לאחר דרמה ולא מעט עצבים הצליחה לזכות היום (ראשון) נובאק ג'וקוביץ' בתואר ה-92 שלו בקריירה כשניצח את סבסטיאן קורדה בגמר טורניר אדלייד. כאמור, הטניסאי הסרבי המעוטר נאלץ להזיע ולירוק דם עד שהניח את ידו על הגביע, כל זה שבוע לפני הקאמבק המתוקשר שלו לאליפות אוסטרליה הפתוחה - שנה לאחר שגורש ממנה.
קורדה, המדורג 33 בעולם, לא התרגש מיריבו וסחט אותו במשך כל המערכה הראשונה, ממנה יצא מנצח בתום שובר שוויון. האמריקאי המשיך לעשות צרות לג'וקוביץ', והפתיע אותו עם חבטות פתיחה קטלניות עד כדי נקודת משחק לזכות קורדה במהלך המערכה השנייה. ג'וקוביץ' הלחוץ הצליח להיחלץ מהבור אליו נקלע, סחט שובר שוויוון נוסף, כאשר הפעם יצא מנצח בדרך לשוויון במערכות - ולמערכה שלישית ומכרעת.
1 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
שרד מותחן וסיים עם עוד תואר. נובאק ג'וקוביץ'
(AP)
גם המערכה שלישית הייתה צמודה, אך הפעם לא היה צורך בשובר שוויון. ג'וקוביץ' הגיע חד יותר, ולמרות שקורדה העיקש המשיך לתסכל את הסרבי - הצליח נולה לשבור את יריבו (מאורע נדיר מאוד במשחק הזה) בדרך ל-7:6 (8), 6:7 (3), 4:6 ותואר נוסף לארון לקול תשואות הקהל המקומי, שהתגעגע לסופרסטאר.
למרות הניצחון, ההתקשות של ג'וקוביץ' במהלך ההתמודדות אמורה להדליק אצלו נורות אזהרה לקראת הקאמבק הכה מצופה לאליפות אוסטרליה הפתוחה. כזכור, בשל סירובו של נובאק ג'וקוביץ' להתחסן נגד נגיף הקורונה בוטלה ויזת הכניסה שלו לאוסטרליה בינואר 2020, בהחלטה שנקבעה לשלוש שנים.
הסרבי עתר לבית המשפט הפדרלי במדינה, ולאחר סאגה ארוכה התקבלה ההחלטה בידי שר ההגירה בממשלה הקודמת לאסור את כניסתו. במהלך חודש נובמבר השנה האיסור בוטל - בעוד ג'וקוביץ' ממשיך לדבוק בסירובו להתחסן נגד קורונה.