אחרי הדרמה הגדולה בשבוע שעבר, כשכמעט הודח בשלב המוקדמות, האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט (27), הוכיח מאיזה חומרים נדירים הוא עשוי. דולגופיאט ביצע תרגיל פנטסטי בגמר בפריז, חף מטעויות רציניות, וזכה בציון של 14.966 שהעניק לו את מדליית הכסף, המדליה האולימפית השישית של ישראל בפריז וה-19 בכל הזמנים.
מדליית הכסף של דולגופיאט חותמת את היום הגדול ביותר בתולדות הספורט הישראלי עם מדליית זהב בשייט של תום ראובני ומדליות כסף של שרון קנטור (שייט) ודולגופיאט. מעולם ישראל לא זכתה בשלוש מדליות אולימפיות ביום אחד.
6 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
דולגופיאט על הפודיום עם קרלוס יולו וג'ייק ג'רמן
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
מדליה שניה לדולגופיאט
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
בהצגת המתעמלים בפתיחת הגמר
(צילום: עוז מועלם)
החגיגות של ארטיום דולגופיאט אחרי מדליית הכסף בפריז
(צילום: רז שכניק)

דולגופיאט הפך בכך לספורטאי האולימפי הישראלי המעוטר בהיסטוריה עם מדליות זהב וכסף. המתעמל וגולש הרוח גל פרידמן הם הספורטאים הישראלים היחידים שזכו בשתי מדליות אולימפיות בתחרות אישית.
המתעמל היחיד שהצליח לעקוף את דולגופיאט בגמר היה הפיליפיני המצוין קרלוס יולו שקיבל 15.0 על התרגיל שלו, למרות טעות שביצע בפס האקרובטי הראשון. אנחת רווחה נשמעה במשלחת הישראלית כשג'ייק ג'רמן הבריטי, מהמועמדים למדליה, לא עקף את דולגופיאט וקיבל 14.933 שהספיקו לו בסופו של דבר למדליית ארד. לאחר שאיליה קובטון האוקראיני קיבל 14.533 נקודות בלבד, התברר סופית כי דולגופיאט יעלה על הפודיום גם היום - ויהפוך לספורטאי הישראלי השני אחרי גל פרידמן שזוכה בשתי מדליות אולימפיות בתחרות אישית. כשהשופטים הכריזו על 14.466 נקודות בלבד למתעמל הבריטי לוק ווייטהאוס, התבהרה התמונה הסופית: דולגופיאט זכה במדליית כסף.
6 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
המאמן סרגיי וייסבורג צופה בתרגיל של דולגופיאט
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
מרחף בפריז
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
דולגופיאט בגמר בפריז
(צילום: עוז מועלם)
דולגופיאט, כמו שרון קנטור, ענבר לניר ורז הרשקו, יזכה במענק בסך 700,000 שקל, פטור ממס. זאת בעקבות חוק שיזם יו"ר הקואליציה אופיר כץ ואושר סופית לפני שנתיים הפוטר מדליסטים מהאולימפיאדה, אליפויות עולם ואירופה מתשלום מס על המענק. תום ראובני, האלוף האולימפי הטרי יזכה במיליון שקלים ופיטר פלצ'יק בחצי מיליון שקלים על מדליית הארד בג'ודו.

ארון מלא מדליות

דולגופיאט הוא אחד הספורטאים הבכירים בישראל, וגם אחד המעוטרים שבהם - למרות גילו הצעיר יחסית. הוא זכה בשלוש מדליות באליפויות עולם (זהב ושתי כסף), שבע מדליות באליפות אירופה (2 זהב, 4 כסף, 1 ארד) וכמובן במדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו לפני שלוש שנים - וכעת במדליית הכסף בפריז.
רז רשקו ומאמנה שני הרשקו
(צילום: רז שכניק)
הזכייה האחרונה של דולגופיאט באליפות העולם התרחשה דווקא ב-7 באוקטובר - התאריך הזכור לרעה לכל עם ישראל בשל מתקפת הפתע של חמאס. דולגופיאט שידע על הזוועות המתחוללות בארץ הצליח להתרכז בתרגיל ולספק ביצוע שהעניק לו את תואר אלוף העולם.

המדליות האולימפיות של ישראל בפריז

תום ראובני, זהב (שייט)
ענבר לניר, כסף (ג'ודו)
רז הרשקו, כסף (ג'ודו)
שרון קנטור, כסף (שייט)
ארטיום דולגופיאט, כסף (התעמלות מכשירים)
פיטר פלצ'יק, ארד (ג'ודו)

המדליות האולימפיות של ישראל בהתעמלות

לינוי אשרם, זהב (התעמלות אמנותית, טוקיו 2020)
ארטיום דולגופיאט, זהב (התעמלות מכשירים, טוקיו 2020)
ארטיום דולגופיאט, כסף (התעמלות מכשירים, פריז 2024)