אחרי מדליית הכסף של ברוך שמאילוב, גם גילי שריר (עד 63 ק"ג), שעלתה היום (שבת) לקרב על הארד ביום השני של גראנד סלאם טשקנט בג'ודו, רצתה לעלות על הפודיום, אך הפסידה בווזארי לאנדראה לסקי הסלובנית וסיימה במקום החמישי.
שני הקרבות הראשונים של שריר, בהן היא פגשה ג'ודאיות אוזבקית וסינית, היו מאוד מתישים וארוכים, ויחדיו נמשכו 15:65 דקות. שניהם גם נגמרו באותה התוצאה: שלושה עונשים שספגה היריבה לחובתה. ברבע הגמר התחרתה שריר מול יפנית והפעם היה תורה להפסיד באותה הדרך. בבית הניחומים היא גברה בווזארי על מתחרה מקרואטיה וכך עלתה לקרב על הארד.
1 צפייה בגלריה
גילי שריר בגמר (מימין)
גילי שריר בגמר (מימין)
הפסידה בקרב על הארד. גילי שריר (מימין)
(צילום: Sylvain THOMAS / AFP)
באותו המשקל, ענבל שמש פתחה את היום שלה עם שני ניצחונות בווזארי ואיפון על מתחרות מטורקמניסטן ואוזבקיסטן בהתאמה ועלתה לרבע הגמר, שם הפסידה באיפון למתחרה מסלובניה. בבית הניחומים הפסידה בווזארי בניקוד הזהב למתחרה מגרמניה וסיימה את דרכה בתחרות במקום השביעי.
שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), הצליח להגיע לרבע הגמר לראשונה מאז אוגוסט 2023, כאשר פתח את היום שלו עם שני ניצחונות על יריבים ממצרים ומרומניה. היריב מהמדינה השכנה לא לחץ את ידו של מוקי בסיום הקרב, ודבר דומה קרה גם ברבע הגמר, כאשר הפסיד בעונשים למתחרה מאוסטריה. בבית הניחומים הפסיד בווזארי למתחרה מקזחסטן וסיים שביעי. הדבר המעודד מבחינתו הוא שהניקוד שאסף אמור להספיק כדי להרחיקו "מהקו האדום" (מדורג 18 לפני הוספת הנקודות מהתחרות הזו) ולקרבו להבטחת הקריטריון למשחקים האולימפיים בפעם השלישית ברציפות.
גם טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) התחרה היום, ובשונה ממוקי, מצבו מדאיג. הישראלי שמדורג במקום ה-21 הפסיד כבר בקרב הראשון שלו, כאשר הפסיד ליריב רוסי בשלושה עונשים ותוך כדי גם נקלע לפיגור ווזארי. כעת בוטבול והצוות המקצועי בנבחרת הגברים יצטרכו לחשוב מה עושים כדי לצבור מספיק נקודות על מנת לא להסתמך על הכרטיס היבשתי.
אצל נבחרת הנשים התחרתה גם עדלינה נוביצקי (עד 70 ק"ג). הישראלית העלתה ווזארי על לוח הניקוד, אלא שיריבתה המקומית השוותה באחד משלה ובהמשך הקרב סיימה את הסיפור עם איפון.