שלב שמינית הגמר ברולאן גארוס נמשך גם היום (שני), במסגרת היום התשיעי של האליפות בצרפת. נובאק ג'וקוביץ' שוב הוכיח שמוקדם להספיד אותו (גם כשהוא מאבד שתי מערכות), והפתעה גדולה נרשמה כשהרוסי דניל מדבדב סיים את דרכו כבר ברבע הגמר. בנשים, ארינה סבאלנקה (2 בעולם) וילנה ריבאקינה (4) עלו לשמונה הגדולות לאחר שניצחו בשתי מערכות את ירבותיהן.

גברים

אחרי שלורנצו מוזטי (30 בעולם, איטליה) גרר את ג'וקוביץ' לקרב שנמשך 4 שעות ו-32 דקות (שהסתיים בשעה 03:07 לפנות בוקר), "נולה" עמד הערב בפני אתגר לא פחות גדול, נגד פרנסיסקו סרונדולו (27, ארגנטינה). הטניסאי בן ה-25 היה במרחק 2 משחקונים מדרמת ענק, אבל הסרבי רשם במהלך המערכה הרביעית קאמבק אדיר, ואחרי 4 שעות ו-39 דקות ניצח 1:6, 7:5, 6:3, 5:7, 3:6.
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
קאמבק אדיר. ג'וקוביץ'
(צילום: EPA/MOHAMMED BADRA)
4 צפייה בגלריה
פרנסיסקו סרונדולו
פרנסיסקו סרונדולו
נשאר עם המחמאות. סרונדולו
(צילום: Emmanuel Dunand / AFP)
סרונדולו הגיע למפגש מול הסרבי לאחר שהפתיע בסיבוב השלישי את המדורג 14 בעולם, טומי פול. המערכה הראשונה הייתה בסימן ג'וקוביץ', שהפסיד משחקון אחד בלבד. במערכה השנייה ולאחר שלושה משחקונים, נעצרה ההתמודדות בשל פציעה ברגלו של המדורג 1 בעולם, שלמעשה הביאה את התפנית במשחק – בדרך ל-5:7 לארגנטינאי בזכות שבירה במשחקון האחרון. את המערכה השלישית כבר הצליח סרונדולו לנצח בפער מרשים יותר (3:6).
אבל ג'וקוביץ' לא מהסוג שמוותר. אחרי שכבר פיגר 4:2 במערכה הרביעית והיה במרחק שני משחקונים מהפסד, הוא חזר בכל הכוח והפך ל-5:7. המערכה המכריעה התחילה עם שבירה ו-0:2 מהיר של הסרבי, הארגנטינאי הגיב במהירות עם שבירה משלו בדרך ל-2:2, אבל שם כבר נגמר לו הכוח. ג'וקוביץ' הפעיל מבערים, ונתן את מכת המחץ עם 3:6 קטלני.
בשלב הבא יתמודד הסרבי עם משוכה מתאגרת נוספת ובכירה הרבה יותר בדמות קספר רוד (7, נורבגיה). בתום 3 שעות ו-31 דקות הפיינליסט בשנתיים האחרונות ניצח את טיילור פריץ (12, ארה"ב) 6:7, 6:3, 4:6 2:6, והשיג את הכרטיס לשמונה הגדולים.
4 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
הדחה כואבת. מדבדב
(צילום: ALAIN JOCARD / AFP)
באגף ההפתעות שכן הושלמו, דניל מדבדב (5 בעולם, רוסיה) הודח על ידי אלגס דה מינור (11, אוסטרליה). הוא אומנם ניצח במערכה הראשונה אבל פציעה ממנה סובל הטניסאי, נתנה אותותיה כאשר בשלוש המערכות האחרונות הוא ניצח בשישה משחקונים בלבד בדרך להפסד 4:6, 6:2, 6:1, 6:3. בשלב הבא, יתמודד דה מינור נגד אלכסנדר זברב (4, גרמניה), שגבר 6:4, 1:6, 7:5, 6:7 (2), 2:6 על הולגר רונה (13, דנמרק), במשחק שהסתיים ב-1:40 שעון צרפת.

נשים

סבאלנקה נראית טוב מאוד עד כה בטורניר והגיעה לשמינית מבלי ששמטה מערכה. המאזן הזה נשמר גם היום 2:6, 3:6 קליל על אמה נבארו (24) בעולם בתום שעה ו-11 דקות. שתי שבירות בכל מערכה הספיקו לאלופת אוסטרליה בשנתיים האחרונות כדי לעלות לרבע הגמר, שם היא תפגוש את מירה אנדרייבה בת ה-17 (38, רוסיה).
4 צפייה בגלריה
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
עלתה לרבע הגמר. ארינה סבאלנקה
(REUTERS/Yves Herman)
עבור ריבאקינה הדרך לרבע הגמר הייתה מעט יותר קשה, אך גם היא עלתה מבלי להפסיד באף מערכה אחרי 4:6, 3:6 על אלינה סביטולינה (19 בעולם). הקזחית שברה במשחקון הראשון במערכה השנייה, אך יריבתה הגיבה בשבירה משלה. שבירה נוספת של ריבאקינה במשחקון החמישי ואז שמירה על הגשותיה סידרו לה ניצחון במערכה. לאחר מכן, במערכה השנייה ריבאקינה שברה שלוש פעמים לעומת פעם אחת מצד סביטולינה וזה הספיק לה כדי לעלות.
ברבע הגמר תפגוש ריבאקינה את ג'זמין פאוליני האיטלקייה, שנראית נהדר בשנה האחרונה. המדורגת 15 בעולם אומנם הפסידה במערכה הראשונה לאלינה אבנסיאן (70 בעולם), אך התפוצצה בשתי המערכות שלאחר מכן בדרך ל-6:4, 0:6, 1:6.
פורסם לראשונה: 15:20, 03.06.24