אחרי האכזבות הגדולות של נבחרת הג'ודו על המזרן בטוקיו, לי קוכמן ינסה לשפר קצת את מצב הרוח במשלחת. הג'ודוקא הישראלי המתחרה בקטגוריית משקל עד 90 ק"ג יפתח מחר (רביעי) את יום הקרבות ב-5 לפנות בוקר.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
גם אנסטסיה גורבנקו תנסה לספק רגעים של נחת בבריכה, קטי ספיצ'קוב ויואב כהן ימשיכו להיאבק על מדליות וחוץ מזה, נקבל גם מנה עשירה של כוכבי ספורט כמו נבחרת ארה"ב בכדורסל, שתנסה מול איראן להיראות סוף סוף כמו נבחרת חלומות, והטניסאי מספר 1 בעולם נובאק ג'וקוביץ'.
10 צפייה בגלריה
לי קוכמן
לי קוכמן
שרק תהיה לו סיבה לחגוג. לי קוכמן
(צילום: אורן אהרוני)

קטי לדקי (שחייה), 04:41

השחיינית האמריקנית, שזכתה בארבע מדליות זהב בריו 2016 ועוד אחת בלונדון 2012, והסתפקה בכסף בטוקיו ב-400 מטר חופשי, תנסה בגיל 24 להוסיף למאזנה עוד שני תארים אולימפיים. תחילה היא תתמודד בגמר ל-200 מטר חופשי וב-5:54 תנסה לזכות בזהב גם ב-1,500 מטר חופשי.

איתי שני (חץ וקשת), 04:48

ביום שישי האחרון סיים הישראלי במקום ה-60 מתוך 64 מתחרים וכעת מתחילה התחרות האמיתית מבחינתו בשלב הנוק אאוט. הוא יפגוש בשלב הנוקאאוט הראשון את היפני הירוקי מוטו. המנצח יעפיל לשלב 32 האחרונים.
10 צפייה בגלריה
איתי שני
איתי שני
איתי שני
(צילום: gettyimages)
קצת הסברים על הענף ועל התחרות עצמה: באולימפיאדה מתחרים בקשת האולימפית Recurve. לאחר מקצי הדירוג התחרות עוברת לשיטת נוקאאוט, כשבכל שלב יורה כל קשת 12 חיצים ממרחק 70 מטר. קוטרה של כל מטרה היא 1.22 מטר, והיא כוללת עשרה מעגלים. פגיעה במעגל הפנימי ביותר, מעגל מוזהב שקוטרו 12.2 ס"מ, מעניקה 10 נקודות, פגיעה במעגל לידו מעניקה 9 נקודות וכן הלאה, עד לפגיעה במעגל החיצוני ביותר (נקודה אחת). מי שמחטיא את המטרה לגמרי לא מקבל ניקוד.

לי קוכמן (ג'ודו), 05:00

הישראלי המתחרה בקטגוריה עד 90 ק"ג יתמודד בקרב הראשון נגד הצ'כי דויד קלמרט (27), שזכה השנה במדליית ארד בגראנד סלאם של אנטליה. במשלחת מחזיקים לו אצבעות אחרי ההפסדים הקודמים של חבריו.
10 צפייה בגלריה
לי קוכמן על הפודיום
לי קוכמן על הפודיום
לי קוכמן. במשלחת חולמים עדיין על מדליה בג'ודו
(צילום: EPA)

עומר שפירא (אופני כביש), 05:30

אחרי שהייתה קרובה למדליה ונעקפה רק לקראת הסיום לפני שדורגה במקום ה-24 הכללי במרוץ לאורך 130 ק"מ, הרוכבת הישראלית תתמודד בקטע נגד השעון לנשים.
10 צפייה בגלריה
עומר שפירא
עומר שפירא
עומר שפירא
(צילום: gettyimages)
שפירא ריגשה את כולנו כשהוליכה לאורך חלקים רבים של התחרות שהתקיימה ביום ראשון האחרון והשאלה הגדולה אם היא תצליח לשחזר את היכולת האדירה ואז, אולי להפתיע עם הישג שכולנו נזכור.

