כולנו התרגשנו השבוע כאשר "התקווה" נוגנה באולם ההתעמלות בטוקיו אחרי שארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב. בעקבות ההישג האדיר הזה, יחד עם מדליות הארד של אבישג סמברג ונבחרת הג'ודו, ההרגשה היא שהספורט הישראלי השיג את שלו באולימפיאדה.
יחד עם זאת, התיאבון לא נגמר והגענו למנה העיקרית. עיני אוהדי הספורט בארץ שוב יופנו לאולם ההתעמלות, הפעם לעברה של לינוי אשרם. הספורטאית הגדולה ביותר בתולדות ההתעמלות האמנותית בארץ תחל את דרכה בניסיון לזכות במדליית הזהב במוקדמות הקרב רב. היא גם לא תהיה היחידה בתחרות, שכם ניקול זליקמן תנסה גם היא לעלות לגמר.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)

לינוי אשרם וניקול זליקמן (התעמלות אמנותית), 04:20

שתי הישראליות ישתתפו בתחרות האישית במוקדמות הקרב רב, יחד עם 24 מתחרות נוספות מרחבי העולם. רק עשר מתוכן יצליחו להעפיל לגמר בשבת, אז מועמדת אשרם לסיים כאחת הזוכות במדליות. כל אחת מהמתחרות תציג את ארבעת התרגילים שלה בארבעה מכשירים: חישוק, אלות, סרט וכדור בליווי מוזיקלי. במשחקים האולימפיים, יש לציין, לא מתקיימות תחרויות על כל מכשיר בנפרד.
בסיום התחרות יחברו השופטים את הניקוד והציון הכולל ישמש לצורך קביעת מיקומן הסופי במוקדמות. בשלב הגמר יתחיל הכל שוב מחדש, כאשר הציון משלב המוקדמות יימחק. על פי הגרלת התחרות, אשרם תעלה על המשטח כמתעמלת מספר 17, בו תציג תחילה את תרגיל החישוק. בסיום הסבב היא תופיע עם הכדור ולאחר מכן עם האלות והסרט. זליקמן תתחרה גם היא על פי אותו סדר ותעלה לפניה, כמתעמלת מספר 11.
4 צפייה בגלריה
ניקול זליקמן
ניקול זליקמן
ניקול זליקמן
(צילום: עוז מועלם)

גמר כדורגל נשים: שבדיה - קנדה (5:00)

אצל הגברים זה כבר לא ככה, אבל בנשים טורניר הכדורגל האולימפי עדיין נחשב לתואר יוקרתי ביותר. שבדיה, שהגיעה לגמר בריו, תנסה הפעם לזכות בזהב אולימפי ראשון בתולדותיה. עבור הקנדיות זה גמר ראשון, ואחרי שהן הדיחו את ארה"ב - הן יודעות שהכל אפשרי. הטורניר האולימפי משוחק מ-1996, ועד כה זכו בו רק ארה"ב, נורבגיה וגרמניה.

נבחרת ישראל (רכיבה על סוסים), 13:00

שלושת צמדים ייצגו את ישראל בתחרות הקבוצתית: אשלי בונד והסוס דונטלו 141, טדי ולוק ואמסטרדם 27 ואלברטו משען וקוזה נוסטרה. זאת, אחרי שקווינסלנד, הסוס של דני ג'י וולדמן, נפצע במהלך אימון.

4 צפייה בגלריה
אשלי בונד רוכבת בגמר
אשלי בונד רוכבת בגמר
אשלי בונד רוכבת בגמר
(צילום: אורן אהרוני)

גמר 5,000 מטר גברים (אתלטיקה), 15:00

תתכוננו לעוד מאבק צמוד ומרתק. ג'ושוע צ'פטגאי, המלך החדש מאוגנדה שניפץ שיאי עולם ב-5,000 ו-10,000 מטר, יסתער על מדליית הזהב יחד עם הקנדי אחמד מוחמד (הזוכה בארד באליפות העולם ב-2019) והספרדי (יליד מרוקו) מוחמד קטיר.

גמר 400 מטר נשים (אתלטיקה), 15:35

אל תחמיצו - יש לכם הזדמנות לראות את האצנית האגדית אליסון פליקס, ככל הנראה בתחרות האישית הגדולה האחרונה בקריירה שלה. בגיל 35 ובאולימפיאדה החמישית שלה, היא תנסה לעלות לפודיום ולזכות במדליה האולימפית העשירית בחייה. אם תעשה זאת היא תשווה את מספר המדליות שלה לכמות שהשיג קארל לואיס. ואל תתייחסו להופעה שלה כאל שירת הברבור, כי בכל זאת: בחצי הגמר היא קבעה 49.89 שניות, הזמן המהיר ביותר שלה מאז יולי 2017 ועוד יותר חשוב מכך, המהיר ביותר מאז הפכה לאמא כשילדה את בתה קמרין ב-2018.
4 צפייה בגלריה
אליסון פליקס במוקדמות 400 מ' בטוקיו
אליסון פליקס במוקדמות 400 מ' בטוקיו
אליסון פליקס במוקדמות 400 מ' בטוקיו
(צילום: AP)

גמר 1,500 נשים (15:50)

סיפאן חסן רוצה לעשות את הבלתי אפשרי ולהשלים טרבל. היא כבר זכתה בזהב ב-5,000 מטרים ועכשיו יש לה את המשימה השנייה: 1,500 מטרים. בשבת היא תתחרה ב-10,000 מטרים. כזכור, במוקדמות היא נפלה באמצע הריצה אך הצליחה להתאושש ולהעפיל לגמר בכל מקרה.

גמר נשים, 100X4 מטר (16:30)

הפייבוריטית לקחת את הזהב היא כמובן ג'מייקה עם איילין תומפסון-הרה ושלי-אן פרייזר פרייס. נבחרת ג'מייקה דווקא לא רצה כל כך טוב במוקדמות (42.15 שניות) ולא תרוץ במסלול המרכזי. בריו 2016 היא הפסידה את הזהב לארצות הברית, שרשמה 41.90 שניות. הזמן הטוב ביותר במוקדמות היה בכלל של בריטניה - 41.55.

גמר גברים, 100X4 מטר (16:50)

אנחנו רגילים לכך שארה"ב מפילה את המקל בגמר, אבל הפעם היא לא תהיה שם אחרי שכשלה כבר במוקדמות. קנדה של האלוף האולימפי ב-200 מטרים אנדרה דה גראס ואיטליה של האלוף האולימפי ב-100 מטרים לאמונט ג'ייקובס דווקא כן. ג'מייקה קבעה את הזמן הכי טוב במוקדמות - 37.82 שניות ותנסה לשמור על התואר, גם בלי יוסיין בולט.