שחקני נבחרת ארה"ב רקדו על הפרקט אתמול (חמישי) בברסי דקות ארוכות לאחר הניצחון הדרמטי על נבחרת סרביה בחצי גמר הטורניר האולימפי. האמריקאים היו בבור עמוק, כזה שלא היו בו במשך כל הטורניר - אך הצליחו לחזור מפיגור 17 הפרש ויתמודדו מול צרפת בשחזור הגמר האולימפי מטוקיו.
היו לא מעט סיבות לקאמבק של ארה"ב, אך העיקרית הייתה ההתעלות המדהימה של סטף קרי. עד המשחק אתמול עמד הגארד של גולדן סטייט על 5 מ-20 מעבר לקשת במשך כל הטורניר - אך נגד סרביה הוא התפוצץ עם לא פחות מ-9 שלשות מ-14 ניסיונות ו-36 נקודות שהשאירו את החבורה של סטיב קר במשחק במשך שלושה רבעים עד הרבע המכריע בו פירקו את היריבה עם 15:32 מהדהד.
3 צפייה בגלריה
קרי
קרי
"למזלה של ארה"ב, היה לה אותו". קרי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
קרי, לברון ודוראנט
קרי, לברון ודוראנט
לברון מברך את סטף
(צילום: עוז מועלם)
אפשר להגיד שהאמריקאים כרו לעצמם את הבור בכך שהגיעו מעט זחוחים ולא תיארו לעצמם שהסרבים - אותם הם הביסו בשלב הבתים - יקשו עליהם עד כדי כך. כשקוראים את מה שנכתב בתקשורת האמריקאית אחרי המשחק, אפשר להבין שהגישה הזו לא הולכת לשום מקום. "הסכינים כבר הושחזו, הכותרות היו מוכנות. ארה"ב הייתה בפיגור 17 מול סרביה - סרביה?! יש ציפיות מהנבחרות הזאת ואחת מהן היא להפסיד לסרביה, לעזאזל", כך נכתב ב'יאהו ספורטס'.
"למזלה של ארה"ב, היה לה את סטף קרי. הוא לא התכוון לתת לה להפסיד ופתר לה לא מעט בעיות. הוא נער הזהב!", כתבו ביאהו על קרי, שזכה למחמאות מקיר לקיר גם מהתקשורת וגם מחבריו לנבחרת. "זו הייתה הופעה מופלאה, אחד המשחקים הכי גדולים שלו שיצא לי לראות", אמר עליו קווין דוראנט, שכזכור שיחק איתו במשך שלוש עונות בגולדן סטייט. "הוא קלע זריקה אחרי זריקה, חטף וקלע בצד השני - הוא היה בכל מקום".
סטף עצמו אמר לאחר המשחק: "זה מיוחד מאוד לחזור ככה מפיגור לניצחון. כולם פה כוכבים, יש שחקני היכל התהילה שכולם מחוייבים. במשך כל הטורניר לא קלעתי בצורה טובה, אבל זה לא פגע לי בביטחון. בשביל רגעים כאלה אני חי. גם כשהיינו בפיגור היינו בטוחים שאנחנו יכולים לחזור ולנצח".
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב ג'ואל אמביד
שחקן נבחרת ארה"ב ג'ואל אמביד
אמריקאים חגגו על הפרקט הרבה אחרי שהמשחק נגמר. ג'ואל אמביד
(צילום: עוז מועלם)
בניגוד למה שנכתב ב'יאהו', מאמן ארה"ב, סטיב קר, ידע לפרגן ליריבה: "סרביה שיחקה משחק מושלם, היא פשוט הייתה מושלמת. היא אילצה אותנו לשחק ברמה הכי גבוהה שאנחנו יכולים, והשחקנים שלנו באמת עשו את זה ברבע המכריע. זה אחד המשחקים הכי גדולים בהם נטלתי חלק, ואני כל כך אסיר תודה על זה שהייתי חלק ממנו".
לברון ג'יימס, שסיים עם טריפל דאבל שכלל 16 נקודות, 12 ריבאונדים ו-10 אסיסטים: "חבריי לנבחרת מאמינים בי וסיפקתי את הסחורה. אני בן 39, ונכנס עוד מעט לעונה ה-22 שלי ב-NBA. אני לא יודע עוד כמה הזדמנויות יהיו לי להתחרות על משהו כל כך משמעותי ולשחק במשחקים כאלה גדולים. ניצחנו בזכות סטף וג'ואל אמביד ובזכות עבודה קשה. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לגמר נגד צרפת".
אבישג סמברג בריאיון אחרי ההדחה מפריז
(צילום: עוז מועלם)