משחקי רבע הגמר בווימבלדון הסתיימו היום (רביעי). נובאק ג'וקוביץ' הבטיח את מקומו בחצי הגמר בלי לשחק, זאת לאחר הודעת הפרישה של יריבו, אלכס דה מינור, בשל פציעה בירך. בקרב על המקום בגמר יפגוש הסרבי את לורנצו מוזטי, שהפתיע את טיילור פריץ. אצל הנשים, ריבאקינה רחוקה שני ניצחונות מזכייה שנייה בלונדון, והיא תפגוש בחצי הגמר את ברבורה קרייצ'קובה.

גברים

מספר שעות לפני שהיה אמור לעלות למפגש רבע הגמר מול אלכס דה מינור (2, אוסטרליה), שיאן הזכיות בגראנד סלאמים נובאק ג'וקוביץ' (2, סרביה) התבשר על עלייה לחצי הגמר מבלי לשחק. "ברור שלא רציתי לצאת בהודעה כזאת. אני הרוס מכך שאני נאלץ לפרוש בגלל הפציעה", אמר דה מינור, "ההרגשתי סדק חזק במהלך המשחק האחרון שלי מול ארתור פילס והסריקה אישרה שזו פציעה ושיש סיכון גבוה להחמיר אותה אם אדרוך על המגרש". הפציעה גם מקטינה את הסיכוי של דה מינור ליטול חלק בטורניר האולימפי בפריז.
5 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
קיבל מנוחה לפני החצי גמר. ג'וקוביץ'
(צילום: REUTERS/Paul Childs)
5 צפייה בגלריה
אלכס דה מינור
אלכס דה מינור
"מכה קשה". דה מינור
(צילום: AP Photo/Alberto Pezzali)
5 צפייה בגלריה
לורנצו מוזטי
לורנצו מוזטי
ג'וקוביץ' מחכה בחצי הגמר. לורנצו מוזטי
(צילום: AP Photo/Mosa'ab Elshamy)
מבחינת "נולה", שחולם על זכייה שמינית בטורניר בלונדון (מה שיציב אותו בראש טבלת הזכיות לצד רוג'ר פדרר), המשמעות היא כמובן שהוא קיבל מנוחה לפני המפגש עם יריבו הבא, לורנצו מוזטי (25, איטליה). האיטלקי בן ה-25, שרשם את הישג השיא בקריירה עם העלייה לרבע הגמר, הפתיע הערב את טיילור פריץ (13, ארה"ב) בתום מותחן של חמש מערכות - 6:3, 6:7 (7), 2:6, 6:3, 1:6 - שנמשך שלוש שעות ו-31 דקות.

נשים

הזוכה מ-2022 ילנה ריבאקינה (4, קזחסטן) עשתה צעד גדול אל עבר תואר ווימבלדון שני בקריירה כשניצחה את אלינה סביטולינה (21, אוקראינה) 3:6, 2:6 אחרי 61 דקות בלבד. בזכות הניצחון שיפרה ריבאקינה את המאזן שלה בלונדון ל-2:19.
5 צפייה בגלריה
ילנה ריבאקינה
ילנה ריבאקינה
הפייבוריטית לזכייה. ריבאקינה
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
ריבאקינה, שהיא כעת הפייבוריטית הגדולה, תפגוש בשלב הבא את ברבורה קרייצ'קובה (31, צ'כיה). זוכת רולאן גארוס מ-2021 עלתה לחצי הגמר של טורניר גראנד סלאם בפעם השנייה בקריירה, זאת לאחר שניצחה את ילנה אוסטפנקו (13, לטביה) 4:6, 6:7 (4) אחרי שעה ו-42 דקות.
5 צפייה בגלריה
ברבורה קרייצ'קובה
ברבורה קרייצ'קובה
חצי גמר גראנד סלאם בפעם השנייה בקריירה. קרייצ'קובה
(צילום: AP Photo/Mosa'ab Elshamy)
הסיפור האמיתי מאחורי התמונה של מסי וימאל
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 14:43, 10.07.24