישלון מבחינתו.

מי יעזור לאצילי?

עומר אצילי, שהגיע למכבי חיפה בינואר, נכנס מהר מאוד לעניינים והיה אחד הגורמים המרכזיים להחזרת צלחת האליפות לכרמל אחרי הפסקה של עשר שנים. גם העונה הוא האקס פקטור של מכבי חיפה, השחקן הכי משמעותי, הכי מאיים, מלך השערים של הקבוצה (3), מוביל במסירות מפתח והתרומה שלו גדולה מאוד. אין ספק שאצילי הוא השחקן הישראלי הכי יעיל כיום בליגת העל, אבל הבעיה היא שהקבוצה תלויה בו יותר מדי. צ'ארון שרי ודולב חזיזה חייבים להיות הרבה יותר דומיננטיים ומשמעותיים, כדי שיתרמו את שלהם בימים פחות טובים של אצילי.