הסייף האמריקני רייס אימבודן, זוכה מדליית הארד באולימפיאדת טוקיו, בחר בטקס הענקת המדליות למחות נגד ההחלטה של הוועד האולימפי הבינלאומי למנוע מספורטאים להביע את דעתם בנוגע לסוגיות פוליטיות על הפודיום, כאשר צייר על ידו את לוגו ה'איקס' המזוהה עם הארגון 'Athletes of Color'.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
"חלק מהספורטאים דיברו ביניהם והחליטו שזה יהיה הסימן להראות את הסולידריות שלנו בנוגע למחאה", הסביר אימבודן בחשבונות שלו ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
המחאה של רייס אימבודן
המחאה של רייס אימבודן
אימבודן (משמאל) והלוגו על היד
(צילום: רויטרס)
"מבחינתי, הסימן הזה הוא מחאה כלפי 'חוק 50'", אמר הסייף, שהתכוון להחלטה של הוועד האולימפי למנוע אפשרות שספורטאים יביעו את דעתם הפוליטית במהלך טקסי הענקת המדליות בטוקיו.
"רציתי גם למשוך תשומת לב לצביעות של הוועד האולימפי הבינלאומי, וכל אותם ארגונים שמרוויחים המון כסף מהספורטאים, אך נמנעים מלשמוע את הקול שלהם לשינוי", הוסיף האמריקני בפוסט שהעלה לאינסטגרם.
2 צפייה בגלריה
המחאה של רייבן סנדרס
המחאה של רייבן סנדרס
המחאה של רייבן סנדרס
(צילום: AFP)
זאת לא הפעם הראשונה במשחקים בטוקיו בהם ספורטאי בוחר לעלות לפודיום בצורה דומה. הודפת כדור הברזל האמריקנית, רייבן סנדרס, זכתה בכסף וסימנה עם הידיים 'איקס' בטקס הענקת המדליות. הוועד האולימפי הבינ"ל הוציא הודעה שהוא חוקר את המקרה ובוחן אפשרות להעניש אותה. לאחר שאמא שלה הלכה לעולמה, זמן קצר לאחר התחרות, הוועד האולימפי הודיע שהוא מבטל את החקירה.