קטי ספיצ'קוב ויואב כהן (גלשני ניל פרייד), 06:05

המאבק של שני הישראלים על מדליות יימשך אחרי יממה של הפסקה. ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם, מדורגת חמישית אחרי שצברה עד כה 27 נקודות שליליות בתום שישה שיוטים ורחוקה 11 נקודות שליליות מהסינית לו יונקסיו, המדורגת שלישית. המוליכות בתחרות הן האלופה האולימפית הצרפתייה שרלין והבריטית אמה ווילסון, שצברו 14 נקודות שליליות, אבל שוברת השוויון נכון לעכשיו מנקודת המבט הישראלית היא הסינית, שצברה 16 נקודות שליליות. איום נוסף מהווה המדורגת רביעית, האיטלקיה מרתה מאנטי, המרוחקת שתי נקודות שליליות מספיצ'קוב.
10 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(צילום: רויטרס)
יואב כהן ייצא לשיוט מספר 7 כאשר הוא מדורג במקום החמישי ועדיין יכול לזכות במדליה. בתחרות מוליך האיטלקי מתיה קמבוני, שצבר 15 נקודות שליליות, לפני השווייצרי מתאו סאנז לאנז (20 נקודות שליליות). הפייבוריט ההולנדי קיראן באדלו ירד שלשום למקום השלישי (20 נקודות שליליות) לאחר שנפסל בשיוט החמישי בעקבות תקרית בינו לבין קמבוני.
כהן, עם 30 נקודות שליליות, עדיין נמצא בתמונה, מכיוון שסאנז לאנז בולט ברוחות קלות יותר וגם הצרפתי המדורג רביעי תומאס גויאר (23 נקודות שליליות) נחשב ליריב עליו מסוגל הישראלי להתגבר. יחד עם הפולני פיוטר מישקה, שצבר את אותו מספר נקודות שליליות של כהן, רחוקים השניים מהמקום השביעי בו מדורג הבריטי טום סקווירס.
10 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
יואב כהן
(צילום: רויטרס)

נבחרת ארה"ב (כדורסל), 07:40

אחרי ההפסד 83:76 לצרפת בפתיחת הטורניר האולימפי, השחקנים של גרג פופוביץ' נראים כמו הדבר הכי רחוק מנבחרת החלומות וינסו לתקן את הרושם במשחק בעל משמעות פוליטית. האיראנים יגיעו אחרי ההפסד לצ'כיה של ננו גינזבורג.
10 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט
(צילום: gettyimages)

נובאק ג'וקוביץ' (טניס), 08:30

המדורג מספר 1 בעולם יעלה למגרש בסיבוב השלישי של הטורניר ליחידים ויתמודד נגד הספרדי אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה. "אני יודע מה יקרה במשחק הבא", הכריז הסרבי, והוא כנראה יודע על מה הוא מדבר. יריבו התאמן יחד איתו בעבר ובמאי האחרון הוא ניצח אותו 2:6, 1:6 באליפות איטליה הפתוחה.
10 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: רויטרס)

נויה ברעם ושחר טיבי (מפרשיות 470), 08:50

התחרות בהשתתפות הצמד הישראלי, אשר דורג במקום השביעי באליפות אירופה ב-2019, יוצאת לדרך, כאשר השאיפה הגדולה שלהן היא להעפיל לשיוט המדליות אשר יתקיים ב-4 באוגוסט.

אנסטסיה גורבנקו, אנדי מורז ויעקב טומרקין (שחייה), 13:02

הכוכבת הצעירה של השחייה הישראלית, אנסטסיה גורבנקו, תנסה לרשום הישג ב-200 מטר חזה לאחר שסיימה במקום השמיני בגמר ל-100 מטר גב ולא הצליחה להעפיל לגמר ב-200 מטר מעורב אישי.
10 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: AFP)
אחרי שלא הצליחה להעפיל חצי הגמר ב-200 מטר חופשי, מורז תשתתף במוקדמות ב-100 מטר חופשי, המשחה שבו קבעה את הישג השיא שלה - מקום חמישי באליפות אירופה ב-2016. ב-13:19 יזנק למים יעקב טומרקין במוקדמות ב-200 מטר גב, המשחה שבו הגיע שביעי בגמר בלונדון 2012.

רון פולונסקי וגל כהן גרומי (שחייה), 13:50

הנציגות הישראלית בבריכה תימשך כאשר שני השחיינים ישתתפו במוקדמות ב-200 מטר מעורב אישי לגברים. פולונסקי זכה במקום השני באליפות אירופה לנוער במקצה זה לפני שנתיים, וגרומי יזנק למים בתחרות אישית 29 שנה לאחר שהדוד שלו, ערן גרומי, ייצג את המדינה באולימפיאדת ברצלונה ואחרי שהיה שותף היום לשיא הישראלי שקבעה רביעיית השליחים ב-4x200 חופשי.
10 צפייה בגלריה
פולונסקי במים
פולונסקי במים
רון פולונסקי
(צילום: AFP)

נבחרת ישראל (שחייה), 14:11

אחרי שרביעיית הגברים קבעה שיא אישי, תנסה גם רביעיית הנשים לרשום הישג כאשר תשתתף במוקדמות ב-200X4 מטר חופשי.