ברוב קולות של 32 אחוזים, נבחר לוקה מודריץ' לרכש הגרוע של שנת 2012 בלה ליגה יחד עם אלכס סונג. שער אחד בחצי עונה ויכולת שלא הזכירה את היכולת בטוטנהאם זיכו את הקרואטי של ריאל מדריד בתואר המפוקפק.
לוקה מודריץ' מעולם לא היה כוכב, או יותר נכון נראה כמו כוכב. לא קעקועים, לא מיליוני עוקבים, לא קמפיינים מפוצצים או תספורות מיוחדות. ילד צנום וצנוע מזאדאר שביוגוסלביה שרק רצה לשחק כדורגל. משפחתו הייתה כל כך ענייה שאביו גילף לו מגיני עצם מעץ. אבל לוקה הגיע מאהבה למשחק, ומרצון להיות הטוב ביותר. עד 2008 הוא שיחק בזאגרב ונמכר ב-16.5 מיליון אירו לטוטנהאם. 13 שערים ו-26 בישולים ב-127 הופעות זיכו אותו בחוזה היוקרתי במדריד, בסכום רכישה של 33 מיליון אירו. נכון, ההתחלה הייתה קשה, ההסתגלות הייתה לא קלה, אבל כיום אפשר לומר שמודריץ׳ היה הרכש המשתלם ביותר של הבלאנקוס בעשור האחרון, לא פחות.

1 צפייה בגלריה
מודריץ' חוגג
מודריץ' חוגג
מודריץ' חוגג
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)

הוא זכה 5 פעמים עם ריאל בליגת האלופות וב-4 אליפויות. בגיל 38 ועם 531 הופעות, הוא עד היום משחק מוביל ומנהיג את הקבוצה. 37 שערים, 77 בישולים ובעיקר מנהיגות וחלק משלישייה בלתי נשכחת עם קאסמירו וקרוס. ועד היום, בגיל 38, לוקה משחק כמו בן 20. ספרינט אדיר שלו מדגל הקרן ועד רחבת השוער של לונין מנע שער מבאיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות.
גם בנבחרת קרואטיה הוא התבלט, בחיבור של 2 המונדיאלים האחרונים הוא השחקן שהיה הכי הרבה על המגרש, מכל הנבחרות. בניצחון על ברזיל במונדיאל האחרון הוא נגע 140 פעמים בכדור. במונדיאל 2018 ברוסיה הוא נבחר לשחקן הטורניר וזכה בכדור הזהב באותה שנה.
אז דיברו על מבנה גוף, רזה מדי, חלש מדי? נבחר ב-2012 לשחקן הרכש הגרוע בליגה? בגיל 38, לוקה מודריץ' הוא עדיין אחד הקשרים הטובים בהיסטוריה של המשחק, ויש לו עוד הרבה מה לתת.
הכותב הוא מייסד פודקאסט ודף הספורט בק טו בק

גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.