עם כל מה שקורה בעת האחרונה בכדורגל שלנו, אין מנוס אלא לבצע שינוי במגבלת הזרים והתאמתה לכדורגל הישראלי והאירופי. כיום החוק מאפשר 6 זרים בסגל אך רק 5 במגרש בו זמנית. הרעיון שלי הוא קצת לצאת מהקופסה ולנסות לראות איך גם משפרים את הרמה וגם משפרים את התקציבים של קבוצות הליגה.
כרגע יש פערים עצומים בתקציבים של שלוש ה"גדולות" (מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע) לעומת שאר הליגה, מה שגורם לכך שהליגה אינה שוויונית. רוב הסיכויים שהפערים יגדלו עם הזמן. עוד משהו שניתן לשים אליו לב הוא שרוב הזרים שמשחקים בליגה לא נמכרים אלא משוחררים בחינם.

1 צפייה בגלריה
עלי מוחמד
עלי מוחמד
עלי מוחמד מתקל. הגיע לכאן צעיר
(צילום: אלעד גרשגורן)

מבחינת הישראלים, כרגע הקבוצות נמצאות במלכודת. בגלל שאין מספיק היצע והביקוש הוא גדול, המחירים הם ללא פרופורציות. שחקן ישראלי שווה כרגע פי 2 מערכו, מה שמקשה על שחקנים לעבור לקבוצות בחו"ל או קבוצות גדולות יותר בארץ, ללא דמי העברה גבוהים במיוחד שלרוב לא תואמים את ערך השחקן.
אז אני לא חושב שביטול מגבלת הזרים יעשה טוב, כי בעצם לזר אין את המיסוי הכבד כמו לישראלי מה שיגרום לאינפלציה של זרים שלא בטוח שישדרגו את הרמה. אבל מה שכן ניתן לעשות הוא להוסיף אפשרות לכל קבוצה להחתים שני זרים עד גיל 21, וכך יהיה עוד מגוון של זרים שיכולים לשחק וגם אפשרות למכור אותם לאחר מכן לליגות טובות וגדולות יותר, ובכך להשיג תוספת לתקציב הזעום של רוב קבוצות הליגה. זה גם יכול להשפיע על שאר הישראלים, מכיוון שכך סקאוטים יותר יגיעו לארץ לצפות בפרוספקטים שיכולים לקדם אותם, ועל הדרך יוכלו גם לשים לב לשחקנים צעירים שלנו שיוכלו לשדרג אותם.
אז אולי זה לא מושלם, אבל זה ניסיון לשפר את התדמית ואת התקציבים בכדורגל הישראלי ולבצע התאמות מול הקבוצות והליגות השונות באירופה, על מנת שהקבוצות שמייצגות אותנו יגיעו עם סל כלים גדול יותר ויוכלו לקדם את עצמן ואת הכדורגל הישראלי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.