מכבי שלנו, מכבי ת"א, עשתה השנה עונת יורוליג גדולה, הרבה מעבר לציפיות, בהתחשב בנסיבות. כשכל משחק הוא משחק חוץ, זה לא רק שאין לך את העוצמה שמביא איתו היכל מנוריהו, אלא מתווספות לכך גם הנסיעות עצמן, שגוזלות זמן אימונים, זמן מנוחה, מטרטרות, מעייפות ומתישות את השחקנים. עלינו להוריד בפני צוות האימון והשחקנים את הכובע הצהוב שעל ראשינו.
במבט לקראת העונה הבאה, לצערי נראה שלא יחודשו המשחקים בת"א, ובמצב כזה רוב השחקנים הזרים יבקשו לעזוב - אלה שללא חוזה וגם אלה הקשורים בחוזה, וגם לגביהם צריך שלא להחזיק אותם בכוח ולשחרר תמורת פיצוי הולם, שכן במקרה הגרוע, הם עלולים לפנות ליורוליג ולבקש לקבל שחרורים לאור מצב מלחמה, כפי שקרה בקבוצות הרוסיות. אם הדברים יגיעו לכדי כך, מכבי עלולה לאבד את השחקנים ללא פיצוי כלל. גם במקרה שבו שחקן יישאר, כנגד רצונו, במצב המציאות המורכבת, הוא יהיה מתוסכל ותשוש מהסיטואציה שנמשכת עבורו עונה שנייה.

1 צפייה בגלריה
ניבו ובראון
ניבו ובראון
בראון וניבו
(צילום: עוז מועלם)

במידה של תרחיש פסימי זה, שלצערנו הוא מאוד ריאלי, מכבי תלך לעונה פיננסית, והמטרה ביורוליג תהיה השתתפות בלבד, בלי ציפיות מיוחדות ועם תחרות מול נמושות היורוליג נגד סיום במקום האחרון - ואין מה לעשות. זה המצב וזו תהיה בע"ה רק עונה אחת... אבל מה הבעיה ?? שגם אם שנה לאחר מכן יחזרו המשחקים לת"א, ידוע שלוקח זמן עד שמרכיבים סגל איכותי, מוצאים את החלקים הטובים והנכונים שמתחברים להם ביחד.
אמנם ביורוליג, כאמור, לא יהיו למכבי יומרות לעונה הקרובה, אך האליפות והגביע נשארים מטרות עבור המועדון, והופכים אפילו חשובים יותר, מאחר שיהיו היחידים שהקבוצה תוכל להתחרות עליהם. אז מה מכבי צריכה לעשות ?
למלא את הסגל בזרים זולים (יחסית למה שהיא רגילה) שיגיעו מהליגה הישראלית. היתרונות במהלך כזה הם ששחקנים אלו כבר מכירים את הליגה, חיים בישראל ומוכנים להיות כאן במצב הקיים. במהלך כזה, מכבי תרוקן מהקבוצות המתחרות את השחקנים הטובים ביותר ותאלץ אותן לחפש שחקנים חדשים, שזה תמיד הימור. כמו כן, מדובר בשחקנים שישמחו לקבל במה ביורוליג, וזה מקור משיכה משמעותי עבור שחקנים שבסיטואציה אחרת לא היו זוכים כנראה להזדמנות כזו, ואולי להמשיך במכבי שתבנה את עצמה מחדש לאחר שיחזרו המשחקים לת"א, או לקבל חוזה בקבוצת יורוליג אחרת.
מי מהסגל הקיים צפוי במצב כזה להישאר? לורנזו בראון - יעזוב (חוסכים 1.5 מיליון + צפי לפיצוי ע"ס כ-800 אלף שקל). ג'וש ניבו - יעזוב, גם על רקע סיום החוזה וההצעות הכספיות שזורמות אליו. ווייד בולדווין - צפוי לעזוב. עם כל הצער שבדבר, הוא לא ירצה לעבור שנה נוספת עם כל המורכבויות, הן מבחינת הנסיעות המרובות והמתישות והן מבחינת המשפחה, וכל זאת בקבוצה שתהיה חלשה יותר ותחרותית פחות (חוסכים שכר של 1.7 מיליון + ניתן יהיה לקבל פיצוי ע"ס כ-800 אלף). בונזי קולסון - שחקן עם לב ונשמה גדולים. גם במצב הקיים, אם יתאפשר להשאיר אותו, רצוי להשאירו. גם עבור העונה הבאה וגם במבט קדימה, לקראת בנייה מחדש.
ג'יימס ווב - לשחרר, מאחר שבעונה פיננסית אין צורך בשחקן עם שכר של 600-500 אלף שקל, שגם לא מהווה יתרון מיוחד בליגה הישראלית. חסיאל ריברו - בהתאם למה שנכתב לגבי ווב, ריברו עם שכר דומה. אך לעומתו, בהחלט מהווה יתרון בליגה הישראלית וגם שחקן טוב ומוכח ליורוליג, בטח לסדר גודל של הקבוצה שמכבי צפויה להיות בעונה הקרובה, לאור הסיטואציה. אנטוניוס קליבלנד - תעשו העתק הדבק ממה שנכתב לגבי ריברו. להשאיר, ובטח לאור המצב הנתון. ג'ו תומאסון - כנ"ל. במקרה שלו, רק לאור הסיטואציה. זה בדיוק מסוג ורמת השחקנים שמכבי תשאף למשוך מהקבוצות המתחרות ומהווים יתרון בליגה הישראלית.
מעבר לכך, השחקנים הישראלים צפויים להישאר. כולם הוכיחו את עצמם כטובים לליגה וחלקם גם ליורוליג - ג'ונדי, תמיר בלאט (גם עם שדרוג מסוים, במידת הצורך, לאחר שהפעיל את סעיף היציאה), ג'ייק כהן, סורקין, מנקו ועומר מאייר (שקיבל העונה הזדמנויות ויוכל לקבל עוד יותר בעונה הקרובה ולהיבנות כשחקן לעתיד).
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.